Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

~Anne.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #100 Gepost op: 15 juli 2011, 18:29:18 »
Quorn kant en klare lasagne! Oeps, haha. Ik 'moest' hem een keer proberen, en ik moest iets simpels eten vandaag. Met tomaatjes en komkommer ernaast voor de nodige vitamientjes :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #101 Gepost op: 15 juli 2011, 20:48:03 »
Gisteren kookte mijn vriend. Heel lief. Lekkere pasta met veel knoflook, rucola, kerstomaat en parmezaan. Als toetje had hij iets ontzettend machtigs gemaakt met mascarpone, zomerfruit en nog wat dingen, geserveerd in hartvorm.

Had helaas niet zo'n honger, jammer dat ik niet zo veel op kon en een beetje misselijk was, want het was zo lief bedoeld.

Vandaag heel simpel, weer pasta, met pesto die we laatst kregen, restje rucola en wat dressing.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2011, 20:55:41 door LL de Ling »

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #102 Gepost op: 15 juli 2011, 20:49:52 »
Quorn kant en klare lasagne!
Bestaat die nog? Die vond ik altijd best lekker.
Hier vrijdag-patatdag  :-[
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #103 Gepost op: 15 juli 2011, 21:14:38 »
Gevulde grote champignon (portobello of -a) met gehakte nootjes en nep-feta uit de oven en sla met roze en groene accenten. Misschien ook nog pasta met salsa verde erbij.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #104 Gepost op: 16 juli 2011, 15:28:34 »
Spatscherm lost hier in de keuken weinig op, vet/olie spat daar lustig dwars door de maasjes heen. Kan ook aan mijn kookstijl liggen natuurlijk.
Misschien dat ik het eens moet proberen met een soort cylinder om mijn koekepan. Ik voorzie dat ik daar een hoogte van circa een halve meter voor nodig zal hebben. Tot vlak onder, maar nog liever tot in, de afzuigkap. :P
Het heeft er ook mee te maken hoeveel olie je gebruikt, of het spat. Doe geen laage olie in de pan, maar vet de pan in met kwastje, of veeg overtollig olie weg met keukenpapier zodat de koekenpan alleen ingevet is, en bak dan je driehoekjes/vierkantjes/rondjes gesneden polenta daarin. Let op de hoogte van het gas: middel- tot middelhoog, en keer ze tijdig om
Kijk, daar kan ik wat mee! Ik had juist extra olie in de pan gedaan omdat die krengen alles opzuigen.

Kan er trouwens in de oven ook niet wat gedaan worden?
Hoe meer olie je in de pan doet, hoe meer ze opzuigen. Gewoon de pan invetten, goed verhitten op hoog vuur, dan polentastukjes erin, even aandrukken met vork, en dan vuur lager zetten tot middelhoog, zo zuigen ze geen vet op, en kleur je de buitenkant lekker krokant en goudbruin, en blijft het binnenste zacht en sappig

Olie opzuigen is ook afhankelijk van de temperatuur waarop je bakt. Hoe heter de olie, hoe sneller het dichtschroeit en er geen olie opgenomen wordt.

Tegen spatten zou je voor de gein eens wat lecithine in de pan kunnen strooien, dat zou het tegen moeten gaan.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #105 Gepost op: 16 juli 2011, 16:51:13 »
@spatten bij heer Christiaan:uncatchable fish-effect! (= De niet te vangen vis omdat de mazen te groot waren).

Vandaag zouden we bij Bali gaan eten, maar het is rotweer, geen zin naar Eindhoven te tijgen.
Mijn vrouw kookt: Tofubroodjes (AH tofukorrels gebakken met ui en knoflook en specerijen als vulling in bladerdeeg), rösti, gebakken witlof, gebonden maïssoep, ruikt lekker.
@ Heer Karl: wijn Undurraga Carmenère 2009 Chili

Hoera, mijn nieuwe laptop is aangekomen.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #106 Gepost op: 16 juli 2011, 17:50:53 »
Polenta met prei en paddo's. Salade.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #107 Gepost op: 16 juli 2011, 17:56:12 »
Hier vrijdag-patatdag  :-[
He bah, wat vervelend. En nog verplicht ook, blijkbaar.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #108 Gepost op: 16 juli 2011, 19:50:12 »
Vegetarische peking-eend (incl. de pannekoekjes, komkommer, lente-ui en hoisinsaus), gebakken Shanghaipaksoi en bruine rijst. Dadelijk nog kersen en kruisbessen.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #109 Gepost op: 16 juli 2011, 20:11:40 »
Hier vrijdag-patatdag  :-[
He bah, wat vervelend. En nog verplicht ook, blijkbaar.
Nou, gister was het wel volledig vrijwillig (de band houdt vakantie) en lekker, maar niet zo gezond natuurlijk en nogal calorierijk. Vandaar :-[

Vandaag rijk belegde tortilla's met aangeklede ijsberg sla.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #110 Gepost op: 16 juli 2011, 22:08:18 »
Gnocchi (niet zelfgemaakt, wel zelf gebraden) en broccoli met een kaassausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #111 Gepost op: 16 juli 2011, 22:15:53 »
Vegetarische peking-eend (incl. de pannekoekjes, komkommer, lente-ui en hoisinsaus),
Dat wist ik niet...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #112 Gepost op: 16 juli 2011, 22:21:44 »
Vegetarische peking-eend (incl. de pannekoekjes, komkommer, lente-ui en hoisinsaus),
Dat wist ik niet...

Wat wist je niet  :)? Dat pekingeend met pannekoekjes e.d. gegeten werden?
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #113 Gepost op: 16 juli 2011, 22:37:23 »
Dat wist ik niet...

Meneer was in de buurt en nodigt zich zo uit voor een volgend maaltje pekingeend;).

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #114 Gepost op: 16 juli 2011, 23:55:13 »
Dat wist ik niet...

Nee. En ik wil hier wel eens een show of hands van mensen die het wel wisten ;)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #115 Gepost op: 17 juli 2011, 00:21:13 »
Ze heeft het recept zelfs al eens opgeschreven:
http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/8674-vegetarische-pekingeend !

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #116 Gepost op: 17 juli 2011, 09:34:18 »
@Christiaan: nee, dat is idd helemaal niet zo bekend dat je het met pannekoekjes eet. Pannekoekjes zijn ook niet het 1e wat je met Chian associeert  :)
Er komt ook nog een ander recept voor binnenkort online hoe je het maakt met zo'n blauw blikje
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #117 Gepost op: 17 juli 2011, 11:04:55 »
@ Mme Selly en M. Christiaan: Als je in Beijing naar het Pekingeend restaurant gesjouwd wordt (verplicht uitje van alle touroperators) is er altijd Pekingeend met van die kleine bakseltjes die wij voor het gemak pannenkoek noemen. Heel vroeger zeiden lieden dat pizza een pannenkoek was!

Werkdefinitie: alles wat enig meel bevat, plat is en in een pan wordt gebakken is pannenkoek. Je ziet: pizza voldoet niet aan de definitie, maar was wel plat en warm en vroeger bezat niet elkeen een oven dus pizza, hop, is pannenkoek.
Overigens zorgden ze in dat Beijing restaurant van de Pekingeend ook voor ons veggie: wij kregen meer pannenkoekjes en veggie dimsum

Vandaag: artisjok (20 min.in drukpan) met een dipdinges en meer.
Overigens ben ik van mening dat dit Webforum met zijn bedrading verrassends biedt.

« Laatst bewerkt op: 17 juli 2011, 11:08:55 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #118 Gepost op: 17 juli 2011, 11:36:59 »
Chili con tofu, van kievits- en bruine bonen. En tofu-gehakt.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Wat eten we vandaag?
« Reactie #119 Gepost op: 17 juli 2011, 12:44:22 »
Je ziet: pizza voldoet niet aan de definitie, maar was wel plat en warm en vroeger bezat niet elkeen een oven dus pizza, hop, is pannenkoek.

Ik herinner me nog de eerste keer dat wij pizza iets dat pizza werd genoemd te eten kregen.
Dat was op de camping, dus uit de oven kan het niet gekomen zijn. Wat ik me vooral herinner is dat de bodem meer op witbrood leek (luchtiger/veerkrachtiger) dan eh, het gangbare karton van tegenwoordig.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner