Vegatopia Forum

IJs uit de winkel

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
IJs uit de winkel
« Gepost op: 29 april 2013, 20:26:41 »
Er lijkt alleen een zelfmaak-ijsdraad te zijn.
Eten jullie wel eens ijsjes uit de winkel?

Ik koop soms Grunschnabel bij mijn C1000 maar nu kocht ik bij AH Beluga-ijs, van 2 sterrenrestaurant Beluga in ik geloof Maastricht: http://www.retailnews.nl/rubrieken/foodretail/foodretail/34012/--8216-tweesterren--8217--ijs-bij-ah.html. Ik was er nogal sceptisch over (maar het andere ijs dat bij AH lag leek me nog minder lekker en er moest ijs komen) maar het was bijzonder lekker. Ik had de 'mix' variant, lekker kokosijs, niet te zoet, fris, een volwassen ijsje (hoewel een aanwezig kind er ook met plezier van at). Ik wilde vandaag nog een pak kopen voor de gasten morgen, maar ik ben het vergeten.

Welk ijs kopen jullie graag in de winkel?
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2013, 21:33:54 »
Ze verkopen nu ook een versie met kokosmelk en chocolade van Beluga, die vind ik lekkerder dan het fruitige ijsje.


Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2013, 23:29:12 »
Ik weet niet of dit hier moet of in de bekentenissendraad, maar ik vind van die goedkope cornetto's heel lekker.
En perensmaak festini.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2013, 23:58:07 »

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2013, 06:54:11 »

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2013, 09:44:13 »
Oh gelukkig, ik ben de enige :)

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2013, 12:26:41 »
Ook ik vind perenijsjes erg lekker. En ik vind de goedkope chocodips ook erg lekker. En Ben&Jerry of Australia ijs in zo'n pot (in allerlei smaken).
Groetjes, Antje

Re:IJs uit de winkel
« Reactie #7 Gepost op: 03 mei 2013, 13:31:06 »
Grünschabel ijs is fantastisch. Ik heb onze biowinkel gevraagd of ze het in hun assortiment willen opnemen, dus met een beetje geluk kan ik het binnenkort dicht bij huis kopen. Mijn favoriete smaak tot nu toe is Siam Horapa Coco, Thais curry ijs, net zoet genoeg.

Verder wordt ik ook erg blij van de rijstmelk-chocolade ijsjes van Bonvita. Vegan magnums! Niet helemaal zo lekker als echte magnums, maar het is toch fijn om als veganist ook zoiets te kunnen eten. Hopelijk gaan ze nog een keer een variant met stukjes hazelnoot in de chocolade maken, want die vond ik altijd het lekkerst. Als het Grünschnabel verzoek succesvol is wordt dit mijn volgende doel voor uitbreiding van het lokale biowinkel-assortiment.

Die Beluga ijsjes zien er ook tof uit, ga ik zeker proberen van de zomer.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.592
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #8 Gepost op: 04 mei 2013, 15:28:14 »
Die rijstmelk magnums zijn inderdaad erg lekker :)  Eigenlijk lekkerder dan een "echte" magnum, want iets lichter en minder vettig van smaak. Maar wel met een dikke plak chocolade  :-*

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #9 Gepost op: 05 mei 2013, 08:06:06 »
Ik eet nooit ijs,  houd ik niet van. Er liggen wel altijd van die dingen die je zelf nog in moet vriezen (zonder kleurstof) en festini perenijsjes. Het schijnt dat je niet allergisch kan zijn voor die perenijsjes dus wanneer één vd dochters vriend(inn)en mee naar huis nam was er altijd een ijsje voor kids met een allergie.
Want a sugarcube?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #10 Gepost op: 05 mei 2013, 13:36:38 »
Tuurlijk kun je wel allergisch zijn voor die perenijsjes. Je kunt ook allergisch zijn voor peer. (Ik moet ze eens checken, misschien mag ik ze wel hebben, maar ik neem altijd goedkope waterijsjes, met geur- kleur- en smaakstoffen.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #11 Gepost op: 05 mei 2013, 20:24:31 »
Er liggen wel altijd van die dingen die je zelf nog in moet vriezen (zonder kleurstof).
Oh ja, daar hebben wij ook altijd een aantal van in de vriezer liggen. Best lekker, een beetje bevroren ranja.
Groetjes, Antje

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2013, 15:04:58 »
mijn favo anti-keelpijn snack!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Jessje

  • **
  • 22
  • Geslacht: Vrouw
Re:IJs uit de winkel
« Reactie #13 Gepost op: 07 mei 2013, 15:39:28 »
Ik heb op dit moment een verslaving: AH excellent sorbet ijs framboos!
En Ben & Jerry's Fairly Nuts blijft ook een favoriet.
Verder haal ik wel eens Erbens natuurijs sticks bij de AH en stracciatella ijs bij de natuurwinkel.
En mijn grote zonde is dat ik die goedkope chocosticks echt heeeerlijk vind!