ik denk dat het ook zo geldt dat je doet waar je je goed bij voelt?
Ik gebruik echt niet alleen plantaardige vetten maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat vette rommel gezond voor je is.
Soms chips of patat of een lekker koekje gaan er best in maar wel in beperkte mate
Dat je je er goed bij voelt, zegt echt niet alles. Drugsverslaafden zijn er ook van overtuigd dat ze meer drugs nodig hebben om zich goed te voelen. Ze zullen vast wel ergens weten dat ze destructief bezig zijn, maar die high voelt nu eenmaal te goed.
Er is een verschil tussen vette rommel en vetten. Kant-en-klaar eten zoals de snacks die je noemt, zijn vaak flink bewerkt voedsel. Dat zou je zoveel mogelijk moeten vermijden.
Heb je het over vetten die je zo puur mogelijk gebruikt en niet te hoog verhit, dan zijn dierlijke vetten niet zo ongezond als 30 jaar lang is beweerd.
Wat die plantaardige vetten betreft: de meervoudig onverzadigde vetzuren komen steeds meer in een kwaad daglicht te staan, juist de vetzuren die door het voedingscentrum worden aangeraden. Vrijwel allemaal op plantaardige basis, zoals soja en zonnebloem bv., of verwerkt in dieetmargarines. Je hebt wel wat MOV nodig (omega3 is ook een MOV), maar niet teveel.
http://nos.nl/artikel/471010-omega6-mogelijk-ongezond.htmlDe discussie over welke vetten gezond zijn en welke niet is nog lang niet voorbij, maar kijk je naar de huidige literatuur dan blijken dierlijke vetten niet de grote boosdoeners te zijn van allerlei nare ziekten waarvoor ze decennia zijn uitgemaakt.