Vegatopia Forum

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #80 Gepost op: 20 februari 2013, 11:49:48 »
Heb je het hierover gehad met je huisarts?

Het is moeilijk in te schatten zo op internet, maar ik kan me voorstellen dat je meer begeleiding nodig hebt om gezond te gaan eten dan een vegetariersforum kan bieden.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #81 Gepost op: 20 februari 2013, 13:08:44 »
hoi fem, wat bedoel je precies? dat het in mijn hoofd zit? dat ik daar wat mee moet?
Ik zoek alleen wat tips, ideeen, etc...daar is het forum toch voor?

Ik heb geen anorexia, boulimia, of andere eet gerelateerde ziekte..(wel ooit eens  gehad trouwens..)

mijn probleem is dat ik aankom van een appel...;)

groetjes

brenda_lelie

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #82 Gepost op: 20 februari 2013, 13:17:26 »
mijn probleem is dat ik aankom van een appel...;)

Dat dus. Het lijkt dat je een raar beeld hebt wat eten betreft. Niemand komt aan van het eten van een appel.
Al meerdere mensen hebben uitgelegd dat je van zo weinig eten juist aankomt omdat je lichaam in spaarstand gaat. Blijkbaar lukt het je niet goed om zelf tot een gezond eetpatroon te komen (je zegt dat je dat wel wil) dus misschien is een bezoek aan je huisarts of een diëtist dan niet zo'n slecht idee.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #83 Gepost op: 20 februari 2013, 13:54:09 »
Mee eens. Het probleem lijkt me ook niet die appel, maar

Ik zorg eigenlijk gewoon niet goed voor mezelf.

en dan is het toch goed om iemand met verstand van zaken daar naar te laten kijken, toch?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #84 Gepost op: 20 februari 2013, 14:29:03 »
Wat mijn voorgangers zeggen.

Uit deze draad krijg ik het idee dat je inderdaad niet goed voor jezelf zorgt, en niet goed weet wat een gezond eetpatroon is. Dat probleem is groter dan "als ik vlees weglaat uit mijn eten, wat eet ik dan in de plaats daarvan", dus ik denk dat je meer persoonlijke hulp nodig hebt dan dat wij kunnen bieden. Ook al omdat dit dus een internetforum is, wij kennen je niet, en hebben een heel beperkt beeld van je. Misschien zit ik er helemaal naast, maar uit wat je hier vertelt, denk ik dat het goed is als je nog eens met een arts praat.

Zeker nu je zegt dat je eerder een eetprobleem hebt gehad, denk ik dat dat echt een goed idee is.
(In Amerika spreken ze wel eens over een eating disorder, en disordered eating, het tweede is weliswaar niet officieel een ziekte, zoals anorexia dat wel is, maar het is net zo goed slecht voor je lichaam en het komt ook vaak voort uit een niet helemaal kloppend lichaamsbeeld en niet weten hoe je goed moet eten/voor jezelf moet zorgen. Ook voor disordered eating moet je dus hulp zoeken, ook al ben je dan niet officieel ziek.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #85 Gepost op: 20 februari 2013, 14:35:26 »
Overigens is vorig jaar mijn schildklier minder gaan werken. In de 3 maanden voordat we erachter kwamen waarom ik me zo ziek voelde, ben ik zo'n 10 kilo aangekomen, terwijl ik juist minder at (omdat ik me echt ziek voelde).

Nu was het aankomen niet het symptoom waardoor we zijn gaan zoeken, er was veel meer, maar jij gaf zelf aan dat je je schildklier wil laten testen, en ik kan niet uitsluiten (weer, omdat dit dus een internetforum) dat dat het misschien is. Maar ook daarvoor zul je medische begeleiding nodig hebben.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #86 Gepost op: 20 februari 2013, 15:41:38 »
ik begrijp je ongerustheid wel, heus. Ik ben alleen al meerdere malen bi mijn huisarts geweest. Hij kon mij nooit helpen en stuurde mij naar een dietist, daar ben ik geweest maar eb er weinig aan gehad, want ja ik kom dus inedrdaad wel aan van de hoeveelheden die ik opeens moest gaan eten, en ze was tegen vegan eten, dus tja.. dan kom je er niet helemaal uit, aangezien mijn kennis over voeding best heel groot is kon ik ook niet met haar meegaan in haar ideeën over gezond, hoeveelheden en de keuze om vegan te zijn.
Heb wel meer geprobeerd als alleen dit" natuurartsen, accupunctuur, massages, van alles!"

Ik denk wel te weten wat een gezond eetpatroon is, zeer zeker wel, alleen pas ik dit niet altijd toe, dat is een ander geval. Ik eet soms te weinig,maar nooit het verkeerde. Ik denk goed om alles wat mijn lijf nodig heeft. alleen soms neem ik de tijd niet om dit te geven, en los dit op met even snel wat eten, dit is vaak te weinig. (drukke baan)

Ik zal toch weer eens naar de huisarts gaan, mijn schildklier werkt aardig denk ik, maar heb wel meer klachten als niet afvallen, wellciht is er weer wat veranderd in de loop der jaren.


toch bedankt

en aankomen van een appel kan niet, dat weet ik, het is maar beeldspraak!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #87 Gepost op: 20 februari 2013, 16:03:06 »
Meten is weten zeg ik zowel op mijn werk als tegen de huisarts. En dat blijkt vaak wel een heel mooi uitgaanspunt. Zijn je waardes goed (check dit wel even online trouwens, want sommige huisartsen houden verouderde waardes aan die een grijs gebied zijn en wel klachten kunnen geven), dan hoef je je niet te verweren over je dieet. Is er wel ergens een tekort dan kun je daar gericht aan werken met een dieetist of anders in ieder geval via een eetmeter oid zelf een dagboekje bijhouden.
Je huisarts kan trouwens ook niet alles meten. Een magnesiumwaarde bijvoorbeeld fluctueert best wel makkelijk, waardoor je een tekort niet zo makkelijk opspoort terwijl je daar juist veel van kan gebruiken in een drukke baan/stress. Op een drukke dag heb je een banaan zo op, mist je die wel hebt mee genomen natuurlijk.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #88 Gepost op: 20 februari 2013, 17:30:40 »
Misschien een brutale vraag, maar hoe lang ben je, en hoeveel weeg je sanshine?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.560
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #89 Gepost op: 20 februari 2013, 18:15:32 »
En nog brutaler, hoe oud ben je ongeveer?
Vanaf een bepaalde leeftijd zal het ook steeds moeilijker worden om af te vallen. En sommige delen zullen niet meer strak worden, behalve als je echt heel veel gaat sporten misschien?

Nu ben ik zelf 35, erg klein en redelijk stevig, 1.57 en ongeveer 60 kilo. Maar op mijn werk loop ik de hele tijd te sjouwen en heen en weer te lopen, dus een deel daarvan is echt spierballen  ;D. Ik heb een moeder die ongeveer net zo groot is en soms wel 10 kilo lichter is, zonder echt te dun te zijn. We zijn echt allebei heel anders gebouwd, zij heeft nog geen cup A, ik een ruime E.

Verder eet ik meestal gezond en als ik honger heb. Op een sjouwdag op mijn werk is dat zo vier boterhammen als lunch, maar op een rustige dag is dat minder.

Oftewel, je moet een weg vinden waarbij je gezond bent, luister naar je lichaam! En niet teveel met eten bezig zijn. Als je honger hebt, is daar meestal een reden voor. Succes!





Offline Sven

  • *****
  • 3.862
  • Geslacht: Man
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #90 Gepost op: 21 februari 2013, 09:54:40 »
Schrijf eens gedurende 2-3 weken in alle eerlijkheid op wat en wanneer je eet en ga daarmee naar je huisarts of een diëtist. Dit is de beste basis voor een goede analyse.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2013, 10:26:12 »
de verwijzing die je van de huisarts krijgt is naar een dietiste. Dat de huisarts meestal wel een dietist weet is leuk voor hem. Je mag naar elke dietiste die je wilt (zolang je aan de voorwaarden van je zorgverzekeraar voldoet, in de meeste gevallen; gecontracteerd) maar je kan dus zoeken op dietisten die wel ervaring hebben met veganistisch eten.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2013, 10:33:41 »

Offline Ed Raket

  • **
  • 48
  • Geslacht: Man
    • Hondenschool Doggz
Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #93 Gepost op: 22 februari 2013, 08:45:33 »

De dietiste/gewichtsconsulente: tja heb zelf de opleiding..dus ik weet hoe het zit. ook ben ik er al meerder malen geweest maar de voedingscentrum richtlijnen werken niet echt in mijn voordeel... ik kwam alleen maar aan

ik weet het allemaal niet zo goed meer.. balen!!


Het feit dat je zelf de opleiding hebt gedaan, helpt niet zo veel hoor... je kan jezelf niet objectief beoordelen en veel van je eigen "gewoonte dingen" heb je zelf geen erg in  ;) Dit geld voor al onze menselijke gedragingen en ook het eetpatroon. Zorg zoals al eerder genoemd dat je voldoende blijft eten en voldoende afwisselt, ik merk dat o.a. de afwisseling van voedingstoffen zorgt voor een goede verbranding. En zoek niet in extremen! Je hebt de meest absurde voedingsschema's om af te vallen, en al zouden ze al werken dan houd je die toch niet langdurig vol en val je weer terug... experimenteer met de samenstelling van je maaltijden en zorg voor voldoende en afwisselende ingrediënten, dat is het beste advies wat ik je vanuit mijn ervaringen kan geven. Succes!
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Re:Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
« Reactie #94 Gepost op: 27 februari 2013, 14:39:30 »
zo poosje geleden. heb even wat dingen aangepakt: bij huisarts geweest: die wil mij niet helpen want ben niet te dik (vind hij dus) ik zit inderdaad nog onder de grens van vijventwintig. maar daar moet ik hard aan trekken om dat zo te houden, doe ik een maand weinig aan sport en ik eet ik eens wat slechts, dan zit ik er zo boven hoor!!
Ook bij de homeopaat geweest, dus even afwachten of dat helpen gaat.

ik ben trouwens 33, 1.64.66 kilo

duss...

nu gewoon maar door: groente en fruit zijn mijn hoofdgerecht van de dag. en voor de rest lekker varieeren. en veel sporten!
ik zie wel wat er gebeurd, want echt verder komen doe ik op dit moment niet.

toch erg bedankt!