Vegatopia Forum

HELLOFRESH: Veggiebox niet volledig vegetarisch

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
HELLOFRESH: Veggiebox niet volledig vegetarisch
« Gepost op: 15 juni 2013, 11:16:33 »
Goedemorgen!

Op aanraden van een vriendin een abonnement op de Veggiebox van HelloFresh.nl genomen: http://www.hellofresh.nl/onze-tassen/detail?category=veggie_box

Erg interessant qua recepten en combinaties. Box werd keurig bezorgd op de door mij aangegeven tijd en ik was aangenaam verrast door de versheid van de overwegend biologische producten. Er zat in mijn eerste pakket van vorige week echter ook buffelmozzarella, geitenkaas en pasta gevuld met ricotta. Op de ingrediëntenlijsten stond enkel ‘stremsel’ vermeld en ik was enigszins bedachtzaam doch tevens van mening dat ik bij een ‘veggiebox’ niet van dierlijk stremsel uit zou mogen gaan… Ik nam mij voor het na te vragen.

De volgende dag werd ik gebeld door HelloFresh: of het pakket goed was aangekomen en ‘al lekker gekookt had’. Ik gaf daarop aan dat het keurig was afgeleverd maar ik nog niet gekookt had vanwege de kaasproducten. Hm, de beste man kon mij niets met zekerheid vertellen maar ging er - net als ik - graag vanuit dat deze geen dierlijk stremsel zou bevatten. Hij beloofde het na te vragen en mij hierover terug te bellen.
Dat gebeurde en hij wist te melden dat de kaasproducten ambachtelijk worden vervaardigd met biologische ingrediënten maar: wél met leb uit kalvermagen. Dat vond ik toch verrassend: hoe kan een ‘veggiebox’ - bedoeld voor vegetariërs - producten bevatten met dierlijke ingrediënten? Dat verbaasde de medewerker van HelloFresh ook en hij zou het dan ook doorspelen naar het team van deskundigen om dit nader te bekijken.

Dat lijkt mij een goed plan: een nieuw bedrijf dat in korte tijd wint aan populariteit wil vast geen negatieve publiciteit door bijvoorbeeld een verontwaardigde Antoinette Hertsenberg in het programma voor klaagzangers over C-producten. ;)

Enfin, zo zijn jullie op de hoogte. Ik gebruik zelf sinds kort geen enkel dierlijk product meer (woon buitenaf en vind wat de koeien hier moeten ondergaan - weggehaald bij moeder, alleen opgroeien, verkracht worden, direct afstaan van kalf bij geboorte en vervolgens weer aan de zuigmachine - nog erger dan het feit dat ze voor de slacht gefokt worden), maar om te voorkomen dat mensen in goed vertrouwen genieten van een dergelijke service als die van HelloFresh en onbewust principes opzij zetten, meld ik het bij dezen.


Fijn weekeinde!

It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
Re:HELLOFRESH: Veggiebox niet volledig vegetarisch
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2013, 11:22:10 »
Oh, bedenk mij net dat deze thread beter in de sectie ‘koken’ kan staan? Laat ik graag aan de moderators over - mijn excuses!
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:HELLOFRESH: Veggiebox niet volledig vegetarisch
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2013, 12:27:33 »
Hoi Arthur, het staat hier goed hoor:).