Vegatopia Forum

Hoe hebben jullie het aangepakt?

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe hebben jullie het aangepakt?
« Reactie #40 Gepost op: 06 januari 2013, 15:30:20 »
Wat LIEVV van je mam, Miranda!  :-*
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #41 Gepost op: 06 januari 2013, 16:39:34 »
Ja lief hé!!
Voor mijn vader koken lukt ook vast wel. Indiaas is al te spannend voor ze, ze zijn nogal traditioneel qua eten. Maar misschien een beetje bijzondere kaasfondue of zo.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #42 Gepost op: 23 januari 2014, 15:11:48 »
Deze draad is inmiddels alweer een jaar oud. Ik heb een jaar helemaal geen vlees en vis gegeten, en daar ook geen enkele moeite mee gehad. De laatste tijd merk ik echter dat ik het ineens af en toe mis. Vorige week heb ik bij een borrel zelfs een beetje angstig een bitterbal en een vlammetje gegeten. Ergens was ik bang (of hoopte ik) dat ik het walgelijk en vies zou vinden, maar dat was helaas niet zo. En nu weet ik het even niet meer....

Aan de andere kant snap ik ook niet dat ik er zo'n ding van maak voor mezelf. Is wel iets van mij hoor, om nogal zwart-wit te zijn. Maar misschien moet ik hier toch een paar grijstonen bij gaan halen. Natuurlijk verplicht niemand mij om iets te doen of juist te laten. Toch voelde het eten van dat vlees even alsof ik iets stouts deed. Best gek.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #43 Gepost op: 23 januari 2014, 15:57:24 »
Ik ben geen vegetariër, ik eet alleen geen vlees.
Zou dat jou helpen? Dat je best een bitterbal mág, als je zou willen, maar dat je je alleen maar moet afvragen of je die bitterbal wil? Ik mag namelijk altijd alles eten, maar in de praktijk wil ik eigenlijk nooit een bitterbal.

(O, nou, okee, in het geval van een bitterbal zou ik ook nog geremd worden door het feit dat mensen om me heen het niet meer zouden snappen als ik altijd vega wil, maar wel een bitterbal eet, hoewel het voor mijzelf dus wel prima kan.)
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #44 Gepost op: 24 januari 2014, 07:34:54 »
Dat helpt wel iets.

Hoewel het nu vooral lastig in mijn eigen hoofd is. Want ik heb dus ineens weer trek in vlees (en vis), terwijl ik dat een jaar niet heb gehad.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 24 januari 2014, 08:40:48 »
Ikzelf denk dat tegen die zin "vechten" een onnodige zelfpijniging is. Ik denk dat een enkele keer toegeven aan de trek dan een betere remedie is, misschien ebt die trek dan weer weg. Met alle kennis en ervaringen rond lekker vegetarisch eten en alle bedenkingen rond het eten van vlees en vis die je toch ook hebt, is er denk ik weinig gevaar dat Vegatopia je verliest.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #46 Gepost op: 24 januari 2014, 09:47:47 »
weinig gevaar dat Vegatopia je verliest.

Dat gaat sowieso niet gebeuren!