Vegatopia Forum

VleeschSmakers

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:VleeschSmakers
« Reactie #20 Gepost op: 22 november 2012, 10:40:53 »
Ah. Dus je stond in de winkel, zag het spul niet en besloot het niet te kopen, om ze te straffen omdat het niet goed zichtbaar lag.

Dat kan een heel goede tactiek zijn, maar ik geloof meer in het vragen: als ze het hebben, hoort een medewerker dat het niet te vinden is en kunnen ze iets aan de zichtbaarheid doen. En als ze het niet hebben, weten ze in ieder geval dat er vraag naar is.

Ergo: je wilde het helemaal niet kopen (anders had je het wel gevraagd) dus het was volkomen terecht dat ze het niet hadden. :devil:

Ja ze worden bestraft, ze staan op de zwarte lijst, althans deze vestiging. Bovendien ik ga ze niet helpen, omdat ik mogelijk tegenstrijdige plannen heb. Ik ga in de toekomst misschien mijn eigen vega-zaakje opzetten :) Ik ben al bezig met een ondernemingsplan.

Als ondernemer moet je weten hoe jij je klanten moet behandelen. Als jij een winkel hebt wil je uiteraard dat alles verkocht word, en als ze echt vega-producten hebben dan moeten ze juist goed weten hoe dit wel/niet gepresenteerd moet worden.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:VleeschSmakers
« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2012, 10:42:19 »
Gelukkig hebben ze het in ieder geval wel!
Het lijkt me trouwens wel beter om gewoon te vragen of ze het hebben als je iets zoekt. Als ze het amper verkopen omdat het op een onhandige plek ligt dan komen ze daar alleen maar achter als mensen er naar vragen. Als niemand er naar vraagt en dus niemand het koopt denken ze misschien dat niemand geïnteresseerd is en gaan dit soort producten misschien weer uit het assortiment.

Voor de mensen in de regio Rotterdam: aanstaande zaterdagmiddag kun je Vleeschsmakers proeven bij de vestigingen van Marqt in Rotterdam.

Mooi een leuke reden om Rotterdam te bezoeken. Ik ga denk ik de andere vestiging van Amsterdam proberen een van deze weken.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:VleeschSmakers
« Reactie #22 Gepost op: 22 november 2012, 12:01:20 »
Als jij een winkel hebt wil je uiteraard dat alles verkocht word, en als ze echt vega-producten hebben dan moeten ze juist goed weten hoe dit wel/niet gepresenteerd moet worden.

Ze lagen, gisteren althans, gewoon bij de andere vleesvervangers, in het koelvak.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:VleeschSmakers
« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2012, 14:31:07 »
Ja ze worden bestraft, ze staan op de zwarte lijst, althans deze vestiging. Bovendien ik ga ze niet helpen, omdat ik mogelijk tegenstrijdige plannen heb. Ik ga in de toekomst misschien mijn eigen vega-zaakje opzetten :) Ik ben al bezig met een ondernemingsplan.

Als ondernemer moet je weten hoe jij je klanten moet behandelen. Als jij een winkel hebt wil je uiteraard dat alles verkocht word, en als ze echt vega-producten hebben dan moeten ze juist goed weten hoe dit wel/niet gepresenteerd moet worden.

Oh fijn dat jij met al je winkelwijsheid even gaat laten zien hoe het hoort!

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:VleeschSmakers
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2012, 16:39:56 »
Ik ben vandaag toch naar een andere vestiging geweest, die van Amsterdam Overtoom. Ze hebben 3 varianten van Vleeschsmakers (naturel, shoarma en teriyaki als ik me niet vergis). Ik ga strks de naturel variant proberen.

Bij deze vestiging kon ik zeer eenvoudig vinden, zonder te vragen :)
Ze hebben alleen niet zo heel veel vleesvervangers, maar vind ik niet erg hier kom ik toch niet zo heel vaak.


Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:VleeschSmakers
« Reactie #25 Gepost op: 22 november 2012, 19:17:31 »
Het filiaal op de Utrechtsestraat ken ik niet, maar op de Overtoom liggen ze enigszins verdekt opgesteld bij de groenten enzo. Heb je het wel nagevraagd bij een medewerker?

Ik heb het niet nagevraagd, maar ik hoef het ook niet na te vragen vind ik. Als ze het hebben moeten ze het goed presenteren, zo kun je je producten beter verkopen als winkel.
Waar heb jij winkelles gehad?

Les 1 is om alles zover mogelijk uit elkaar en zo onlogisch mogelijk neer te leggen, zodat klanten lekker omlopen vanalles zien wat ze in hun mandje gooien wat ze anders niet hadden gekocht.

Complimenten voor Marqt dus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:VleeschSmakers
« Reactie #26 Gepost op: 22 november 2012, 20:14:50 »
Het filiaal op de Utrechtsestraat ken ik niet, maar op de Overtoom liggen ze enigszins verdekt opgesteld bij de groenten enzo. Heb je het wel nagevraagd bij een medewerker?

Ik heb het niet nagevraagd, maar ik hoef het ook niet na te vragen vind ik. Als ze het hebben moeten ze het goed presenteren, zo kun je je producten beter verkopen als winkel.
Waar heb jij winkelles gehad?

Les 1 is om alles zover mogelijk uit elkaar en zo onlogisch mogelijk neer te leggen, zodat klanten lekker omlopen vanalles zien wat ze in hun mandje gooien wat ze anders niet hadden gekocht.

Complimenten voor Marqt dus.

Bij Marqt liggen de producten absoluut niet uit elkaar. Het is op productgroep ingedeeld, zoals elke supermarkt. Ik was bij 2 vestigingen van hun geweest, indeling is goed. Ik heb niet gezegd dat Marqt een slechte presentatie had. Ik heb gezegd als ze een product hebben dan moeten ze het goed presenteren. Wat is onlogisch aan om in productgroepen (kaasafdeling, pasta/sauzen/mixen, brood/gebak, enz) te zetten. De enige verschil kan zijn dat bij de een de groente afdeling eerst komt en bij de ander de broodafdeling, om zo maar te noemen.

Jouw les 1 is immers de populaire producten achterin, of voor een supermarkt, de hoofdproducten achterin. Daarom ligt vaak de broodafdeling/groente afdeling als eerste in de supermarkt, Trouwens dit is logisch opgesteld. Maar mijn punt is, ik zag die product absoluut niet in de koelvak waar het thuis hoort (dit was bij de andere Marqt vestiging).

Les 2: als je producten hebt, moet de presentatie juist zijn. Waarom zou je een product waar het thuis hoort ergens anders plaatsen, het is net de brood dat op de broodafdeling hoort plaatsen bij de kaasafdeling om als voorbeeld op te noemen. Klanten moeten de weg kunnen vinden, en tegelijk de hele winkel zien. Op deze manier kunnen concumenten vergelijken en nog beetje nadenken.

Ik heb meer dan winkelles gehad, ondernemerschap. Het gaat immers om oa de juiste 4Cs en minimaal 7Ps (en nee 4Ps is te weinig)

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:VleeschSmakers
« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2012, 20:52:00 »
Ik kom graag vertellen hoe tof je winkel is als je de wal verlaten hebt.
This is between me and the vegetable!

brenda_lelie

Re:VleeschSmakers
« Reactie #28 Gepost op: 10 december 2012, 16:12:38 »
Het schijnt dat Vleeschmakers nu ook verkrijgbaar is bij Coop Walraven (Molukkenstraat) in Nijmegen. Ik ga van de week eens een kijkje nemen!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:VleeschSmakers
« Reactie #29 Gepost op: 24 december 2012, 16:22:06 »
Ik ben vandaag toch naar een andere vestiging geweest, die van Amsterdam Overtoom. Ze hebben 3 varianten van Vleeschsmakers (naturel, shoarma en teriyaki als ik me niet vergis). Ik ga strks de naturel variant proberen.

Bij deze vestiging kon ik zeer eenvoudig vinden, zonder te vragen :)
Ze hebben alleen niet zo heel veel vleesvervangers


Marqt heeft de vleeservangers uitgebreid met een paar Provamel producten, Wheaty en ook De Heilige Koe is gespot, naast wat ze al van de VleeschSmakers hadden. Het assortiment van vleesvervangers is sowieso groter in hun nieuwe winkel op de Haarlemmerstraat dan op de Overtoom.
Sin chile, no tiene chiste!