Mooi om te horen dat je vegetariër wil worden. Schoenen die niet dierlijk zijn, hoeft niet alleen voor veganisten te zijn. Ik draag zelf ook schoenen die niet gemaakt zijn van dieren. Ik had ze gekocht bij
www.vega-life.nl (in Amsterdam). Ik voel me zelf ook niet goed als ik bijvoorbeeld een kledingstuk of schoenen draag gemaakt van leer.
Vegetariërs eten is juist goed. Ik ben zelf een paar jaar (ongeveer 7 jaar) vegetariër, en ben compleet gezond. Bovendien is het mogelijk dat we in onze leven al gaan meemaken dat vlees verboden wordt of sterk wordt verminderd. Dit is vooral dankzij de schade die het nu en in de toekomst oplevert.
-Je kunt ze laten zien dat er veel variatie is kwa vega-producten (je kunt de forum doorzoeken naar merken of hier eventueel vragen)
-Er bestaat ook Vega-Kip/vega-vis voorbeeld (
www.devegetarischeslager.nl)
-Uiteindelijk zullen ze jouw mening respecteren
-je kunt zelf een keer boodschappen doen (bij AH, C1000, Jumbo, Vomar etc) en een paar vegaproducten kopen die je lkkr vind
-je kan proberen open te zijn en gewoon zeggen dat je niet mee eet (de vlees), maar je eigen vega-producten eet.
Je famillie gaat vanzelf aan jouw nieuwe levenstijl gewend raken.
Vegetariërs leven juist gemiddeld langer. Uiteraard hangt dit ook af van voldoende beweging, niet roken etc.
Laatst was er in de nieuws over de zalmbacterie, deze kans blijft altijd bestaan bij vis/vlees.
Tips voor vega zijn
-Niet alle kazen zijn vegetarisch (alleen kazen met vegetarische stremsel is vega)
-Niet alle frisdranken zijn vega
-niet alle snoep/koek/gebak/taart zijn vega