Hoi!
Ik wou ongeveer 15 jaar geleden ook vegetarier worden. (ik was toen 13) Mijn ouders vonden dat toen geen goed plan, en na lang praten, kwamen we tot het compromis dat we voortaan 2x in de week vegetarisch zouden eten en dat ik dan de rest van de week "gewoon" mee zou eten. Met de voorwaarden dat als ik 18 werd, ik vegetarisch zou mogen eten. (dit betekend wel dat als we aardappelen, vl33s, groenten aten ik stiekem dat stukje in de pan liet liggen, tot grote vreugde van mijn broertje
)
Natuurlijk vond ik dat niet ideaal, maar het was een prima tussenweg voor die tijd. Als je bij je ouders woont kun je nu eenmaal niet altijd alles doen zoals je graag zou willen. Maar ik zou gewoon proberen duidelijk te maken aan je ouders dat dit geen bevlieging is. Vor mij werktte deze compromis periode (als we gingen uit eten at ik in de tijd ook standaard iets vegetarisch) kortom laat zien dat je het serieus meent.
Neem het voorstel van je vader aan, het voelt vast een beetje anders, maar als jullie als gezin een dag vegetarisch eten is dat ook winst
en laat je zien dat je gemotiveerd bent!
succes!