Vegatopia Forum

Cigköftem (vega fastfood)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Cigköftem (vega fastfood)
« Gepost op: 10 oktober 2012, 16:24:13 »
Van http://amsterdamcigkoftem.nl:

Cigköftem (spreek uit als tsie kuftem)

"Het verschil tussen Cigköftem en andere fastfoodketens is dat wij voornamelijk vegetarische producten verkopen die behalve gezond ook nog heel lekker zijn."

Iemand hier al eens geweest? Ze zitten in de grote vier steden en Zaandam.

Offline Dennis23

• 228
Re:Cigköftem (vega fastfood)
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2012, 16:51:19 »
Ik ben hier nooit eerder geweest, ik heb nooit geweten dat het bestond, maar het is ook een buurt waar ik nooit kom.

Als het product echt vegetarisch is, zou ik het wel ooit willen proeven.

Wat mij opgevallen is dat zij dinsdag en portie fout hebben gespeld, (hun spelling: "disndag" en "porite")

Als ik goed lees op de site, is in elk geval niet alle producten vega, in een van hun producten zit rundergehakt.

Extra info wat op de site stond
Het verschil tussen Cigköftem en andere fastfoodketens is dat wij voornamelijk vegetarische producten verkopen die behalve gezond ook nog heel lekker zijn.

Het product cigköfte is een traditioneel Turks gerecht dat al 1300 jaar lang gemaakt wordt.

Cigköfte komt uit het zuidoosten van Turkije en wordt oorspronkelijk gemaakt van rauw runder,- of lamsgehakt. Bij ons wordt de cigköfte echter zonder vlees bereid.

Onze cigköfte wordt samengesteld uit tarwegort (bulgur), tomatenpuree, rode peper en nog 18 diverse soorten kruiden en specerijen. Er is een keuze tussen pikant en minder pikant.

Men kan de cigköfte nuttigen met ijsbergsla, bosui, peterselie, mint, citroen, tomaat, komkommer, granaatappel saus en dit alles opgerold in  lavash brood. Oftewel een heerlijk gezonde durum.

Ook is het lekker om de cigköfte op te rollen in een blaadje sla met citroensap en eventueel met peterselie en saus.

Hoe u het ook samenstelt, het blijft een heerlijk gezonde snack.

De cigköfte wordt dagelijks vers gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2012, 16:55:30 door Dennis23 »

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2012, 17:14:19 »
Citaat
Wat mij opgevallen is dat zij dinsdag en portie fout hebben gespeld, (hun spelling: "disndag" en "porite")

Wel consequent: zowel op de site als in de pdf van het menu! Ook openingstijden en contactgegevens spellen ze niet goed en zo staan er nog wel meer van dat soort fouten op de site. Blijkbaar heeft de sitemaker iemand gevraagd de site na te kijken. En bij 'adres' staat Jan Evertsenstraat 140, maar in de Van Woustraat zit er ook een (al zou het kunnen dat ze behalve de naam niets met elkaar te maken hebben).

Meestal als ik fastfood haal doe ik dat op het station, en zowel in Utrecht als Amsterdam zitten ze daar niet bij in de buurt, da's jammer. Maar misschien als ik ooit geen zin heb om te koken, maar wel om te fietsen, dat ik er eens heen ga.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2012, 17:31:28 »
Ik zou het wel eens willen proberen!

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2012, 18:01:34 »
Citaat

Wel consequent: zowel op de site als in de pdf van het menu! Ook openingstijden en contactgegevens spellen ze niet goed en zo staan er nog wel meer van dat soort fouten op de site. Blijkbaar heeft de sitemaker iemand gevraagd de site na te kijken. En bij 'adres' staat Jan Evertsenstraat 140, maar in de Van Woustraat zit er ook een (al zou het kunnen dat ze behalve de naam niets met elkaar te maken hebben).

Meestal als ik fastfood haal doe ik dat op het station, en zowel in Utrecht als Amsterdam zitten ze daar niet bij in de buurt, da's jammer. Maar misschien als ik ooit geen zin heb om te koken, maar wel om te fietsen, dat ik er eens heen ga.

Ze hebben site overduidelijk zelf gemaakt, zelfs met een gratis websitemaker denk ik, er is een reclame te zien van de sitemaker. Ik ga ervan uit als je betaald voor een sitemaker dat er geen reclame te zien is. Voor zo'n tentje is dat niet heel erg. Het gaat immers om hoe het eten smaakt en bereid is.

Die vestiging van Woustraat kan onder een andere naam staan misschien. Ik zou het verder niet weten. Maar je zou wel denken dat ze wel beter over zouden komen, als ze sinds 1993 bestaan. Maar zoals ik zei het gaat immers om smaak en bereiding

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:31:42 »
Ik heb wel eerder over ze gehoord en ze ook eens uit een ooghoek gezien, maar het was altijd wat vaag en ik was nooit rond etenstijd in de buurt. Maar wel interessant.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2012, 20:30:05 »
Een vriend van me heeft er eens wat gehaald en was er niet echt over te spreken. Wel grappig, hij ging dus afhalen maar hij kreeg alles mee om thuis nog in elkaar te zetten. Kreeg hij er ook een halve krop ijsbergsla bij  :heehee:

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2012, 08:10:31 »
Heb in die buurt gewoond en er nog nooit iemand over gehoord. Vraag me of of ze zich eerder zo vegaverantwoord gepresenteerd hebben of dat het nu een nieuwe koers is. Durum en lavash ken ik als 2 verschillende dingen, maar misschien ligt het aan dat ik alleen Iraanse lavash ken.
In Turkije heb ik weleens cigkofte gegeten, maar dat vond ik niet zo denderend. Nu was het eten op die locatie sowieso niet briljant, dus ik zou het hier weleens proberen als ik weer eens in de buurt ben. Het lijkt qua uiterlijk wel op mercimek kofte, waar ik gek op ben. Daar heb ik alleen in Amsterdam nog niet een echt goede van gevonden..

@Dennis
Het gebeurt best vaak dat er onderin de pagina wordt aangegeven wie de website gemaakt heeft of wie het beheert, indien dit uitbesteed is. Het is ook vaak het geval dat een bedrijf zelf de teksten aanlevert.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2012, 10:23:16 »
@Dennis
Het gebeurt best vaak dat er onderin de pagina wordt aangegeven wie de website gemaakt heeft of wie het beheert, indien dit uitbesteed is. Het is ook vaak het geval dat een bedrijf zelf de teksten aanlevert.

Ik beheer zelf een website voor iemand anders. Die persoon wou eerst niet betalen voor een website, dus was er eerst sprake van dat de naam van de websitemaker eronder stond. Nu betaald die persoon voor deze website en is de naam automatisch verwijderd. Het is kwestie van reclame voor de website maker. Maar ik kan me vergissen dat deze website maker anders werkt, misschien heeft deze tentje om extra korting gevraagd, en vandaar die reclame onderin

« Reactie #9 Gepost op: 11 oktober 2012, 10:56:47 »
Wij hebben ook een Cigkoftem in de buurt (Zaandam) en daar halen we tegenwoordig af en toe ons avondeten. Mijn vriend en ik vinden het allebei heel lekker eten. Ze kneden ter plekke de köfte en doen je bestelling in een bakje. Je kunt kiezen tussen en heel pittige en een wat milder smakende variant. Daarbij krijg je dan een pakket met een krop sla, een paar wraps, verse kruiden en een halve citroen. Als je gaat eten kun je stukjes sla en wrap afscheuren en daar de köfte inrollen, eventueel met de kruiden en wat citroensap. Je moet je er even op instellen dat het koud geserveerd wordt, maar zeker bij warm weer is dat juist wel fijn eigenlijk. Voor een tientje kun je met z'n tweeën je buik helemaal rond eten.

Ze hebben inderdaad ook een bijgerechtje met vleesgehakt, maar die krijg je niet tenzij je dat apart erbij besteld (doen wij dus niet).
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2012, 19:49:07 »
Ik beheer zelf een website voor iemand anders. Die persoon wou eerst niet betalen voor een website, dus was er eerst sprake van dat de naam van de websitemaker eronder stond. Nu betaald die persoon voor deze website en is de naam automatisch verwijderd.

Automatisch? Ook als je maar €5 krijgt :P

Citaat
Het is kwestie van reclame voor de website maker. Maar ik kan me vergissen dat deze website maker anders werkt, misschien heeft deze tentje om extra korting gevraagd, en vandaar die reclame onderin

Oh zo had ik het nog niet bekeken!
Misschien wilde de websitemaker wel de portfolio uitbreiden met een succesvol uithangbord voor de onlinebestelfunctie of misschien zijn het zelfs vrienden.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2012, 15:13:29 »
Ik beheer zelf een website voor iemand anders. Die persoon wou eerst niet betalen voor een website, dus was er eerst sprake van dat de naam van de websitemaker eronder stond. Nu betaald die persoon voor deze website en is de naam automatisch verwijderd.

Automatisch? Ook als je maar €5 krijgt :P

Citaat
Het is kwestie van reclame voor de website maker. Maar ik kan me vergissen dat deze website maker anders werkt, misschien heeft deze tentje om extra korting gevraagd, en vandaar die reclame onderin

Oh zo had ik het nog niet bekeken!
Misschien wilde de websitemaker wel de portfolio uitbreiden met een succesvol uithangbord voor de onlinebestelfunctie of misschien zijn het zelfs vrienden.

Ik denk dat die eettentje korting heeft gekregen vanwege die reclame en alleen betaald voor hun email + domeinnaam. Maar aangezien de spelfoutjes lijkt het erop dat ze dit zelf hebben gemaakt. Als je een proffesioneel bedrijf bent wil je liever dat alleen jouw naam er staat. Een ander websitemaker kan je een gratis website maken, nadeel is dat hun naam op je website komt + in de domeinnaam zoals www.bedrijfsnaam-websitemakersnaam.nl
Maar prijzen kunnen enorm verschillen tussen websitemakers en sommige doen dat alleen doormiddel van offertes.

Offline Aphyna

• **
  • 73
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2012, 12:52:02 »
Ik heb er vorige week een wrap gehaald. Had de pittige genomen, maar die was voor mij wat té scherp waardoor ik 'm vrij haastig naar binnen slokte haha.... Meestal kan ik wel tegen scherp, dus wees voorbereid. Het was wel best lekker, fris en zomers. Citroenig, kruidig. Beetje te zomers voor nu, eigenlijk. Het was laat, koud, en ik at 'm al fietsende omdat ik eigenlijk geen tijd had om te eten.

De wrap wordt inderdaad koud geserveerd, daar was ik niet op voorbereid. Ik dacht eigenlijk dat het zou zijn zoals een turkse pizza, dus een wrap ingesmeerd met 'spul', even onder de grill eventueel met kaas, en dan sla en saus ertussen gerold. Dit zou volgens mij heel goed werken met deze mix, waarom ze het niet aanbieden is mij een raadsel.

Volgende keer haal ik denk ik toch liever een vega turkse pizza... warm en meestal met meer groente gevuld. En met knoflooksaus, ik hou van knoflooksaus en cigkofte komt zonder knoflooksaus...

Maar in de zomer geef ik het nog een kans, dat sla-pakket klinkt wel als een goed idee op een kleedje in het park.

Offline Groent

• *
  • 5
    • Groent
« Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2013, 10:17:45 »
Ik heb het een paar keer gehaald en vond het best lekker. Ik miste inderdaad wel een saus, misschien is knoflooksaus wel lekker er op? En teveel van die stukjes is niet lekker. Je kunt het beter als snack eten dan als hele avondmaaltijd.

Grts,
Groent

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2013, 18:14:06 »
Ik vond toevallig dit: "Print uw couponcode uit via TurkCoupon voor 40 procent korting op het 500 gram Cigkoftem pakket ‘pikant’ of ‘minder pikant’. In plaats van € 10,- betaalt u slechts € 6,-."

http://www.turkcoupon.nl/portfolio/cigkoftem/

(ik ben van plan zaterdag langs de Utrechtse vestiging te gaan)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2013, 19:41:53 »
Ik vond toevallig dit: "Print uw couponcode uit via TurkCoupon voor 40 procent korting op het 500 gram Cigkoftem pakket ‘pikant’ of ‘minder pikant’. In plaats van € 10,- betaalt u slechts € 6,-."

http://www.turkcoupon.nl/portfolio/cigkoftem/

(ik ben van plan zaterdag langs de Utrechtse vestiging te gaan)

Maar zo'n halve kilo is toch om mee naar huis te nemen, niet om daar ter plekke op te eten (of ga je met meer mensen)?
,,,,فلافل

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2013, 10:25:44 »
Er zit hier zo'n ding op drie minuten lopen van mijn huis, en het schijnt ook nog eens vegan te zijn. Toch maar eens langs dan...

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2013, 13:16:50 »
jammer dat de korting alleen voor die ene vestiging geldt. Ik heb kortgeleden voor het eerst de cigkoftemvestiging in de zwartjanstraat in rdam geprobeerd en dat is prima bevallen! Ik geef niet zoveel om warm eten, en dit was lekker pittig met knapperige groenten en een goed platbrood.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #18 Gepost op: 03 juni 2013, 17:25:08 »
Zelf geen ervaring mee, maar ze zijn nogal onduidelijk met ingredienten enzo. Waardoor wat als vegetarisch staat toch gewoon vlees bevatte. Daardoor hebben aantal vega's daar vlees zitten eten. Die komen er niet meer terug. Ik ga het ook maar niet proberen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #19 Gepost op: 03 juni 2013, 17:33:08 »
Ze hebben 1 vleesding op het menu zover ik weet. Ik was er zaterdag: niet heel getrokkenkiesvriendelijk eten waarschijnlijk, maar best lekker. Ik had goed naar Aphyna geluisterd en mild genomen, die vond ik al vrij pittig (hoewel ik op zich van kruidig eten hou). Je moet er wel met je handen eten trouwens (wat ik wat minder vond, want ongewassen handen).