Vegatopia Forum

Cocktails en mocktails

Offline greet

• 2.671
Cocktails en mocktails
« Gepost op: 09 oktober 2012, 18:30:36 »
F. geeft binnen 2 weken een feestje voor zijn 30ste verjaardag, met als thema Hawaii...
We hebben al heel veel themadingen in huis gehaald, maar voor drinken zitten we een beetje met een probleem. We willen graag coctails serveren, maar dan wel lékkere. En er komen maar 2 mensen tappen voor 60 personen, dus we kunnen moeilijk verwachten dat ze a la minute pina colada's maken volgens de regels van de kunst, maar wat batida bij ananas gieten is ook weer zo bleuh. Heeft er iemand goede ideeën voor coctails die je makkelijk op voorhand kan doen en niet suf zijn? We hebben er een diepvries, die we voor ijsblokjes kunnen gebruiken, maar verder is er geen gerij voor handen, het is een eenvoudige tap. Dus alle inspiratie is welkom.

Zelf dacht ik aan de coctail die Lijn vorige keer mee had naar hier, wat gemixte aardbei was (zou het met diepvriesaardbei gaan? Eerst eens proberen), en citroenlimonade, en zelf doe ik er ook nog bitter lemon bij, dat maakt het ook nog iets 'volwassener'. En voor de zoete mensen iets met bleu curaçao zero en ananas en eventueel nog iets.
Er zou zeker iets alcoholisch met cocos bij moeten, maar als je cocosmelk en ananassap mixt zonder blender en ijs, wordt het bij mij altijd een vieze geschifte boel...  :(

Ook, er is nog geen coctaildraad! schande...  Mijn favorieten zijn pisco sour en margarita's zonder zout, en ook wel mojito's en caipirinha's, op voorwaarde dat ze volgens de regels van de kunst worden gemaakt, ik houd niet zo van té zoet. Welke coctails lusten jullie het liefst?
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2012, 14:46:54 door Hizikigrrrl »

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Coctails en moctails
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2012, 20:02:39 »
Je zou mango's kunnen pureren voor mangomargarita's. Hawaii staat vol met mangobomen, nou ja, hoe het op alle eilanden zit weet ik niet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2012, 20:22:34 »
Ik vind sgroppino's altijd lekker en die zijn niet heel moeilijk.
Bloody Mary valt ook van te voren te maken.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2012, 21:06:19 »
Sgroppino's zijn idd lekker, maar hoe pak je dat dan aan voor een grote groep?
Bloody mary is ook leuk, maar past niet echt bij het thema, vrees ik...

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2012, 22:06:28 »
Als een blender of een staafmixer of iets in de trant te regelen is, dan zou je gepureerde mango in kunnen vriezen als een soort ijsmoes. Bak even uit de vriezer, beetje kokosmelk erbij, omroeren en je hebt een koele, tropische verrassing. Rode peper erbij is niet voor iedereen leuk, evenals vodka oid. Die mangomargarita's klinken ook goed  :kwijl:
Ter versiering kun je de randen van de glazen in een gedroogd kokosschaafsel dippen. ook leuk met gekleurde suikers. Ik vraag me af of het lekker is om gedroogde kokos in vodka te laten trekken. Dat is sowieso leuk, want je kan er originele dingen mee doen en je kan het van te voren zo gek maken als je zelf wil, zodat je op de avond zelf alleen maar hoeft te gieten.

Vroeger was ik echt gek op Blue Curacao met Peach Tree, maar ik denk niet dat je daar veel liefhebbers voor zal vinden :-X
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2012, 06:37:12 »
Ik hou het meest van mojito, liefst niet te zoet. En natuurlijk ook Aperol Spritz, maar ik weet niet of dat onder coctail valt. In de Belgische Lidl hebben ze trouwens een goedkopere variant van de Aperol.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2012, 08:13:11 »
Die blender is misschien wel te regelen, maar als rond 10 uur een man of 30 ongeveer simultaan binnenvalt, zoals bij zoiets vaak gebeurt, zou het dan doenbaar zijn? Ik wil zelf ook wel eventjes helpen, maar zeker geen uren. Hmmmm. Denk eraan, 2 tappers en 60 man in totaal, die natuurlijk niet allemaal een coctail willen, maar wel allemaal ook nog ander drinken. Misschien is 1 gebleded dranke wel leuk, maar dan moeten de andere drankjes compleet zonder last minute werk zijn (we zouden graag 2 cotails en 2 moctails willen, telkens 1 zoete en 1 minder zoete, meer zou ook kunnen, maar hoeft niet persé) De tappers zijn trouwens 2 zussen van 1 van mijn beste vriendinnen, ze kunnen hard werken en hebben al wel wat tapervaring, eventjes ter info.

Ik hou het meest van mojito, liefst niet te zoet. En natuurlijk ook Aperol Spritz, maar ik weet niet of dat onder coctail valt. In de Belgische Lidl hebben ze trouwens een goedkopere variant van de Aperol.
Aperol, iedereen is er zo lyrisch over, zal ik het toch maar eens moeten proeven...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2012, 09:18:57 »
Sgroppino's zijn idd lekker, maar hoe pak je dat dan aan voor een grote groep?

Voor zover ik weet kun je die prima van te voren maken en dan koelen. Je zout het met een minihoeveelheid even kunnen uittesten, maar volgens mij blijft het gewoon goed.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Re:Cocktails en mocktails
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2012, 17:59:30 »
Al uitgeprobeerd en goedgekeurd: Sap met pisang en amaretto (niet mijn favoriet, maar kom, we hadden nog enkele flessen pisang staan en F. lust het graag...) en de alcoholvrije variant met funny pisang en amandelextract. Zoet...
En caipiroska's met rode vodka (dat gaat veeeeel limoenenpersen op voorhand worden, hoewel ik het vorige keer helft-helft deed met citroensap uit een potje, en dat was nog steeds erg goed)
En nu staat er een potje échte pina colada's in de vriezer om te zien hoe het reageert en niet begint te schiften, want dat is toch nog altijd dé coctail van hawaii.
Dan nog bevroren aardbeien vinden voor een fris alcoholvrij drankje, en ik denk dat we een mooie selectie hebben van romig, fruitig en friszuur.  Misschien nog een romige alcoholvrije coctail vinden, maar eerst vandaag die mét keuren  :cocktail: :drink:
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2012, 18:01:31 door greet »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2012, 18:19:09 »
En caipiroska's met rode vodka (dat gaat veeeeel limoenenpersen op voorhand worden, hoewel ik het vorige keer helft-helft deed met citroensap uit een potje, en dat was nog steeds erg goed)

oeh leuk, daar kun je leuk een blini bij geven met bieslookhangop of dillehangop (als jullie er hapjes bij doen tenminste).
Selectie klinkt goed zeg!
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2012, 18:24:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2012, 19:57:29 »
Hapjes zijn chippies en nootjes en snoepjes, en om half 12 komen er een heleboel pizza's (morgen naar pizzaturk, ff afspraken maken ook voor eventueel korting te krijgen)... Er is geen keuken namelijk, en maar een klein toogje, dus daar kan je niks doen.
Niet in thema die pizza natuurlijk, maar het gaat al genoeg werk zijn, we hebben allebei een heel drukke week. We wilden mss ook een frietkraam laten komen ofzo, een lekkere vettige snak om een uur of half 12, maar dat kost dan weer ineens veel meer plots, en nu kunnen we nog een paar pizza hawaii laten komen  ;D We willen vooral zélf nog heel goed kunnen feesten, en niet alles nog moeten regelen.

Oh, ja, en we hebben een heleboel rietjes en parapluutjes en kersjes en binnenkort nog verse ananas om alles mooi te versieren in de harde bekers (want glazen mogen niet in die zaal, maar het zijn van die kei-harde herbruikbekers)
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2012, 20:00:43 door greet »

Offline greet

• 2.671
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:01:59 »
oeh leuk, daar kun je leuk een blini bij geven met bieslookhangop of dillehangop (als jullie er hapjes bij doen tenminste).
Selectie klinkt goed zeg!
Wel goede tip voor mijn volgende coctaildrink thuis...  :yummie:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:09:37 »
Wow een pizzameneer of frietkraam. Jullie pakken het groots aan!
Veel plezier gewenst.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2012, 14:03:12 »
Het is gewoon leuk als er 's avonds laat nog een vettig snackje is, en we gaan straks naar de pitta/pizza vragen of we tegen half 12 15 pizza's kunnen krijgen, dat is iets meer dan een vierde grote pizza per persoon, dat gaat wel genoeg zijn, ongeveer. We hebben trouwens voor iedereen in de Action een slinger gekocht, dus iedereen gaat er feestelijk uitzien. En voor mezelf een plastieken strooien rokje  ;D
Pina colada's blijven trouwens lang goed, zeker als je ze eventjes mixt.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:11:41 »
Klinkt goed Greet :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2012, 21:28:09 »
Klinkt als leuk feestje!

Ik maak zelf af en toe wodkacitroenijs. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, als een soort frozen Mojito.
Die cocktail die ik maaktte toen bij jullie was, kan prima met diepvries fruit. Ik heb het wel eens met bevroren frambozen of met bos richten gemaakt, prima te doen!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2012, 12:04:27 »
of met bos richten gemaakt, prima te doen!

???

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2012, 13:05:23 »
Da's vast gepost vanaf een telefoon en het gaat om bosvruchten, lijkt mij.
Supercalifragilisticexpialidocious!

« Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2012, 13:12:22 »
Misschien moeten we eens afspreken dat er op dit forum niet gepost mag worden met de autoconrector aan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2012, 22:12:05 »
Bosvruchten idd...

Offtopic, als iemand weet hoe ik autocorrect op mijn foon uitkrijgt graag ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!