Ik had gisteren al alle boodschappen gehaald. Geen 'delicieux' producten of andere ongein die de supermarkten ons proberen aan te smeren. Wel lekkere afbakbroodjes, goede biologische kaas en brie, toastjes, wijn en lekkere biertjes, en een belachelijke hoeveelheid groenten (besef ik ineens). Wij komen de kerstdagen dus wel door.
Morgen worden we bij Kristofs ouders verwacht. Die eten traditioneel op Heiligabend Kartoffelsalat (aardappelsalade) met worstjes. Kristof kwam op het idee dat wij in plaats van saaie tofuworstjes ook lekker
kaasgehakt à la Joyce mee kunnen nemen. Omdat zijn ouders niet zo groente-georiënteerd zijn, neem ik ook maar een kleine salade mee (koolrabi, radijs, puntpaprika, komkommer met een mosterd-honing-bieslookdressing).
Eerste Kerstdag heeft Kristof een voorstelling en ik heb zelf ook nog niets gepland. Waarschijnlijk eet ik iets lichts, bel met mijn oom, die jarig is, en zorg voor lekkere hapjes als Kristof weer thuis komt (de voorstelling begint vroeg, dus we hebben nog wat avond over).
Tweede Kerstdag zijn we weer bij Kristofs ouders, dit keer met de hele familie. 's Middags moet er al warm worden gegeten en ik mag voor de vegetariërs (lees: onszelf) zorgen. Misschien wordt het weer een lasagne (makkelijk mee te nemen), maar een lekkere soep met brood lijkt me ook wel wat.
En pas na de kerstdagen hebben we dan tijd om vrienden uit te nodigen en lekker uitgebreid te kokkerellen
.