Sinds een paar weken bezorgt de online supermarkt Picnic ook in Nijmegen. Ik had me voor de zekerheid alvast aangemeld en dit weekend besloten dat ik tijdens mijn treinreis ook wel alvast 'boodschappen kon doen'. Je moet namelijk winkelen via de app, een webwinkel hebben ze niet.
Als je al een boodschappenlijstje hebt, is het eigenlijk vooral een kwestie van productnamen intoetsen en dan het gewenste product aan de winkelwagen toevoegen. Het huismerk van Picnic is G'woon, wat volgens mij ook het huismerk van de Jumbo is. Volgens consumententests is Picnic goedkoper dan gewone supermarkten. Ik had het idee dat het prijspeil vrij vergelijkbaar is. Alhoewel: een fles gewone olijfolie is ca. 50 cent goedkoper dan huismerk AH, de zonnebloemolie was ook ca. 10 cent goedkoper, en ook de huiswijn heeft een zachter prijsje. Het uiteindelijke bedrag dat ik moest betalen was echter niet veel lager dan ik had verwacht.
Vandaag werden de boodschappen bezorgd. Ik had als bezorgmoment 15:30-16:30 aangegeven, al 's ochtends wist ik dat het iets als 15:45 zou worden. Via de app kon ik het autootje volgen. De bezorger, Nick (zo las ik), bracht alles in een krat tot de deur. De boodschappen zaten wel in plastic tasjes, wat niet zo milieuvriendelijk is. Echter, de tasjes worden gerecycled, en je krijgt je 35 cent statiegeld dan ook weer terug. Een plezierige verrassing: ik kon ook gewone statiegeldflessen inleveren, het bedrag wordt op mijn bankrekening gestort. O ja, bezorging is gratis.
Groente en fruit heb ik niet besteld, die koop ik het liefst bij de groenteboer. Voor de rest gewoon (G'woon dus) supermarktproducten. Maar eens kijken hoe het huismerk bevalt.
Het welkomstcadeautje, een tros bananen en een pakje Optimel, heb ik aan de buurvrouw gegeven.
Ga ik vaker online bestellen? Ik denk het wel, zeker als ik een half uurtje in de trein of zo zit. En dan zeker zwaardere bulkproducten.