Leuk te lezen wat mensen in hun voorraadkast hebben of kopen. Er zijn altijd van die producten bij die ik zelf niet zo snel zou kopen, maar ja, dat zullen anderen bij mijn voorraadkast ook hebben.
Ik heb wat mijn moeder een dorpsmentaliteit noemt. Dat houdt in dat als je in de gelegenheid bent iets te kopen dat je misschien niet direct nodig hebt maar later wel, dat je dat dan ook nu koopt. Want anders ben je weer terug in het dorp waar je die gelegenheid niet meer hebt, en dan zit je zonder dat toch min of meer onmisbare product. Ik woon inmiddels al meer dan de helft van mijn leven in de 'grote stad', en bestel veel op internet, dus ik heb doorgaans geen problemen vanwege schaarste. Maar ja, je kunt het meisje wel uit het dorp halen, maar het dorp niet uit het meisje.
Ik heb standaard veel soorten meel en bloem, voor brood en pannenkoeken en pasta, en vlokken en veel noten om muesli mee te maken of te bakken. Verder eieren, knoflook, boter, olijf- en zonnebloemolie, gedroogde tomaten, potje olijven voor noodgevallen (meestal als ik die wil gebruiken koop ik lekkerdere los), kappertjes, groene pepertjes. En santen, dat moet ik ook altijd in huis hebben. En rijst (arborio en basmati), bulgur, polenta, couscous en gedroogde peulvruchten (bonen, kikkererwten, linzen). Suiker in diverse soorten (gewone, basterd, poeder, schenkstroop, ahornsiroop, glucosestroop, honing). Potje artisjokharten, blik kikkererwten voor als ik er niet aan gedacht heb om te weken.
Verse melk heb ik vrijwel nooit in huis, wel melkpoeder voor die enkele keer dat ik dat nodig heb. De normale kruiden en specerijen en twee soorten zout (gewoon en bakkers), en saffraandraadjes en vanillestokjes moet ik ook altijd in huis hebben. En gist en bakpoeder, dat zijn ook van die dingen die net op zijn als je ze nodig hebt, die ik dus koop als ik er eens aan denk. Waardoor ik af en toe relatief grote voorraden daarvan heb. Gelukkig neemt dat niet zo veel plaats in en blijft het wel even goed. Verder maak ik in de herfst genoeg zuurkool voor de hele winter. Die staat lekker op het balkon in een vat.
Poeh, het is als ik dit lees maar goed dat ik zoveel ruimte heb
.
In de diepvries groenten en vruchtjes. En een portie linzensoep.