Enige tips die ik kan geven. Sorry voor de lange tekst. Ik hoop dat dit je ook kunt helpen
-Niet alle kazen zijn vegetarisch, alleen kazen met vegetarische stremsel, is vegatarisch. Vroeger toen ik nog een beginner vegetariër was wist ik dit niet. Ik leerde steeds meer over vegetarisch zijn. Er bestaan ook veganischtische kazen.
-Niet alle broden zijn vegetarisch. Er kunnen onder andere dierlijke vetten in broden zitten.
Een voorbeeld van vegetarische brood is Oerbrood, het is denk ik zelfs veganischtisch, omdat het bedrijf uitsluitend gebruik maakt van plantaardige ingrediënten:
www.c1000.nl/assortiment/onze-verswereld/oerbrood.aspxwww.oerbroodbiologisch.nl-In Ekoplaza (
www.ekoplaza.nl) verkopen ze ook redelijk veel vegetarische producten. Deze week (t/m zondag 16/9/12) hebben ze in de aanbieding 25% korting op alle producten van Healthy Planet. Sommige producten zijn wel prijziger in vergelijking met andere vleesvervangers in andere supermarkten. Ekoplaza heeft veel verschillende vestigingen in Nederland.
-Vegetarische kip bestaat. en vegetarische vis bestaat ook. en nog veel meer.
1
www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn/vegetarische-slager-kipstukjes (dit vind ik het lekkerste, maar wel nog prijzig, maar dat heb ik er wel voor over, de smaak lijkt echt net op kip, maar is compleet plantaardig geproduceerd)
2 Vomar heeft ook een huismerk
3 Healthy Planet (merknaam)
-diverse vleesvervangers merken. Er zijn uiteraard meerdere merken
1
www.goodbite.nl (exclusief in C1000, voorzover C1000 nog blijft, ik weet nog niet wat er met deze producten gaat gebeuren)
2
www.alpro.com/nl 3
www.vivera.com4
www.devegetarischeslager.nl (onder andere in ekoplaza, Jumbo, COOP)
Naarmate ik steeds ouder werd, wilde ik zelfs ook geen Schoenen dragen gemaakt van leer. Ik kocht laats mijn schoenen bij
www.vega-life.nl in Amsterdam Centrum
Als laatste diverse producten hebben ook E-nummers. DIt kan onder andere bestaan uit dierlijke vetten en vis.
www.food-info.net/nl/index.htm (er zijn meerdere sites waar e-nummers staan met informatie erover)