Vegatopia Forum

Vegetarische Macdonalds India

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
Vegetarische Macdonalds India
« Gepost op: 04 september 2012, 18:40:20 »
AMSTERDAM - McDonald's opent twee volledig vegetarische restaurants in Indiase pelgrimsteden. Dat schrijft de Financial Times dinsdag.

Hopelijk volgt Nederlands ook, althans als de menu uiteraard goed is.

www.nu.nl/beurs/2900828/mc-donalds-gaat-vegetarisch-voet-grond-in-india.html

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische Macdonalds India
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2013, 13:28:42 »
Wij zijn op reis eens naar een McDonalds in Varanasi in India geweest (het restaurant was juist die dag geopend).

We aten een Mc Maharadja! Volgens mij waren alle burgers vegetarisch, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik vond het hilarisch en een verademing, want had al dagen last van buikloop (Dehli-belly).

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2013, 22:05:36 »
Normaal is de maharaja met kip, waar is de veggieversie van gemaakt?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2013, 16:03:58 »
Geen idee, het is al even geleden.

Ik ben nu ook wel benieuwd!

Offline grr0x

• *
  • 6
    • Snel Eten
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2013, 11:43:12 »
Denk dat het in Nederland niet zal gebeuren, in India is vegetarisch eten wat normaler als hier

Offline karl

• 6.375
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2013, 11:06:41 »
Maar het is toch erg suf om geen enkele vegetarische mogelijkheid te geven (behalve een kaassalade en frieten). Delhaize heeft zijn vleesvervangers aanzienlijk uitgebreid omdat stilaan een significant percentage kopers geheel of gedeeltelijk vegetarisch is. Een enkele veggieburger zou ook bij ons toch zeer wenselijk zijn. (Ik was toevallig gisteren, na vele jaren, in een McDonalds en ik heb hen bovenstaande bedenkingen gemaild. Als ik antwoord krijg, meld ik het hier.)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2013, 14:22:47 »
Maar het is toch erg suf om geen enkele vegetarische mogelijkheid te geven (behalve een kaassalade en frieten). Delhaize heeft zijn vleesvervangers aanzienlijk uitgebreid omdat stilaan een significant percentage kopers geheel of gedeeltelijk vegetarisch is. Een enkele veggieburger zou ook bij ons toch zeer wenselijk zijn. (Ik was toevallig gisteren, na vele jaren, in een McDonalds en ik heb hen bovenstaande bedenkingen gemaild. Als ik antwoord krijg, meld ik het hier.)

In Belgie is er geen groenteburger? In Nederland in veel vestigigen wel (maar zeker niet overal).
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
« Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2013, 14:33:57 »
Niet gezien, ik denk het niet. Die grote publiek-restaurants lopen in België dikwijls achter. We hebben, intussen ook al twee-drie jaar geleden, de Lunch Garden eens gemaild. Bleek dat er geen vraag was naar vegetarisch, maar je kon toch altijd een koud groentebuffet en frieten nemen. De ene keer dat we er nog eens komen ligt er soms één grote, eigenlijk best inventieve, auberginerollade met tomatensaus.
Maar als vegetariër dan telkens weer diezelfde rollade nemen? En dan de directie zeggen dat de klanten het niet vragen. Ja, als je zelf door een  varierend aanbod, en wat reklame, de klanten niet op je inspanningen wijst, gaan ze allicht elders en schrijven ze je definitief af.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2013, 09:04:14 »
Niet gezien, ik denk het niet. Die grote publiek-restaurants lopen in België dikwijls achter. We hebben, intussen ook al twee-drie jaar geleden, de Lunch Garden eens gemaild. Bleek dat er geen vraag was naar vegetarisch, maar je kon toch altijd een koud groentebuffet en frieten nemen. De ene keer dat we er nog eens komen ligt er soms één grote, eigenlijk best inventieve, auberginerollade met tomatensaus.
Maar als vegetariër dan telkens weer diezelfde rollade nemen? En dan de directie zeggen dat de klanten het niet vragen. Ja, als je zelf door een  varierend aanbod, en wat reklame, de klanten niet op je inspanningen wijst, gaan ze allicht elders en schrijven ze je definitief af.

Op mijn mail aan Mac Donalds kreeg ik gisteren het antwoord dat ze daar veggieburgers verkopen waar er vraag naar is.
Ik begrijp niet goed hoe ze dat meten, potentiële klanten maken dat toch niet steeds kenbaar? En het risico bestaat dat velen, zoals ik nu, in de toekomst een bezoek mijden omdat ze het toch met een slaatje en (in plantaardig vet gebakken) frieten moeten doen als we vegetarisch willen eten. Want de fish-o-burger, waar de woordvoerster gul op wijst, is, we herhalen het nog maar eens, niet vegetarisch.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2013, 10:01:05 »
Ik werd helemaal blij, toen schoonzusje me wees op een app waarop ze het menu per vestiging terug konden vinden.

(bij schoonfamilie is de mac nog steeds een soort uitje, dat dacht ik ook toen ik in de happymeal leeftijd zat, maar ook toen ik vlees at, na mijn 12e toch echt niet meer, maar goed)

Dus toen we gezamelijke onderweg naar de ziggo dome, een tijdje geleden, ter hoogte van Woerden een grote gele M zagen was ik blij dat er in de app stond dat er groenteburgers waren. Daar bleek dat niet zo te zijn. STOM!! ik heb een frietje gegeten en een side salade (bah!)

op mijn mail die ik gestuurd heb kwam geen reactie, nog maar een x een poging aan wagen.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline karl

• 6.375
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2013, 16:58:12 »

op mijn mail die ik gestuurd heb kwam geen reactie, nog maar een x een poging aan wagen.

Maar bij mij kwam het antwoord ook pas na een maand, fast food, geen fast reply.
(Zouden zij zoveel mail krijgen?)

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2013, 18:06:29 »
Misschien zijn ze dit soort vragen niet zo gewend en moeten ze dat eerst intern uit zoeken etc.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline karl

• 6.375
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2013, 19:21:03 »
"Nou, krijg ik hier een vreemde mail van een vegetariër die zich beklaagt geen veggieburgers bij ons te kunnen eten! Nou vraag ik je, een Veggieburger! Hebben we die drie jaar geleden niet en masse in de vuilcontainer moeten gooien? En er is geen hond die het aan de counter vrààgt! Wat wordt het volgende? Nee, ik ga maar antwoorden dat ie sla kan eten, dat is zo gezond. Wat jullie?"
"Ik stel voor even een rondvraag te doen om te weten wie er al experience mee heeft. Maar ik zie het, vooralsnog, ook niet als winning asset. Die vegetariërs hokken toch tesamen in hun eigen groene hutjes?"
"Voeg er ook bij dat we een visburger hebben, dan kan ie kiezen tussen sla en vis! Met plantaardige frieten! Heerlijk toch?"
"Dan wacht ik de antwoorden van de collega's af en antwoord binnen de maand."
« Laatst bewerkt op: 25 april 2013, 19:23:17 door karl »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2013, 23:06:14 »
Ik denk meer: 

Citaat
Hoi X, onderstaande mail kreeg ik binnen van een klant. Weet jij hoe dit zit? Alvast bedankt, Y

Citaat
Hoi Y, bedankt voor je mail. Sorry voor mijn late reactie, ik was een weekje op vakantie. Maar nee, ik weet eigenlijk niet hoe dit zit. Ik heb de Z in de cc gedaan, misschien weet die meer?

Citaat
Hoi Y en X, ik heb de vraag uitgezet bij A, ik kom bij jullie terug. Groetjes Z

Citaat
Hoi Y en X, had ik jullie onderstaand antwoord al geforward? Indien niet, zie dan deze reactie van A. Groetjes Z

Citaat
Beste klant, we hebben het voor u uitgezocht, blablabla. Met vriendelijke groet, Y
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Monica

• 231
« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2013, 23:48:40 »
Ik dacht dat die groentenburger er in Nederland ook allang weer uit was.