Vegatopia Forum

Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Star85

  • *
  • 6
Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Gepost op: 27 juli 2012, 14:04:58 »
Hallo!

Weet iemand toevallig of je ook vegetarische roze muisjes kan kopen.
Ik ben momenteel zwanger van een dochter en zou het toch wel heel leuk vinden om cupcakes/beschuit e.d. te eten met roze muisjes!
Zijn er misschien supermarkten met een eigen huismerk die wel vegetarische muisjes hebben?

Ik hoop het!


Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2012, 14:14:02 »
De Ruijter was altijd niet vega en huismerk heb ik nog nooit gezien.

En gefeliciteerd met je zwangerschap  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2012, 17:34:59 »
Lijkt me niet, de luis blijft toch de makkelijkste/goedkoopste (dat laatste zal wel doorslaggevend zijn) methode om rode kleurstof te maken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2012, 17:57:05 »
Ik heb er helaas ook nog nooit van gehoord. De blauwe is dus wel oke evenals de oranje (toch, de oranje toch ook? De blauwe in elk geval) die geloof ik alleen te krijgen is als er een koningskind wordt geboren.
Misschien een idee: iemand uit vruchtenhagel de roze laten vissen en die op de beschuiten serveren?
En inderdaad gefeliciteerd!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2012, 18:08:01 »
Ik denk dat ik ook weleens losse roze vruchtenhagel gezien heb. Niet in de supermarkt, maar misschien in de taartdecoratiesfeer? Of is het iets groothandeligs?
This is between me and the vegetable!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2012, 18:36:27 »
Toen mijn dochter geboren werd, deelde ik beschuit met anijszaadjes uit (en inderdaad ook roze muisjes op aparte beschuitjes, anders raakte ik niks kwijt).
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2012, 18:44:42 »
Misschien kun je iets totaal anders verzinnen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2012, 19:51:25 »
Je kan ze zelf maken/kleuren met de witte muisjes en dan door kleurstof halen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2012, 20:31:16 »
Beschrijf dat eens iets uitgebreider? Het klinkt nu alsof je voorstelt de witte muisje (die je uit een pakje blauw-witte hebt gevist) stuk voor stuk door een badje van roze verf te halen.
This is between me and the vegetable!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2012, 00:29:22 »
Beschrijf dat eens iets uitgebreider? Het klinkt nu alsof je voorstelt de witte muisje (die je uit een pakje blauw-witte hebt gevist) stuk voor stuk door een badje van roze verf te halen.

Volgens mij heb je ook witte muisjes apart toch? Maar anders kleuren die blauwe ook wel mee denk ik. Ik las eens iemand die dat gedaan had geloof ik. Je kan dan bietenrood gebruiken of een rode kleurstof kopen. Eerste is wat minder agressief. Heb eens rode kleurstof gekocht, maar voordat het van je handen is ben je dagen verder :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2012, 08:19:23 »
Als je net een kind hebt gebaard, wil je het misschien wat simpeler houden denk ik. Bijvoorbeeld die witte muisjes op de beschuit doen, maar dan met zo'n rainbow dust (die zijn vegan, maar zit iets meer in de glittercategorie volgens mij) een figuurtje erover uit strooien. Met een sjabloon is dat vrij snel te doen en weer eens wat anders.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap Star85! Het zou leuk zijn als je de resultaten hier ook post ;)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2012, 09:08:44 »
Ik denk dat ik ook weleens losse roze vruchtenhagel gezien heb. Niet in de supermarkt, maar misschien in de taartdecoratiesfeer? Of is het iets groothandeligs?

Ja er zijn wel van die taartdeco-webshops http://www.taartendecoratie.nl/. Sommige misschien ook met het verkeerde enummer, maar is in elk geval meer keuze. Is wel wat begrotelijker, hoewel als het cupcakes worden dan misschien weer niet. Er blijkt trouwens ook bosvruchtenhagel (http://www.deruijter.nl/producten/bosvruchtenhagel.aspx) dat is knalroze, ik kan niet zien hier waar de kleurstoffen van worden gemaakt (het is wel smerig, maar dat is gewone vruchtenhagel ook).
Witte muisjes blijken niet te bestaan bij de Ruijter: wel witte hagel en gestampte muisjes (maar dat laatste kleuren lijkt me nogal een bende worden).

Maar waarom mogen het eigenlijk geen blauwe muisjes zijn?
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2012, 23:51:31 »
Wij zijn in eerste instantie voor de blauwe muisjes gegaan, maar uiteindelijk hebben we voor ons bezoek toch ook roze muisjes gekocht. Het vegan bezoek kreeg wel gewoon de blauwe :)
Toen ik wat herstelt was maakte ik trouwens cupcakes met roze glazuur voor de gasten, ook leuk en lekker. Eigenlijk dacht ik dat ik dat voor al het bezoek zou kunnen gaan doen maar dat viel een beetje tegen  ::)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2012, 10:50:08 »
Zit in roze hagel en roze glazuur niet ook schildluiskleurstof?

Roze koeken vond ik vroeger in ieder geval fantastisch, vanwege de kleur natuurlijk!

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2012, 22:00:07 »
Oranjekoek is ook roze en heeft ook anijs (en suiker :)), en daar is vast ergens een niet-geschildluisde variant van.
Zo.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2012, 22:17:04 »
Oranjekoek is ook roze en heeft ook anijs (en suiker :)), en daar is vast ergens een niet-geschildluisde variant van.
Ha, daar hebben Selly en ik het net over gehad. Volgens Selly doen goede bakkers aan de non-luizenvariant!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #16 Gepost op: 30 juli 2012, 23:35:10 »
Oranjekoek is ook roze

Oh ik dacht oranje.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2012, 23:42:51 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2012, 08:45:11 »
Oranjekoek is toch boven alles héél erg vies?
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roze muisjes die wel vegetarisch zijn..
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2012, 17:23:02 »
Oranjekoek is toch boven alles héél erg vies?
NE-HEEE! Nou juist zo'n beetje het enige gebak waar ik met smaak van eet. :taart-yum:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.