Vegatopia Forum

Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Gepost op: 23 juli 2012, 21:11:26 »
Wie heeft de Mega Vega tonijn bagel geprobeerd van Bagels & Beans?
Wat vonden jullie ervan?

www.bagelsbeans.nl/images/home/actiebagel_megavega.jpg

Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2012, 21:46:07 »
gaaf! Heb hem nog niet gehad maar ga hem zeker eens proberen

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2012, 18:42:02 »
Ik heb zelf ook nog niet geprobeerd. Ik ga wel een keer doen. Het gaat trouwens hierbij om de tonijnsalade van de vegetarische slager.

Als het goed is bieden de meeste vestigingen van Bagels & Beans deze bagel. Ik weet alleen niet voor hoelang ze dit gaan aanbieden.

www.devegetarischeslager.nl/recepten/spicy-no-tuna

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2012, 08:41:09 »
Hij staat niet op de menukaart, maar op zo'n los kaartje dat op de tafels staat. Dat ziet er best tijdelijk uit.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2012, 09:58:56 »
Ik denk dat ze kijken of 'ie een beetje loopt? In 'mijn' bagels and beans heb ik er geen teken van gezien, maar ik wilde hem toch niet bestellen want wilde het mn collega's niet aandoen, ik heb dat spul een keer thuis gehad en allemachtig, dat was net alsof je bezoek had van Rick Stein die een enorme tas met inkopen van de vismarkt bij zich had.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2012, 10:08:01 »
Maar was het lékker?

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2012, 14:01:16 »
Hij staat niet op de menukaart, maar op zo'n los kaartje dat op de tafels staat. Dat ziet er best tijdelijk uit.

Het gaat voorlopig om een tijdelijke bagel bij hun. Maar als het een succes is, dan lijkt het me dat ze het als standaard gaan opnemen in hun menu. Ik weet alleen niet voor hoelang ze het in hun menu gaan houden.

Mocht het echt lekker zijn dan kun je ook bij diverse vestigingen zoals Ekoplaza, de vega tonijn kopen vd vegetarische slager. Het is nog wel duur (€5,50) vind ik.
www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn/de-vegetarische-slager-tonijn-2-x-150-gram

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2012, 14:03:23 »
Ik denk dat ze kijken of 'ie een beetje loopt? In 'mijn' bagels and beans heb ik er geen teken van gezien, maar ik wilde hem toch niet bestellen want wilde het mn collega's niet aandoen, ik heb dat spul een keer thuis gehad en allemachtig, dat was net alsof je bezoek had van Rick Stein die een enorme tas met inkopen van de vismarkt bij zich had.

Het doel van de producten van de vegetarische slager is ook om vleeseters meer vegetarische producten te laten eten, door de producten zo echt mogelijk te laten smaken (en ruiken). Ik hoop wel dat het gesmaakt heeft.

Volgens de vegetarische slager heeft alle 50 vestigingen die nieuwe vega tonijn bagel in hun assortiment.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 14:06:32 door Dennis23 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2012, 08:20:27 »
Ik denk dat ze kijken of 'ie een beetje loopt? In 'mijn' bagels and beans heb ik er geen teken van gezien, maar ik wilde hem toch niet bestellen want wilde het mn collega's niet aandoen, ik heb dat spul een keer thuis gehad en allemachtig, dat was net alsof je bezoek had van Rick Stein die een enorme tas met inkopen van de vismarkt bij zich had.

Het doel van de producten van de vegetarische slager is ook om vleeseters meer vegetarische producten te laten eten, door de producten zo echt mogelijk te laten smaken (en ruiken). Ik hoop wel dat het gesmaakt heeft.

Volgens mij wordt in normale tonijnsalade zo veel mayo gemikt dat er geen tonijn meer te ruiken is, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat in de vegtonijn-bagel van bagels & beans is, ik gok dat het daar wel meevalt met de mayo. Maar verder ben ik wel enthousiast over hun producten hoor en snap ik het idee erachter, ik schreef niet voor niets een recept in hun kookboek  ;)

De tonijn was wel het enige product dat ik tot nog toe van hun heb geproefd waar ik minder enthousiast over was: ik maakte vegtonijnsalade en was daarna heel erg misselijk een halve dag, maar mijn lunchtafelgenoot had nergens last van. Ik heb nu nog een helft vegtonijn in de vriezer, wil er nog Thaise koekjes van maken maar heb dat nog niet aangedurfd.
Ben ook benieuwd naar de vegpalingsalade trouwens van de vegaslager, maar die is nog niet echt te koop.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #9 Gepost op: 27 juli 2012, 08:43:22 »
De tonijn was toch een van de weinige vega-slager dingen die niet vegan is? Dacht dat er melk inzat, jammer want ben echt superbenieuwd, maar melk is echt te gevaarlijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2012, 17:57:55 »
De tonijn was toch een van de weinige vega-slager dingen die niet vegan is? Dacht dat er melk inzat, jammer want ben echt superbenieuwd, maar melk is echt te gevaarlijk.

klopt niet vegan. Maar ze zijn met meer vegavisdingen bezig.
,,,,فلافل

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #11 Gepost op: 27 juli 2012, 18:51:46 »
De tonijn was toch een van de weinige vega-slager dingen die niet vegan is? Dacht dat er melk inzat, jammer want ben echt superbenieuwd, maar melk is echt te gevaarlijk.

klopt niet vegan. Maar ze zijn met meer vegavisdingen bezig.

Ja dat klopt dat ze met nog een nieuw product bezig zijn. Ik had ergens gelezen dat ze bezig waren met een vega Haring. Het is nog in testfases, voordat het echt in de winkel komt. Ik dacht dat ik het ooit op hun Facebook pagina had gelezen

Dit zijn de ingrediënten van die tonijn, volgens deze product bron:
www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn/de-vegetarische-slager-tonijn-2-x-150-gram

Soja, water, plantaardige olie, melk-eiwit, kruiden & specerijen, zetmeel, zout, suiker, aroma, tarwe.
Dit product bevat gluten, soja en melk.

De vegetarische slager zet altijd als het vegan is: 100% plantaardig op hun product. Maar ik kan me vergissen dat die tonijnsalade bij bagels&beans wel vegan is.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2012, 18:56:34 door Dennis23 »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2012, 19:49:41 »
Nee tonijnsalade is niet vegan. Ook niet die bij B&B.

Vind het jammer dat er nog weinig 100% plantaardig is bij vegaslager. Zeggen wel er aan te werken. Hun paling zou wel veganistisch zijn heb ik begrepen. Word een nieuw product.

Ik had laatst 'tonijnsalade' gemaakt gemaakt van kikkererwten en nori. Was voor catering opdracht. Werd ook goed ontvangen. En bij veggiedeli heb je ook wel vegan tonijnsalade.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2012, 20:38:24 »
Nee tonijnsalade is niet vegan. Ook niet die bij B&B.

Vind het jammer dat er nog weinig 100% plantaardig is bij vegaslager. Zeggen wel er aan te werken. Hun paling zou wel veganistisch zijn heb ik begrepen. Word een nieuw product.

Ik had laatst 'tonijnsalade' gemaakt gemaakt van kikkererwten en nori. Was voor catering opdracht. Werd ook goed ontvangen. En bij veggiedeli heb je ook wel vegan tonijnsalade.

Dat is wel minder ja. Het probleem bij Veggiedeli is dat je minimaal voor €25 moet bestellen, anders nemen ze de order niet aan.

Ik weet niet of ik die vega-paling lekker ga vinden, maar proberen kan nooit kwaad.

De vega-slager moet nog wel wat investeren/verbeteren om hun kostprijs te verlagen. Ze zullen vast wel meerdere ingrediënten in de toekomst vervangen.

Mooi dat je zelf nog wat goed eten kunt maken. Die opdracht die je kreeg kan je makkelijk dwingen om creatief te zijn. Weet je waar je nori kan kopen als normale consument (ik neem dat dit een soort zeewier is). Misschien wil ik wel ooit zelf iets proberen te maken.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2012, 20:47:49 door Dennis23 »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2012, 21:19:39 »
Elke supermarkt met een sushischap.
This is between me and the vegetable!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2012, 00:27:28 »
Vegaslager is wel prijzig inderdaad. Ik snap ook niet dat ze veel produceren en toch duurder worden. Dat is een beetje gek. De consument die hun producten kopen zijn bereid het te betalen. Ik ben bang dat het daarom dan gaat zoals met natuurwinkels die van bepaalde producten prijs hoger houden omdat hun consument het wel betaald. Anderzijds groeit de vegaslager wel en dat is wel goed. Ben geen fan van hun producten maar als dit bepaalde groepen vleeseters over de streep trekt vind ik het prima.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #16 Gepost op: 28 juli 2012, 08:31:01 »
Misschien heeft het iets te maken met het investeren in een uniek produkt, wat door ontwikkeld blijft worden om zoveel mogelijk aan de uitgebreide wensen van iedereen te voldoen. Ik word een beetje moe van het gezeik dat alles altijd maar zo goedkoop mogelijk moet, maar wel zo uniek, verantwoord geproduceerd en lekker mogelijk. Niet dat het best geen prijzig produkt is, maar het is niet iets wat in 1 dag in je huis-tuin-keuken even in elkaar geflanst is. Dat kost nu eenmaal gewoon geld en dat moet terug verdiend worden, zeker als je het op lange termijn aan wil blijven bieden, wil blijven verbeteren, meer wil produceren en de lijn uit wil breiden. Het is geen liefdadigheidsprojectje, maar wel mensen hun boterham.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2012, 11:18:05 »
Vegaslager is wel prijzig inderdaad. Ik snap ook niet dat ze veel produceren en toch duurder worden. Dat is een beetje gek. De consument die hun producten kopen zijn bereid het te betalen. Ik ben bang dat het daarom dan gaat zoals met natuurwinkels die van bepaalde producten prijs hoger houden omdat hun consument het wel betaald. Anderzijds groeit de vegaslager wel en dat is wel goed. Ben geen fan van hun producten maar als dit bepaalde groepen vleeseters over de streep trekt vind ik het prima.

Het probleem is dat de vega slager op veel verschillende locaties produceert en niet op 1 standaard locatie. Hierdoor kunnen ze geen gebruik maken van schaalvoordelen. Bovendien hun producten bevinden zich nog in de ontwikkelingsfase. Ze gaan wel langzamerhand hun kostprijzen verlagen. Er komt steeds meer vraag naar hun producten. De COOP supermarkt heeft in elkgeval hun producten in hun assortiment. Ik hoop dat andere supermarkten ook volgen. Ik heb zelf geen COOP bij mij in de buurt. Zelfs vanuit het buitenland is er steeds meer vraag.

Veel vleeseters zijn er inelkgeval ingetrapt bij het proberen van de vegaslager producten, ze dachten allemaal dat het echt vlees was. Voor mij is het belangrijk dat iedereen vega eet. Dat red niet alleen dierenlevens, maar ook mensenlevens.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2012, 11:20:50 door Dennis23 »

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2012, 13:21:55 »
Wie heeft de Mega Vega tonijn bagel geprobeerd van Bagels & Beans?
Wat vonden jullie ervan?

www.bagelsbeans.nl/images/home/actiebagel_megavega.jpg

Tegenvallen.
Zoals op het plaatje in de link, zo kreeg ik 'm helaas niet. Ik heb 'm in Almere gegeten. Je moest het wel weten dat ze 'm hadden, want ik zag het nergens aangegeven staan. De blaadjes sla waren deels wat verlept en de hoeveelheid tonijnsalade vond ik teleurstellend en niet zo smeuig als op de foto. Het was echt een hele kleine hoeveelheid (een flinke eetlepel vol). De smaak was verder prima, ook een lekkere bagel eronder en m'n dochter vond het bizar echt naar tonijn smaken, maar toch wel erg lekker zei ze. Ik weet niet of de bagel nog verschilt per locatie en daarmee ook de opmaak van het broodje, maar ik denk niet dat dit broodje niet-vegetariërs over de streep zal trekken. Ik had achteraf liever een ander vegetarisch broodje besteld eerlijk gezegd.

Ik ben wel een fan van de producten van de Vegetarische Slager en gebruik ze thuis regelmatig. Ook heb ik de no tuna weleens in een gerecht gebruikt dat we vroeger met echte tonijn aten (toen ik nog vis at). M'n vriend vond zelfs de vegetarische versie van nu lekkerder dan die met de echte tonijn van vroeger. Dus het biedt wel degelijk perspectieven. Wel merk ik in mijn omgeving (bij verstokte vleeseters dan) een soort aversie tegen alles wat onder de noemer vegetarisch valt. Dat zal dan wel smakeloos en sponzig zijn enzo. Maar goed ik doe ook geen moeite om daar tegenin te gaan. Onbegonnen werk.

Wat betreft de prijs. De producten zijn helaas wel duurder geworden. Eerst waren de verpakkingen groter (was eigenlijk handiger voor ons) en de prijs was lager. Dat vind ik wel een minder leuke ontwikkeling, maar als je een gerecht met vis of vlees of biologisch vlees voor 4 personen klaarmaakt, kost het ook een flinke duit en ook barbecuen met vlees is niet goedkoop, dus wat dat betreft is het misschien wel in verhouding.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mega Vega tonijn bagel (Bagels & Beans)
« Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2012, 13:47:02 »
Ook heb ik de no tuna weleens in een gerecht gebruikt dat we vroeger met echte tonijn aten (toen ik nog vis at). M'n vriend vond zelfs de vegetarische versie van nu lekkerder dan die met de echte tonijn van vroeger. Dus het biedt wel degelijk perspectieven.
Wat heb je met de no-tuna gemaakt wat je eerder ook wel eens maakte? Tot nog toe heb ik alleen tonijnsalade voor op brood van de no-tuna gemaakt en ik vraag me af of je het echt hetzelfde kunt gebruiken als een blikje tonijn in bepaalde gerechten.