Vegatopia Forum

Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Gepost op: 21 september 2012, 20:47:02 »
Als het 4 oktober is met dierendag dan is mijn oudste zoon en ik een jaar vegetariër. Nu wil ik samen met mijn oudste zoon een vega uitje doen om het te vieren. Weten jullie een leuke tip. Mijn zoon is 9 jaar. Ik woon in Zaanstad.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2012, 21:32:39 »
Dus je wilt iets doen om te vieren dat je vegetariër bent? Wat is je motivatie voor vegetarisme? Vanwege dierendag denk ik aan dierenliefde. Een dag helpen in 't asiel of zo? Of een keer kijken/helpen op een bio-melkveehouderij? Of een workshop vega-sushi maken of een workshop bij de vega-slager? Zelf tofu maken ergens? Je hebt ook boerderijen waar je een middag kaas kunt maken en zo. (geen idee of al deze dingen kunnen trouwens, maar dat valt uit te zoeken natuurlijk).
Waar had je zelf allemaal al aan gedacht?

Edit: Zijn er misschien nog acties van Wakker Dier of zo waar je aan mee kunt werken?
Edit 2: iemand van Greenpeace uitnodigen op school? (Zo, en nu kap ik ermee ;))
« Laatst bewerkt op: 21 september 2012, 21:58:14 door Temari »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2012, 23:07:41 »
Als je kaas als vegetarisch ziet: het kaasmuseum in Alkmaar. Maar ik kan me voorstellen dat ie b.v. Nemo of het Tropenmuseum (junior) leuker vindt.

Bij een vega uitje zou ik denken aan iets zonder dieren, maar als je juist iets met dieren wil, kan ik me voorstellen dat er die dag allerlei speciale activiteiten zijn.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2012, 23:27:34 »
Ja, Nemo is leuk! En dieren die vrij zijn. Toen ik net op het balkon stond, dacht ik aan 't bos: ze hebben alleen niets op dierendag, wel ervoor en erna.

Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2012, 10:30:40 »
Wat een leuk idee om je vega-verjaardag te vieren!

Je zou een botanische tuin kunnen bezoeken? De Hortus in Amsterdam is prachtig en als je het dichter bij huis zoekt, de Heemtuin in Zaandam?

Een kookworkshop of etentje lijkt me ook leuk, bijvoorbeeld bij Happi Herbi in Hoorn? In Amsterdam zijn er natuurlijk heel veel vegetarische restaurants waar je naar toe kunt.

Veel plezier in ieder geval!
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2012, 18:28:55 »
Wouw! Onwijs bedankt voor alle lieve en leuke reacties. Ik heb net het uitje gevonden. We gaan 7 oktober naar de Familie Bofkont. Daar kan je de workshop volgen om varkens te masseren en koeien te knuffelen. 
http://www.familiebofkont.nl/
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2012, 18:46:14 »
Wouw! Onwijs bedankt voor alle lieve en leuke reacties. Ik heb net het uitje gevonden. We gaan 7 oktober naar de Familie Bofkont. Daar kan je de workshop volgen om varkens te masseren en koeien te knuffelen. 
http://www.familiebofkont.nl/

Wat gaaf! Ziet er tof uit.  :D
Want a sugarcube?

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2012, 18:56:38 »
Leuk!

Aiko

Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2012, 19:22:41 »
Wouw! Onwijs bedankt voor alle lieve en leuke reacties. Ik heb net het uitje gevonden. We gaan 7 oktober naar de Familie Bofkont. Daar kan je de workshop volgen om varkens te masseren en koeien te knuffelen. 
http://www.familiebofkont.nl/

O, ja, die hebben ook iets in het bosje vlakbij station Amsterdam Zuid, tussen station en de VU in. Daar hobbelt ook ergens een varken (of twee) in het bos rond). En ze geven er workshops. In ieder geval een half jaar geleden.

Maar 'de echte locatie' zit dus in Amstelveen?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #9 Gepost op: 24 september 2012, 10:41:00 »
Ik wou het net noemen maar je bent er zelf al op gekomen. Het is echt heel leuk, ik ben er 2 jaar geleden geweest.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie o Wie weet een vega uitje voor kids?
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2012, 11:27:54 »
Het was ook een onwijs geslaagd uitje. Alleen jammer dat de foto's mislukt waren alleen het mooie daarvan was dat we nog een keer mochten komen. Alleen had me man plannen dus mocht me jongste zoon ook mee. Ik ben heel blij dat me jongste zoon uit eindelijk ook mee was want door dit uitje is hij ook vegetariër geworden. Mensen worden ook geconfronteerd met verhalen (niet met enge beelden of verhalen) maar wel dat ze verteld dat ze een big had gered van de slacht die al 170 biggetjes op de wereld heeft gezet en in een kleine ruimte leeft. Mensen hebben vaak commentaar tot ze zegt; grote kans dat hij op je bord heeft gelegen want deze boer levert uitsluitend aan Nederland zodat de varkens niet zo ver hoeven te reizen. Dan is het stil.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.