Nu moet ik wel zeggen dat de katholieke kerk meer hun inspiratie uit het nieuwe testament.
Ja daar zeg je het zowat. De katholieke kerk neemt niet alles letterlijk uit de bijbel, ze interpreteren, passen aan aan hún noden...
Waarom zou je dat zelf dan niet doen?
In de tijd van Jezus was veeteelt helemaal anders, je kan moeilijk verwachten van iemand van 2000 jaar geleden dat hij zegt: "eet vlees, beste mensen, maar liever geen plofkip. Da's er wat over."
Hoe kunnen mensen die zélf de bijbel niet letterlijk nemen (ik denk niet dat hij vind dat hij slaverij oké vind enzo, er zijn talloze voorbeelden die Katholieken niet doen uit het OT) jóu verwijten dat jij de bijbel niet letterlijk neemt? Wat een hypocresie is me dat zeg.
@slogan: Mijn Jezusbeeld komt van toen ik de module psychiatrie deed, en ik las over
dit de gelijkenissen vielen mij dadelijk op. Wat niet wil zeggen dat het persé een slechte persoon is, of dat hij geen treffende dingen kon vertellen, maar laten we eerlijk zijn, hij voldoet aan bijna alle dingen.
Ik geloof niet dat er een God is, dus als je dat doortrekt, iemand die beweert dat hij er de zoon van is, tja, trek de lijn eventjes door.
De fanclub, daar ben ik ook niet zo erg fan van, maar dan heb ik het meer over het instituut van de kerk zelf, zeker het -denk niet zelf na- gedeelte, en een paar idiote fanatiekelingen die het voor anderen verpesten. Het grootste deel van de leden van de fanclub is een fijne hoop mensen die het beste willen voor de wereld en de mensen die ze graag zien, denk ik. Althans, de Christenen die ik ken zijn dat.