Vegatopia Forum

Knetterende erwten

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Knetterende erwten
« Gepost op: 24 maart 2012, 17:31:58 »
Ik heb kikkererwten in de week gezet, om falafel te maken. En ze knetteren. Niet heel woest, maar af en toe komt er een overduidelijk 'knap' uit de kom. Zijn mijn erwten behekst?

(O, en wanneer zijn ze klaar? Kan ik dat herkennen? Ik las dat ik ze 'een nacht' moet weken, maar hoe lang moet ik slapen die nacht? En mag het ook overdag? Of willen ze echt een tijdje met rust gelaten worden in het donker?)
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

• 2.706
Re:Knetterende erwten
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2012, 17:44:39 »
Bij mij maken ze ook altijd lawaai. Het wordt zomertijd, dan is de nacht korter.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2012, 17:48:25 »
Dat bedoel ik, als de nacht korter wordt en mijn erwten behekst zijn, dan zou het wel eens niet goed kunnen aflopen met mijn falafel...
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2012, 18:35:39 »
Gewoon veel knoflook bij instoppen en evt. een zwarte kat er aan laten sniffelen, dan komt het helemaal goed. Andere kleur kat mag ook, maar dan moet je wel tegelijkertijd enkele korreltjes zout over je schouder weggooien.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2012, 18:42:52 »
Gewoon veel knoflook bij instoppen en evt. een zwarte kat er aan laten sniffelen, dan komt het helemaal goed. Andere kleur kat mag ook, maar dan moet je wel tegelijkertijd enkele korreltjes zout over je schouder weggooien.

;D