dank voor jullie antwoorden!!
Dat van het eiwit is misschien wel waar, maar waar haal je gezonde eiwitten vandaag wanneer je geen vlees eet? Ik eet liever ook niet te vaak vis. ik neem 1 a 2 keer in de week sashimi of een haring of soms een blikje (goede)tonijn. De vleesvervangers die ik neem, zijn meestal granen (zilvervlies of uinoa (mijn ku doet het niet!!) samen met bonen. heel soms zijden tofu of kaas. Ik houd niet van de vleesvvervangende producten van de AH oid. Die van de vega slager zijn wel lekker, maar lijken wel erg op vlees, en ze zijn duur en bevatten vaak tarwe (iets wat ik mijd) als je ideeen hebt, dan hoor ik het graag!
Ik drink wel wijn idd, meestal 1 of 2 glazen(soms ook meer, op vrijdag/zaterdag bijvoorbeeld), niet iedere dag, hoewel dat sommige weken wel zo is..is misschien iets om goed op te letten inderdaad.
KH arm eten beviel mij wel, al werd ik wel gek van het nadenken over wat ik moest eten. Ik heb een poosje Grip op koolhydratewn gedaan, maar ook het dukan dieet bijvoorbeeld. Amber albarda is nu iets waar ik me oke bij voel. maar ik val alleen niks af...da's een beetje jammer, want ik wil zo graag terug richting de 60 kilo. (ik ben nog net niet te zwaar, maar als ik een weekje slecht eet ben ik dat wel)
Ik snij mijn eigen boterhammen zo dun mogelijk en beleg ze normaal,denk ik: een kwart avocado met wat groenten bijvoorbeeld. Of een half plakje kaas of een dun laagje pindakaas of amandelpasta.
ik heb vandaag echt een giga eet bui en eet dan veel meer brood dan ik zou willen, mijn dag zag er vandaag zo uit:"
ontbijt: boekweit en spelt pap met goij bessen, paar glazen water en 2 x koffie
tussendoor: 1/2 banaan en 8 amandelen. 4 glazen water.
Lunch: pompoensoep (restje) met 2 speltboterhammen, belegd met kaas en avocado, beetje rucola
Tussendoor: koffie, water, appel, 1 klein stukje brood met boter
Straks: stukje kabeljauw(we hebben 280 gram met zijn 3e), wilde spinazie (met linzen, beetje boter en kruiden) kinoa (geen ku op mijn toetsenboord..excuus)
Op zich wil ik wel terug naar Kh arm eten, maar weet niet goed et in te vullen als vega..
dan zou ik meer met kaas gaan werken, maar of dat zo gezond is?
of misschien kinoa salades met bonen en groenten als lunch ofzo?
of mag kinoa dan ook niet meer?(is eigenlijk geen graan maar zaad, maar bevat wel kh)
groetjes, en bedankt!!