Ik wil wel advies van iemand die niet in een vitaminewinkel werkt, want dat advies geloof ik niet zo.
Ik eet zo gevarieerd mogelijk als ik kan met mijn allergieën, maar dat is moeilijk, dus slik ik altijd b12 (van solgar) bij en een vegetarische multi (van de tuinen) bij. En ook regelmatig biergist omdat dat gek genoeg mijn eczeem lijkt te helpen genezen, ik hoopte eigenlijk op minder broze nagels, maar dat doet het niet.
Ik denk dat ik eigenlijk ook een losse d bij moet slikken, omdat ik in het voorjaar, zomer en herfst een sunblock (30 op mijn gezicht, nek en oren, 50 overal anders, ook onder mijn kleding) draag, en alleen mijn benen buiten ontbloot.
Ik heb wel eens een zogenaamde maat gemaakte multi gehad, via de een of andere website, maar afgezien van dat ik ervan over mijn nek ging (en dat lag niet aan mijn vermogen om te slikken, die joekels van de tuinen slik ik zonder water in een keer door) en nog uren misselijk bleef, kreeg ik er ook een superonrustige huid van.
Ergens heb ik dus geen zin een ander vitaminenregime, want deze pillen kan ik goed tegen en mijn bloedonderzoeken zijn meestal prima, maar ze testen natuurlijk niet altijd alles, maar ergens vertrouw ik de multi van de tuinen niet zo. En die d en de omega's daar doe ik nu niets aan.
Iemand tips?