Vegatopia Forum

Koolzaadolie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lilja84

Koolzaadolie
« Gepost op: 03 januari 2012, 14:04:25 »
Hoi allemaal,

In het magazine Leven van de vegetariersbond las ik dat vegetariërs wordt aanbevolen om lijnzaadolie en/of koolzaadolie te eten, zodat zij voldoende omega 3 (en 6?) binnenkrijgen. Ik eet elke dag een schaaltje sojayoghurt met twee eetlepels lijnzaadolie, maar zou ook graag bakken in de koolzaadolie. Ik kan koolzaadolie alleen nergens vinden; niet in de supermarkt en niet in de Ekoplaza. Weet iemand waar je het kunt kopen?
Groetjes,

Sanne

Re:Koolzaadolie
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2012, 14:38:38 »

Ik weet niet of dat in Nederland ook zo werkt, maar als ik hier een fles niet nader gespecificeerde "vegetable oil" (Tesco eigen merk) koop, staat bij de ingrediënten dat het om "rapeseed" oftewel koolzaad gaat. Het is nog de goedkoopste olie ook. Die olie koop ik trouwens ook vaak omdat die beter in de omega's zit dan zonnebloemolie, maar zonnebloemolie vind ik eigenlijk net iets smakelijker.

Heb even gekeken naar sla-olie, maar dat kan kennelijk een vrij willekeurig mengsel (arachide-olie, soja-olie) zijn.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Koolzaadolie
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2012, 17:16:11 »
Bij ons in de biowinkel hebben ze wel koolzaadolie, en het is vrij standaard, kan het niet zijn dat ie net op was bij de Ekoplaza?
Het wordt ook wel eens canolaolie genoemd, heb je ook daar naar gekeken?

Het schijnt trouwens wel dat je ook koolzaadolie voor de zekerheid maar met mate moet verhitten, dus niet superheet of heel lang.