Iets heel simpels dat ik wel eens doe zijn salade bakjes maken van komkommer. Je snijdt een komkommer in een paar stukken (niet schillen!) en schept deze voorzichtig uit met een lepel maar niet helemaal tot onderaan. Daar schep je dan wat salade in, takje kruid erop en het ziet er best leuk uit.
Dus zeg maar dat je bijvoorbeeld een komkommer in 6 stukken snijdt die dan ongeveer vierkant zijn, en dat elk 'bakje' dan aan de zijkant schil heeft en aan de onderkant eh binnenkantspul? Of zie ik het dan verkeerd voor me?
Het klinkt trouwens fantastisch!
Ik maak wel eens komkommeryoghurt (geraspte komkommer met sojayoghurt) en ik denk dat het superleuk zou staan om die te serveren in zo'n komkommerbakje
Nou, ik heb ze gemaakt met onze kerstmaaltijd, en ze waren echt een succes!
Het zag er echt superleuk uit!
Ik had de uiteinden van de komkommer (en van een paar andere komkommers) afgesneden en gebruikt als een soort dekseltje voor op de komkommerbekertjes. Dat maakte ze nog weer leuker, vooral die van de bovenkant van de komkommer kwamen en dus een stukje stengeltje hadden, daardoor leken het net hoedjes. En het is daardoor een een verrassing wat er voor vulling in zit.
En als je de bekertjes (het waren vrij hoge bij mij) door midden snijdt, van boven naar beneden als ie staat, kan je ze ook makkelijk uit de hand eten, omdat je dan een soort belegd komkommerschaaltje krijgt.
Gecombineerd met de heerlijke vulling (cashew-komkommer-dip uit kookboek Veganomicon), was het echt het beste deel van de maaltijd.
Bedankt voor het leuke idee!