Vegatopia Forum

Eerste kerst zonder vlees

Periboia

Eerste kerst zonder vlees
« Gepost op: 06 december 2011, 10:49:29 »
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af hoe jullie eerste Kerst er uit zag toen jullie geen vlees meer aten.
Toch een stukje gegeten uit beleefdheid voor de familie? Zelf alternatieven voorgesteld?
Wat was de reactie van jullie familie's ook? Vonden ze het goed, aanstellerij,...?

Groetjes
Periboia

Offline greet

• 2.671
Re:Eerste kerst zonder vlees
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2011, 11:03:37 »
Kerst wordt bij ons met de hele familie gevierd, al mijn tantes, nonkels, neven...
We waren in die tijd met ongeveer 40, en er werd al jaren voor een buffet met vele kazen en enkele groentjes geopteerd, dus het was al grotendeels veggie. Ik vind het niet echt lekker, maar ja, er was dus veggie genoeg.

Verder heb ik mij maar 2 keer ooit 'aangepast' en dat was 1 keer 3 weken nadat ik veggie was en ik voor de eerste keer bij mijn grootmoeder terug ging eten, en ze speciaal voor mij vis was gaan halen. Ik zei er wel bij dat ik dat liever ook niet at, maar ja, toen dus nog wel.
En ook een keertje balletjes uit de soep gevist, maar daarna schepten ze altijd een klein potje soep apart voor ze de balletjes erbij doen.
Ik krijg dan ook 'balletjes' in de soep tegenwoordig, trouwens. Van die giga-ballen van Vivera, grappig, niet noodzakelijk, maar oh zo lief.

« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2011, 20:35:04 »
Een jaar geleden, op 15-12 besloot ik direct maar de strijd aan te gaan, dan had ik het moeilijkste ineens maar gehad. Vegetarische gourmet voor mezelf en bij oud/nieuw lekkere hapjes. Ontzettend van genoten ! Ik heb de mazzel niet mee te doen aan het echte kerstgedoe. Dus geen grote feesten.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2011, 11:01:46 »
Ik heb nog nooit een Kerstmaaltijd met vlees op tafel meegemaakt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 07 december 2011, 21:37:08 »
Afhankelijk van wat er wordt klaargemaakt. Zolang je kunt sturen op apart vlees (denk aan een kalkoen) dan hoef je niet mee te eten. Overigens is dat voor de familie ook zeer aanpassen, dus een weinig flexibiliteit zul je denk ik moeten meenemen.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Chick

• *
  • 7
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2011, 05:50:58 »
Haha van die mega vivera ballen...daar zou ik niet blij van worden! Ik at laatst bij mn oom en tante boerenkool en hun hadden allemaal een rookworst en ik dacht echt 'oooo pllleeeaaase heb voor mij niet zo'n vieze dikke vega worst gekocht, die zijn zooooo smerig' hadden ze niet gedaan;-)

ik word niet goed van kerst en vlees....echt raar dat er met kerst zoooooveel vlees word gegeten! Zal Jezus daar nou blij van worden denk ik dan....het is wel zijn verjaardag.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2011, 09:02:36 »
Voor veel mensen is kerst een reden extra luxe te eten. Daar hoort duur vlees ook bij. Tja, het is een verschil van mening. Overigens heb ik er zelf niet zoveel moeite mee. Iedereen moet doen waar ie blij van wordt.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #7 Gepost op: 16 december 2011, 15:54:45 »
Iedereen moet doen waar ie blij van wordt.

Dat vonden ze bij de Katholieke Kerk ook (las ik vandaag in het nieuws).

Offline Chick

• *
  • 7
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2011, 18:01:52 »
Wat vonden ze bij de Katholieke kerk? wat ik zei of dat duur vlees erbij hoord? Jammer genoeg kopen de meeste mensen vooral goedkoop vlees... :P

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2011, 18:07:03 »
Iedereen moet doen waar ie blij van wordt.

Dat vonden ze bij de Katholieke Kerk ook (las ik vandaag in het nieuws).

http://www.nu.nl/binnenland/2695169/geestelijken-niet-pakken-misbruik.html

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2011, 20:24:48 »
 :sleepey:

Offline Pam1978

• **
  • 25
« Reactie #11 Gepost op: 03 januari 2012, 08:34:07 »
Afgelopen kerst was mijn eerste kerst zonder vlees en het ging me erg gemakkelijk af om het niet te eten. We kregen namelijk beide dagen eters bij ons thuis en dus bepaalde ik wat er op tafel kwam. En omdat er veel kinderen bij waren, heb ik het gemakkelijk gehouden. De eerste dag een buffet met vlees, vis en vegetarisch. Tweede kerstdag gourmetten en daarbij ben ik me te buiten gegaan aan de vegetarische nuggets, groente en stokbrood met kruidenboter. Was erg goed te doen dus.