Zit het beestje alleen.....? Gelukkig, dan kan hij zich niet prikken.
Maar verder lijkt het mij geen huisdier.
Gelukkig wel, want het zijn dieren die in het wild alleen leven. Waardoor ze dan zo sociaal zijn naar mensen snap ik niet helemaal, maar weinig zo wonderlijk als een dier. Maar ook ik denk, waarom zou je t willen. (al vind ik ze er ook onwijs scahttig uitzien, maar goed dat vind ik van wel meer dieren, maar om ze nou allemaal in huis te nemen
)
Wat zou een dier dan tot een huisdier maken? Als het de aaibaarheidsfactor is, is een egel aan één kant een huisdier, aan de andere kant niet.
Dat vind ik een goede vraag @n. Ik heb er zelf al flink over lopen peinzen maar nog geen antwoord op gevonden. Als een muis losloopt is het ongedierte, als hij in een kooitje zit is het een huisdier... Ik denk dat de mate waarin je een dier tam krijgt meespeelt.
Wat is dat toch in mensden dat we alle dieren willen domesticeren..Hoewel slangen en scorpioenen etc. worden door sommige mensen ook in huis gehouden. Maar die zijn natuurlijk ook niet echt tam te noemen...
Ja, maar dat is anders, want mijn katten hebben het héél goed (net als de jouwe, zeg maar)
Dat weet ik ook wel, ze "moeten werken" voor hun eten er is een boel entertainment en ik probeer ook zoveel mogelijk uitdagingen voor ze te creeren in huis. Maar toch denk ik wel eens dat Nike bv toch maar wat graag buiten in een boompje zou klimmen en achter de vogels aan zou gaan. Doe ik hem dan ook niet te kort? Net als mensen die hun vogel alleen in een kooitje laten zitten?