Vegatopia Forum

Vegetarisch en PMS

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Vegetarisch en PMS
« Gepost op: 08 november 2011, 14:36:19 »
Vegetarisch en PMS
Ik ben nog niet zo lang vegetariër  (dierendag dit jaar)dus voor mijn is dan de vergelijking veel makkelijker. Maar ik heb het idee dat sinds ik vegetarisch eet mijn PMS klachten minder zijn geworden. Hebben andere dames dit ook? Ik vraag me ook af of hier onderzoek is naar gedaan of dames die vegetarisch eten minder last hebben van PMS klachten.

Wat is PMS Klik hier op: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/27/zo-kom-je-van-je-pms-af-
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch en PMS
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2011, 15:52:22 »
Ik heb geen PMS en ook nooit gehad (en ik zit nog aan de goede kant van de 30), maar heb wel veranderingen op dat gebied gemerkt sinds meer vega eten.
Als ik ongesteld ben, heb ik niet alleen soms ineens een pukkel in mn gezicht, maar wordt mijn smaak en mogelijkheid tot proeven veel sterker. Nu ben ik van mezelf wel een subtiele proever, ondanks stevig schoorsteen nadoen. Ik proef met name bitter dan ineens extreem. Ik vind bitter normaal al niet lekker. En ik vind mn eigen bereide voedsel ineens niet meer te eten en dan ben ik weer zielig, omdat ik dan denk dat ik niet meer kan koken. Negerzoenen helpt. En kroketten.
Dit extreme proeven is veel sterker geworden sinds meer vega eten. Overigens ook wel in de andere dagen van de maand, maar dan lust ik mn eigen eten nog wel.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch en PMS
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2011, 15:59:05 »
Ik vraag me ook af of hier onderzoek is naar gedaan of dames die vegetarisch eten minder last hebben van PMS klachten.


Ik weet niet zo 1 2 3 van onderzoeken naar vega eten en PMS, wel blijkt uit meerdere onderzoeken dat jonge meiden die vega eten meer problemen hebben tijdens hun menstruatie, zoals meer pijn en meer bloedverlies.


Zelf heb ik nooit PMS gehad (wel heel zware en pijnlijke menstruaties, lang leve de pil) en was al vega voor mijn eerste menstruatie.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch en PMS
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2011, 11:24:13 »
Bij mij viel de eerste menstruatie ongeveer gelijk met het vegetarier worden (in zelfde jaar), dus ik kan ook geen vergelijking maken.