Vegatopia Forum

Harderwijk

sammie

Harderwijk
« Gepost op: 20 juli 2007, 21:21:04 »
Gisteren heb ik heerlijk gegeten bij deheksenketel.nl in harderwijk  :yummie: Toen ik vroeg of de gerechten ook veganistisch geserveerd konden worden, bleek dit geen enkel probleem. De kok bleek creatief, liet niet alleen de kaas weg uit de salade, maar voegde ook andere ingredienten toe.

Op de kaart (niet die op de site) staat duidelijk aangegeven welke gerechten vegetarisch zijn. Van de +- 15 gerechtjes zijn er 4 vegetarisch. Daarnaast zijn er ook vegetarische pannekoeken.

Ben je een keer in de buurt van Harderwijk, dan is naast de Heksenketel het oude vissersdorpje ook zeker een aanrader!

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Harderwijk
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2012, 22:36:49 »
Maandagavond gegeten in de de oude drukkerij in Harderwijk. Het was erg lekker, we aten een 3 gangen menu voor 26,50 p.p. En het was erg goed!

Ik at vooraf courgettelinten met kaas (ik durf eigenlijk niet meer te zeggen welke) en goede zongedroogde tomaten smakelijk en niet al te zwaar, wat ik nogal eens vind bij voorgerechten. Het was ook lekker op smaak gebracht. Maar ik zie het nu niet op de kaart meer staan.

Daarna nam ik de vega tapas. Ik kreeg een bord met 6 glaasjes, een shitake bouillion, een canneloni gemaakt van kool gevuld met allerlei groente, een soort bros koekje met tapenade, ravioli met tomatensaus, frietjes van knolselderij en een gepofte aardappel. De combinatie van de tapas vond ik niet perfect, maar de gerechtjes op zich waren allemaal heel erg lekker.

Als dessert nam ik de passievruchten cheesecake met mangoijs, ook er lekker. Op de kaart staat bij elk gerecht welke wijn ze aanbevelen. Kortom ik vond het echt een aanrader.

Ook leuk, je kon een waterkan op tafel laten zetten voor 2 euor en dat geld gaat dan rechtstreeks naar jointhepipe.org
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!