Vegatopia Forum

Plaats1 - Nijmegen

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Plaats1 - Nijmegen
« Gepost op: 04 maart 2007, 09:53:55 »
Heel aparte totaal-ervaring in "Plaats", tussen
Waag en de Waal, in oud gebouw waar ook stadsherberg en Brazilaans getint restaurant zijn.
Cool, trendy interieur met beeldschermen die
gerechten tonen ipv houten krijtborden. Tegendeel van "oud-Hollandsch". Gerechten voor 8,5 euro dus niet overdreven duur. Verfijnde creaties. Verschillende vegetarische gerechten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Plaats1 - Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2007, 11:27:29 »
Plaats1 is super ja!

(Ben er wel een keer ziek geworden na het eten. De rest van de avond op het toilet doorgebracht. Au! Hoewel ik denk dat het niet hun schuld is, heb ik het gemeld, zij hebben alles nagezocht, netjes verteld hoe ze daar werken (volgens het boekje) en mij een kadobon om nog een keer te komen eten gegeven!)

Ze herkennen me daar ook al, dat vind ik leuk.

De losse gerechten zijn niet zo duur, maar een heel diner met drank is toch wel prijzig. Je hebt namelijk niet genoeg aan 1 gerechtje.

www.plaats1.com

Ik moet er misschien maar weer eens naar toe.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2007, 11:30:34 door LL »

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 09 maart 2007, 08:07:50 »
Ben het met je eens dat je er met één gerecht te weinig hebt en enkele dan wel prijziger worden dan één gerecht in doorsnee-zaak. Het is dan wel
een beter adres. Er zijn ook menus (één prijs
voor verschillende gangen.)
Inderdaad om te gaan bij gelegenheid, als het wat
feestelijker mag.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2008, 08:39:07 »
Gisteren in Plaats 1 in Nijmegen. Hoewel het lekker was, ben ik minder enthousiast als anders.

We hadden een verrassingsmenu.

Ik kreeg : kastanjechampignons met iets balsamico-achtigs en sushirijst met bleekselderij erop. Die bleekselderij was iets te veel en te saai daardoor.

Tweede gerecht vond ik het lekkerst. Polentarondjes met sinaasappel smaak (zeg maar) en een goede saus. Er zat ook nog zeekraal bij geloof ik. In ieder geval combinatie die klopte.

Derde gerecht was een taartje op weer die bleekselderij, maar deze was lekker want in bouillon ofzo?

Nagerecht was ook lekker, kwarktaart (frambozen volgens mij) met een bolletje chocolade- sorbetijs en een amandelkletskop. Vriendin had mijn rant over de kletskop nog nooit gehoord, dus dat was goed ;)

De bediening was goed behalve een vrouw die op een gegeven moment een keer vroeg of we klaar waren, maar disgenote was nog aan het eten. Maar had even haar bestek neergelegd en was druk aan het praten. "Nee", zeiden we. Toen wees ze er ons even op dat als het bestek zo lag, het een teken was dat je klaar was.

Dat was dus toeval, maar toch fijn dat ons even de les wordt gelezen als we uit eten zijn. Bedankt, hebben deze onbehoren boeren toch wat bijgeleerd voor 45 euro pp. (inclusief drank).

brenda_lelie

« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2009, 18:38:05 »
Ik heb voor zondag een tafeltje gereserveerd bij Plaats1, ben er erg benieuwd naar!
Ik twijfel alleen of ik dan voor het verrassingsmenu zou gaan, dat lijkt me wel heel leuk maar 1 gerecht van de kaart klinkt zo lekker:
Artisjok met pastinaakcrème, gegrilde paprika, olijvenmayonaise en gefrituurde gnocchi

brenda_lelie

« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2009, 16:58:14 »
We hebben heerlijk gegeten bij Plaats1.
En het was geen probleem om een verassingsmenu te nemen maar dan wel met die artisjok van kaart. Fijn, want die was echt heel erg lekker, had ik niet willen missen.
We hadden eerst een salade met vijgen en nectarine, geroosterde amandelen en parmezaan. Toen de artisjok en daarna nog een doperwtensoepje en een bladerdeegtaartje met daarin geitenkaas en wat lekkere groentes (oa venkel), erg lekker allemaal. Toetje was een aardbeienshake met munt, iets sinaasappeligs met hazelnootvulling en een bavarois van ceylonthee.
Zeker een aanrader! Het is niet heel goedkoop (90 euro voor dit voor 2 personen met 2 rode wijn, een sapje en een prosecco) maar echt heel erg lekker, en het terras is heel fijn, we hebben de hele avond heerlijk buiten kunnen zitten.

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2009, 10:05:50 »
Ik heb voor zondag een tafeltje gereserveerd bij Plaats1, ben er erg benieuwd naar!
Ik twijfel alleen of ik dan voor het verrassingsmenu zou gaan, dat lijkt me wel heel leuk maar 1 gerecht van de kaart klinkt zo lekker:
Artisjok met pastinaakcrème, gegrilde paprika, olijvenmayonaise en gefrituurde gnocchi
Ik zou er bijna voor naar Nijmegen gaan. Klinkt erg lekker.

Offline Purplehippie

• **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 15:40:55 »
Hmm, ben ook bij Plaats1 geweest een paar maanden terug, maar was er niet lyrisch over. Het is zeker creatief wat ze presenteerden en ook best te eten, maar vond de hoeveelheid wel erg klein voor de dikke prijs die je ervoor betaalt. Het koste wat wilskracht om erna lángs de Maoz te fietsen ipv er naar binnen te gaan voor een falafeltoetje... Het is wel überhip, dus als je daar van houdt en maar een klein maagje hebt, maakt de entourage het plaatje waarschijnlijk wel compleet.
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8 Gepost op: 08 september 2009, 13:21:03 »
Hoeveel gangen had je dan? Als je er de hele avond zit, zit je vol genoeg hoor, ik heb helaas echt geen klein maagje ;)
« Laatst bewerkt op: 08 september 2009, 13:30:52 door LL de Ling »