Vegatopia Forum

A-fusion - Amsterdam

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
A-fusion - Amsterdam
« Gepost op: 14 augustus 2006, 10:41:08 »
Ik at zaterdag bij A-fusion op de Zeedijk. Geen geweldig grote vegetarische keuze, maar wel erg lekker. Wij aten edamame (die matig waren) en hot-and-sour-soup (die heel erg goed was). Daarna neprundvlees in spannende saus. Lekker, met veel groenten en dat neprundvlees leek niet zo op rundvlees dat je twijfelt maar 't was wel lekker.
En A-fusion is een fijne tent met veel hippe Aziatische jongeren, vriendelijk personeel (ook hip, jong en Aziatisch). En dat allemaal zonder dat het storend is als je zelf niet hip en jong bent.
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

• 6.752
Re:A-fusion - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2007, 10:01:04 »
Bij A-fusion op de Zeedijk. Hot-and-sour-soup zoals ik hem zelf niet maak (maar wel met alle goede eigenschappen, warm, heet en hoe-zeg-je-dat, wholesome and hearty) en daarna de vegetarische kip met zwarte pepersaus. Heer-lijk :yummie:

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2008, 22:51:39 »
Vegetarische kip met zwarte pepersaus (:yummie:) en een vega-handroll bij A-fusion

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2009, 13:18:06 »
Maar goed, ik was dus gisteren ter ere van L's verjaardag bij A-fusion. De tofu teriyaki was een beetje gek, knapperige, vrij saai gefrituurde tahoe met teriyakisaus die ondanks dat lekker wegat. En edamame, met het zout apart. Dat had wel iets grover zout mogen zijn.

En daarna de vega rijstcake schotel. Lekker, zo leuk dat ze die dingen hebben daar! Het gerecht deed een beetje als tjap tjoy aan, veel goed gebakken groente in een beetje een zoutig sausje. Met dus rijstcakes. Jumjum.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2011, 18:21:28 door Selly »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2009, 20:22:42 »
Vrijdag met Maartje! en L. bij A-fusion in Amsterdam waar veel van alles deelden: edamame, een hapje hot en sour soep, een omeletsushi en groentespies met lekkere sausjes, een erg lekker tofugerecht, een veggie-beefgerecht of wat was het en een groentegerecht met rijstcake. Erg smakelijk allemaal.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2011, 18:24:00 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2010, 21:10:42 »
Bij Afusion: zijdetofu met groenten en pepers en bijzonder lekkere rijst-loempia's. Te zoete gemberthee en bier erbij.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2010, 21:18:45 »
Donderdag bij Afusion in Amsterdam: matige sushi met pickle maar voor de rest alles lekker, ricecakes met gebakken groente, loempia's, groentespies, zeewiersalade, en ik geloof nog wat. En rodebonen-sesamballetjes toe, funky. Er was wel een agressieve kat die achter me kwam liggen en toen niet meer wegwilde en uithaalde naar mn tafelgenoot. Toen zijn we maar aan een andere tafel gaan zitten. De loempia's hier zijn echt wel aan te raden, ze hebben  een buitenkant van een soort rijst ofzo.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2011, 10:27:59 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #7 Gepost op: 17 april 2010, 22:32:21 »
Ik weet niet waar het is, maar volgens mij wil ik daar ook een keer eten!

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2010, 09:44:27 »

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2010, 12:02:07 »
Ik weet niet waar het is, maar volgens mij wil ik daar ook een keer eten!

A-Fusion rules. Snel doen!

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2010, 10:57:48 »
Bij A-fusion. Ze zijn verbouwd, maar het voornaamste wat je daarvan merkt is dat ze de indeling hebben veranderd en kekkere lampen hebben. En geen sushiband meer.
De kaart is nog steeds hetzelfde en ik at de 'kip'kerrie en de heet-zure soep en dat was allebei lekker :yummie:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2010, 13:29:02 »
Gisteren met Maartje! en L. bij A-fusion.
Erg lekkere loempia's vooraf met leuk deeg, erna vega-kip en kerriesaus, vega-rund in pittige pepersaus en fijne rijstcakes. En we zaten over gewone stoelen omdat sinds de verbouwing ze bijna geen krukjes meer hebben, ook dat is goed.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2011, 07:45:23 »
Nee, dat is waar ja.

Gisteren was ik bij mijn vriend bij A-Fusion. Erg leuk gegeten daar. We namen wat hapjes vooraf en allebei een hoofgerecht. We waren wat duurder uit dan ik dacht, maar dat was vooral omdat de wijn ook goed smaakte ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2011, 20:38:56 »
Ik at in A fusion (A'dam). Erg lekker, we deelden: vega-loempia's (nog steeds met gaaf deeg waarvan ik niet weer wat het is), omelet-sushi, zeewiersalade, edamame, tofu teriyaki, vega pasteitjes en vega rundvlees in pittige saus (beetje te zout) maar wel met waanzinnig lekkere paprika. Lekker, net iets te veel alleen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2012, 20:19:07 »
Gister bij A Fusion.
Lekker gegeten, maar ik eet daar vaak net iets te veel, gister ook.
We hadden edamame, zeewiersalade, loempia (die zijn lekker, met een leuk velletje erom heen), gestoomde pasteitjes met Chinese azijn, sushi met ei en sushi met rettich, groentespies en gefrituurde tofu met teriyakisaus.
De chrystantenthee bleek chrystantenbubblethee, te zoet, dus vlug op het bier overgestapt.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2012, 10:59:38 »
Hmm, kan het zijn dat ze een verkeerde menukaart buiten hebben hangen? Of sta ik altijd bij het verkeerde restaurant te kijken? De keren dat ik ging kijken droop ik teleurgesteld af omdat het leek alsof ze niks voor me hadden, maar als ik zie wat jij daar allemaal eet moet dat geen probleem zijn.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 18 mei 2012, 11:32:14 »
Hmm, kan het zijn dat ze een verkeerde menukaart buiten hebben hangen? Of sta ik altijd bij het verkeerde restaurant te kijken? De keren dat ik ging kijken droop ik teleurgesteld af omdat het leek alsof ze niks voor me hadden, maar als ik zie wat jij daar allemaal eet moet dat geen probleem zijn.

Ik weet niet welke kaart ze buiten hebben hangen, ik heb de indruk dat die wel actueel is want er wordt veel opgekeken.
De menukaart bestaat uit een verschillende onderdelen:
1. Sushi. Voor vegans hebben ze in elk geval met komkommer en pickles (rolletjes) en ik denk dat de handroll (zo'n hoorntje) ook veggie is. Voor vegetariers is er ook nog 1 met ei.
2. Schotels. Er is een speciaal kopje vegetarische schotels. Dat zijn er een stuk of vier of vijf. Ik weet niet precies welke veganistisch zijn, ik denk dat ze grotendeels vegan zijn. Weet niet zeker of de bediening precies weet wat vegan is, maar als je vraagt of er ei in zit kunnen ze die vraag denk ik na een check bij de chef wel beantwoorden. Bij de 'gewone' schotels staat bovendien nog een schotel met 'ricecake' en daar staat een nummertje achter (ik geloof 7) alles met dat nummer er achter is vega of kunnen ze vega maken.
3. Hapjes. Daar staat alles door elkaar, dus wel en niet vega en moet je op dat nummer letten. Daar heb je dus de edamame, hot & sour soep, pasteitjes, groentespies, loempia's, gefrituurde tofu etc. Je zou naar ei kunnen vragen hoe dat zit, ik denk dat ze dat wel weten te vertellen. Ik heb niet de indruk dat ze honing of oestersaus door de teriyakisaus van de gefrituurde tofu mikken, maar je zou dat kunnen navragen.

Ik denk met die schotels dat dat het beste werkt voor een vegan.
Je krijgt op tafel 3 sausjes, je zou nog kunnen navragen hoe het daarbij zit met ingrediënten (ik denk dat de hele scherpe uberhaupt niet vega is en dat er iets vissausigs in zit), maar er komt sowieso ook sojasaus op tafel om te dippen.
Dus ik denk dat er ook voor een vegan wel genoeg moet zijn.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2012, 11:18:03 »
Wij waren van het weekeinde weer eens bij A-fusion. Fijn toch, daar. Hot & sour soup, en vega kip in kerriesaus. Die kip vergeet ik elke keer weer, en dan neem ik hem omdat ik denk dat ik hem nog nooit gehad heb, en dan ben ik blij verrast omdat het zo ouderwets en lekker is, zo'n beetje Japansige curry, die ook een beetje lijkt op de kerriesaus die je moeder vroeger maakte, met kerriepoeder, kruidig en een beetje zoet.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2012, 12:57:59 »
Er was wel een agressieve kat die achter me kwam liggen en toen niet meer wegwilde en uithaalde naar mn tafelgenoot. Toen zijn we maar aan een andere tafel gaan zitten.

Iedere keer als ik blije en positieve reacties over A-Fusion las, dacht ik dat ik dan wel bij een andere was geweest. Totdat ik over die kat las... Die kreeg blikvoer te eten. NAAST ons. Dat was niet het enige, dus ook nooit meer een behoefte gevoeld om terug te gaan. Ondanks dat het nepvlees wel fascineerde. Jammer, heel erg jammer.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2012, 14:12:33 »
Die kreeg blikvoer te eten. NAAST ons. Dat was niet het enige, dus ook nooit meer een behoefte gevoeld om terug te gaan.

Brr en oei, wat was er nog meer? Muizen? Kakkerlakken?
,,,,فلافل