Hmm, kan het zijn dat ze een verkeerde menukaart buiten hebben hangen? Of sta ik altijd bij het verkeerde restaurant te kijken? De keren dat ik ging kijken droop ik teleurgesteld af omdat het leek alsof ze niks voor me hadden, maar als ik zie wat jij daar allemaal eet moet dat geen probleem zijn.
Ik weet niet welke kaart ze buiten hebben hangen, ik heb de indruk dat die wel actueel is want er wordt veel opgekeken.
De menukaart bestaat uit een verschillende onderdelen:
1. Sushi. Voor vegans hebben ze in elk geval met komkommer en pickles (rolletjes) en ik denk dat de handroll (zo'n hoorntje) ook veggie is. Voor vegetariers is er ook nog 1 met ei.
2. Schotels. Er is een speciaal kopje vegetarische schotels. Dat zijn er een stuk of vier of vijf. Ik weet niet precies welke veganistisch zijn, ik denk dat ze grotendeels vegan zijn. Weet niet zeker of de bediening precies weet wat vegan is, maar als je vraagt of er ei in zit kunnen ze die vraag denk ik na een check bij de chef wel beantwoorden. Bij de 'gewone' schotels staat bovendien nog een schotel met 'ricecake' en daar staat een nummertje achter (ik geloof 7) alles met dat nummer er achter is vega of kunnen ze vega maken.
3. Hapjes. Daar staat alles door elkaar, dus wel en niet vega en moet je op dat nummer letten. Daar heb je dus de edamame, hot & sour soep, pasteitjes, groentespies, loempia's, gefrituurde tofu etc. Je zou naar ei kunnen vragen hoe dat zit, ik denk dat ze dat wel weten te vertellen. Ik heb niet de indruk dat ze honing of oestersaus door de teriyakisaus van de gefrituurde tofu mikken, maar je zou dat kunnen navragen.
Ik denk met die schotels dat dat het beste werkt voor een vegan.
Je krijgt op tafel 3 sausjes, je zou nog kunnen navragen hoe het daarbij zit met ingrediënten (ik denk dat de hele scherpe uberhaupt niet vega is en dat er iets vissausigs in zit), maar er komt sowieso ook sojasaus op tafel om te dippen.
Dus ik denk dat er ook voor een vegan wel genoeg moet zijn.