Mijn vriend kwam gister thuis met een gigántische pompoen.
Echt té groot.
Elke keer als ik langs de tafel loop, schiet ik in de lach. Wat moet ik in godsnaam met zó'n grote pompoen?
Ik heb geen weeshuis...
Hij zei aan de telefoon nog dat het een echt grote was, zo groot als een grote meloen. Ik dacht 'ach, daar kunnen we wel soep van maken en invriezen'. Bleek dat hij het had over grote
watermeloen en daar had ik even niet aan gedacht. En dan is ie nog wat groter...
Het is donkergroen, lichtgroen en donkergeel, met lichtgele stipjes (ziet er trouwens heel mooi uit, die lichtgele stipjes op het heel donkere groen is net een sterrennacht). Hij is iets plat (dus breder dan ie hoog is) en heeft vrij sterk uitstekende ribben.
Als ik zo op internet kijk, denk ik dat het een muskaatpompoen is.
Ik weet niet of ik ooit muskaatpompoen gegeten heb, hoe smaken ze?
Oh ik hoop dat ik deze soort lekker vind, want we zullen er een week van moeten eten ben ik bang
Dan is de courgette ook een pompoen.
Dat is het officieel toch ook?
Een courgette noemen we in de praktijk geen pompoen, en die smaakt ook echt heel anders dan 'echte' pompoenen; terwijl flespompoenen ook in de praktijk pompoen genoemd worden en gewoon als pompoen smaken en vrijwel inwisselbaar zijn in recepten. Dat maakt wel dat ik flespompoen wel pompoen zou noemen en courgette niet. Maar officieel zijn courgettes voor zover ik weet inderdaad ook pompoenen.