Vegatopia Forum

De snelste VEGANISTISCHE gerechten

Aiko

Re:De snelste VEGANISTISCHE gerechten
« Reactie #80 Gepost op: 26 september 2011, 00:40:13 »
Iedereen doet wat hij graag doet op dit vlak.

Of gaat door perioden en fasen.

Houd jij wellicht van wedstrijdjes met jezelf? Het klinkt meer alsof je uitdagingen zoekt, en moet / wil afzien. Tien jaar rijst met tomatensaus... Er zal weinig eten zijn dat je langer dan twee weken aaneen kan eten voordat het laatste pleziertje er tegen die tijd wel uitgelepeld is.

Wat probeer je uit het veganisme te halen, bijvoorbeeld? Gewoon een mooie uitdagend parcours voor je wedstrijd zo snel en makkelijk mogelijk voort te razen?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #81 Gepost op: 26 september 2011, 01:12:03 »
Ik herken dat helemaal niet. Ik ben een halfjaar geleden van vegetarier zonder koemelk moeten overstappen naar vegetarisch eten zonder enige zuivel en zonder eieren, en ik eet nog steeds lekker. Vaak ben ik ook in minder dan een kwartier klaar (groenten wokken en een rijstminuutje duurt maar een paar minuten zelfs), maar dat is niet superlekker, goed eten kost wat meer tijd, maar het kan echt, en het kost ook geen uren want zoveel energie heb ik helemaal niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #82 Gepost op: 26 september 2011, 10:24:59 »
Ik herken het ook niet, het lijkt mij op een soort zelfkastijding. Ik was dol op vlees en zuivel maar ik kan nu ook enorm genieten van goed gemaakt veganistisch eten. En ik vind het ook leuk om te koken en nieuwe dingen uit te proberen.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #83 Gepost op: 26 september 2011, 10:34:28 »
Helemaal geen rare vraag voor een forum als dit dat vegetarisme tot  bourgondisch culinair hoogstandje  wil opkloppen

Dat klinkt bijna als een verwijt....

Citaat
Voor wie zich graag met huid en haar ad libitum overlevert aan het festijn van de smaakpupillen is veganisme te ontraden.

Je weet het wel te verkopen he haha.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #84 Gepost op: 26 september 2011, 10:44:06 »
Ik herken het ook niet, het lijkt mij op een soort zelfkastijding.

Gek, dus ik was niet de enige die deze vibe had...
Mag ik dat vragen, Eno, je zegt geen tijd te willen verdoen met koken, maar waar haal je dan wél je plezier uit?

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: 26 september 2011, 12:11:06 »
Ik herken het ook niet, het lijkt mij op een soort zelfkastijding.

Gek, dus ik was niet de enige die deze vibe had...
Mag ik dat vragen, Eno, je zegt geen tijd te willen verdoen met koken, maar waar haal je dan wél je plezier uit?
Off Topic

Maar om het bij koken en dus on topic te houden: ik haal plezier uit het verkorten van kook-en keukentijden
Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

• 758
« Reactie #86 Gepost op: 26 september 2011, 12:20:41 »

Houd jij wellicht van wedstrijdjes met jezelf
?

Is dat verboden?

Citaat
Het klinkt meer alsof je uitdagingen zoekt, en moet / wil afzien.

Veganisme is een grote uitdaging en ja, afzien staat erbij.
Citaat
Tien jaar rijst met tomatensaus... Er zal weinig eten zijn dat je langer dan twee weken aaneen kan eten voordat het laatste pleziertje er tegen die tijd wel uitgelepeld is.

OOk je lievelingsgerecht niet? Dat komt je na twee weken de oren uit?
Wat ik niet lekker vind, krijg ik niet naar binnen.  

Citaat
Wat probeer je uit het veganisme te halen, bijvoorbeeld?

Ga naar de draad motivering voor vegetarisme. Ze staan daar allemaal opgesomd.

Citaat
Gewoon een mooie uitdagend parcours voor je wedstrijd zo snel en makkelijk mogelijk voort te razen?

Geen antwoord waard

Offline eno2

• 758
« Reactie #87 Gepost op: 26 september 2011, 12:30:10 »

Hoe klonk het citaat  van Haantje waar ik die reflex bij plaatste?
Als het maar bijna als een verwijt klinkt dan klinkt het nog steeds niet als een echt verwijt. Vegetarisme kan zeker in culinaire hoogstandjes beleefd worden. Maar mag daar misschien over gediscussieerd worden?  Dankjewel dan(niet in deze draad, dat zou off-topic zijn, het gaat hier over supersnel veganisme)

Citaat
Citaat
Eno2
Voor wie zich graag met huid en haar ad libitum overlevert aan het festijn van de smaakpupillen is veganisme te ontraden.

Bast:

Je weet het wel te verkopen he haha.

De waarheid heeft zijn rechten, zelfs verbloemd ingepakt.

Offline eno2

• 758
« Reactie #88 Gepost op: 26 september 2011, 12:35:07 »
Ik herken het ook niet, het lijkt mij op een soort zelfkastijding. Ik was dol op vlees en zuivel maar ik kan nu ook enorm genieten van goed gemaakt veganistisch eten. En ik vind het ook leuk om te koken en nieuwe dingen uit te proberen.

Dol zijn op vlees en zuivel en dat laten vallen is niet direct te zien als  een vorm van zelfverwenning.
Je bent dus zonder meer van van hetzelfde te verdenken.
Ik maak mijn veganistisch eten ook goed.
En ik vind nog steeds nieuwe dingen. (Waarbij ik soms betreur dat ik ze zo laat vond)

Zoals op zoek gaan naar supersnelle veganistische maaltijden.

Alsof dat zelfkastijding is....
« Laatst bewerkt op: 26 september 2011, 12:38:57 door eno2 »

Offline eno2

• 758
« Reactie #89 Gepost op: 26 september 2011, 12:42:36 »
Ik herken dat helemaal niet. Ik ben een halfjaar geleden van vegetarier zonder koemelk moeten overstappen naar vegetarisch eten zonder enige zuivel en zonder eieren, en ik eet nog steeds lekker. Vaak ben ik ook in minder dan een kwartier klaar (groenten wokken en een rijstminuutje duurt maar een paar minuten zelfs), maar dat is niet superlekker, goed eten kost wat meer tijd, maar het kan echt, en het kost ook geen uren want zoveel energie heb ik helemaal niet.
Lekker maar beperkter
De lekkere dingen van vroeger niet
en niet vrijwillig maar gedwongen.
Maw zeker geen zelfkastijding

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #90 Gepost op: 26 september 2011, 12:46:35 »
Er staat duidelijk het woordje 'was' voor, ik moet er nu niet meer aan denken om vlees te eten. Ik denk dat ik het hooguit een paar maanden heb gemist, kaas misschien iets langer. Daarna ging er een knop om en was het over. Natuurlijk heb ik ook momenten dat ik het iets lastiger vind maar over het algemeen (zeg 99% van de tijd) heb ik niet het gevoel dat ik mezelf iets ontzeg.

Offline eno2

• 758
« Reactie #91 Gepost op: 26 september 2011, 13:04:44 »
Er staat duidelijk het woordje 'was' voor, ik moet er nu niet meer aan denken om vlees te eten. Ik denk dat ik het hooguit een paar maanden heb gemist, kaas misschien iets langer. Daarna ging er een knop om en was het over. Natuurlijk heb ik ook momenten dat ik het iets lastiger vind maar over het algemeen (zeg 99% van de tijd) heb ik niet het gevoel dat ik mezelf iets ontzeg.

Wat leuk. :cheernerd: Ik ben het ook gewoon. Maar mis toch vis. Vlees niet.

(De "was" ervoor zegt dat je er dol op WAS toen je het opgaf.  Ik beweerde niet dat je er nu nog dol op ...was)
« Laatst bewerkt op: 26 september 2011, 13:07:33 door eno2 »

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #92 Gepost op: 26 september 2011, 14:36:15 »
Misschien een beetje een rare vraag: heb je wel echt zin in eten?
Helemaal geen rare vraag voor een forum als dit dat vegetarisme tot  bourgondisch culinair hoogstandje  wil opkloppen

Veganisme is dat in elk geval niet

Voor wie zich graag met huid en haar  ad libitum overlevert aan het festijn van de smaakpupillen is veganisme te ontraden.

Wat een ontzettende onzin zeg.
En alsof het zo moeilijk en vreselijk is om veganist te zijn...
« Laatst bewerkt op: 26 september 2011, 14:42:09 door MaartenP »

Offline eno2

• 758
« Reactie #93 Gepost op: 26 september 2011, 19:49:06 »

Wat een ontzettende onzin zeg.
En alsof het zo moeilijk en vreselijk is om veganist te zijn...

Wat jammer nou dat maar een paar duizend eters zich hebben laten overtuigen tot de veganistisch eeetwijze. Zou het echt niks te maken hebben met de moeilijkheidsgraad?

De rest stemt terecht of onterecht met zijn mond.

Ik heb geen woord als vreselijk gebruikt, alleen geïnsinueerd, nog niet eens gezegd,  dat je er geen culinaire hoogstandjes moet van verwachten.
Wel zei ik terecht dat het niet gemakkelijk was en dat zal voor de meeste eters  wel evident zijn, ook voor de vegetariërs.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2011, 19:56:17 door eno2 »

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #94 Gepost op: 26 september 2011, 22:53:13 »

Wat jammer nou dat maar een paar duizend eters zich hebben laten overtuigen tot de veganistisch eeetwijze. Zou het echt niks te maken hebben met de moeilijkheidsgraad?

Ik denk omdat de meeste mensen niks om dieren geven. En ja, veel mensen denken waarschijnlijk ook dat het moeilijk is. Ik kan me voorstellen dat als je op het platteland woont dat het lastig kan zijn, maar in een stad is er niks aan. :) Zelfs als ik zelf niet wil koken heb ik op loopafstand zeker 5 zaken waar ik lekker en gezond eten af kan halen, en dan heb ik daar nog keus ook.

Offline eno2

• 758
« Reactie #95 Gepost op: 26 september 2011, 23:10:27 »

Ik denk omdat de meeste mensen niks om dieren geven. En ja, veel mensen denken waarschijnlijk ook dat het moeilijk is. Ik kan me voorstellen dat als je op het platteland woont dat het lastig kan zijn, maar in een stad is er niks aan. :) Zelfs als ik zelf niet wil koken heb ik op loopafstand zeker 5 zaken waar ik lekker en gezond eten af kan halen, en dan heb ik daar nog keus ook.

OK daar kan ik genoegen mee nemen. Het is niet in alle sociale situaties makkelijk.
Tuurlijk ben je verwend in stad.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #96 Gepost op: 27 september 2011, 00:17:21 »
Hoe klonk het citaat  van Haantje waar ik die reflex bij plaatste?
Als het maar bijna als een verwijt klinkt dan klinkt het nog steeds niet als een echt verwijt. Vegetarisme kan zeker in culinaire hoogstandjes beleefd worden. Maar mag daar misschien over gediscussieerd worden?  Dankjewel dan(niet in deze draad, dat zou off-topic zijn, het gaat hier over supersnel veganisme)

Volgens mij was Haantje gewoon geinteresseerd en ben jij degene die er defensief op ingaat. Als ik je vraag om ingredienten die je lekker vindt en waar je makkelijk aan kunt komen, reageer je niet. Kan je wel gaan roepen over trollen, maar je manier van reageren komt op mij niet over alsof je wil discussieren. Laat staan uitnodigend.

Citaat
Eno2
Voor wie zich graag met huid en haar ad libitum overlevert aan het festijn van de smaakpupillen is veganisme te ontraden.
Bast:
Je weet het wel te verkopen he haha.[/quote]
De waarheid heeft zijn rechten, zelfs verbloemd ingepakt.
[/quote]

Je concludeerde zelf al dat we hier toch een wat meer bourgondische insteek erop na houden. Een van de charmes van dit forum, vind ik juist dat we verschillende achtergronden en verschillende motivaties om vegetarisch dan wel veganistisch te eten erop na houden. Juist omdat je hier nogal sec overkomt, raak ik (en ik denk ook anderen) geinteresseerd in 't hoe en waarom. Ook om beter mee te kunnen denken in wat je wel aanspreekt. Als dit je tegen de borst stuit, is dit wellicht niet het forum voor je. Misschien kun je dan beter terecht op een veganistisch forum.

Afijn, ik wens je verder veel succes in je queeste...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #97 Gepost op: 27 september 2011, 00:27:38 »
Je concludeerde zelf al dat we hier toch een wat meer bourgondische insteek erop na houden.

En daar is het forum ook voor bedoeld, aangezien het motto van Vegatopia is "Lekker vegetarisch voor iedereen".

Offline eno2

• 758
« Reactie #98 Gepost op: 27 september 2011, 01:51:32 »

Volgens mij was Haantje gewoon geinteresseerd en ben jij degene die er defensief op ingaat.
Geïnteresseerd of ik überhaupt wel iets lekker vind?

Hij zegt zelf dat ie rare vragen stelt  en dat was het ook.

Citaat
Als ik je vraag om ingredienten die je lekker vindt en waar je makkelijk aan kunt komen, reageer je niet
.

Vrij ongemakkelijk, lijstjes opgeven. Brood rijst groente noten fruit soja. Ik zal je ook zeggen wat ik hier niet heb: verse  voorgesneden soepgroente.  Dus doe ik het met pakjessoep.
Citaat
Kan je wel gaan roepen over trollen
 maar je manier van reageren komt op mij niet over alsof je wil discussieren
Over mijn geluk en waar ik mijn pleziertjes vandaan haal en wat ik met de gewonnen tijd doe, daar rep ik niet over, dat is persoonlijk.

Citaat
Laat staan uitnodigend.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, zei hier iemand al. Mijn zang zal niet bevallen...

Citaat
Je concludeerde zelf al dat we hier toch een wat meer bourgondische insteek erop na houden.
Duidelijk. Daar zijn we het dus allemaal eens over. Toch ga ik nog op de bevestiging van Poeck daarvan reageren. Later.
Citaat
Een van de charmes van dit forum, vind ik juist dat we verschillende achtergronden en verschillende motivaties om vegetarisch dan wel veganistisch te eten erop na houden.
Geef dan ook wat  minder  bourgondische opvattingen en uitwerkingen een kans
Citaat
Juist omdat je hier nogal sec overkomt, raak ik (en ik denk ook anderen) geinteresseerd in 't hoe en waarom.
Misschien omdat ik veganisme niet zo bourgondisch vind?

Citaat
Ook om beter mee te kunnen denken in wat je wel aanspreekt.
Snelle recepten. Moet  je daarvoor mijn zieltje peilen?
Citaat
Als dit je tegen de borst stuit, is dit wellicht niet het forum voor je
Ik ben in elk geval niet verplicht mijn persoonlijke sfeer te laten invaderen
Citaat
. Misschien kun je dan beter terecht op een veganistisch forum.
Je bedoelt dat ik beter opkras. Ik zit overigens al op een veganistisch forum.
www.veganisme.org
Ik zie nu dat er in het forumreglement staat dat Vegatopia geen dierenkwesties en geen Veganisme doet! Dat is zeer sec, geen veganisme doen. Op basis daarvan kan je veganisten die het over veganisme hebben zo verwijderen.
Citaat
Afijn, ik wens je verder veel succes in je queeste...

Dank je (is dit een afscheid?)

Het ging  over snelle veganistische bereidingen.  Ik had er al een paar en ik kreeg er nog een paar bij, dus dat zit al snor.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2011, 13:20:18 door eno2 »

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #99 Gepost op: 27 september 2011, 17:52:53 »
Ik heb er nog een paar:

Soba Noodle salade: (of andere noodles)
Neem wat broccoli, boontjes en erwtjes en kook deze kort gaar. Dit kan tegelijk met de noodles (wel in aparte pannen).
Afgieten en afspoelen met koud water.
Dressing maken van sojasaus, limoensap en een beetje suiker. En alles bij elkaar gooien.

Gemengde bonen salade:
- een aantal veschillende bonen zoals, kidneybonen, sperciebonen, witte bonen, boter bonen.
- evt aangevuld met mais en kikkererwten.
- 150gr gele rijst

Rijst koken, en evt de boontjes (bijv sperciebonen). Afgieten en afspoelen.

De dressing maak ik van:
- Veganistische mayonaise 3/4 deel
- tomaten ketchup 1/4 deel
- taco kruiden
- koriander

Dit allemaal mixen.

En hier heb ik nog een recept staan voor veganistische bonen burgers. Maar ik ben te lui om dat helemaal te vertalen naar het Nederlands ;) http://shelikesbento.blogspot.com/2011/07/weekend-cooking-vegan-bean-burgers.html