Afgelopen zaterdag hebben we Lytse opgehaald uit Mimon (Tsjechië), dus we hebben alweer twee dagen gekwispel in huis. Lytse doet zijn naam eer aan en is dus vrij klein (9 weken, 2.3 kg) - zijn moeder Arabela heeft tenslotte ook een vrij tenger postuur en de worp was ook vrij groot (acht puppies).
Maar hij blaakt van gezondheid en is nogal eh... initiatiefrijk. Het liefst jaagt hij de herfstbladeren achterna en ook binnen is hij constant op ontdekkingstocht - en hij vindt kabels helaas ook vrij spannend, we hebben dus al wat kabels moeten verleggen. Vanmiddag waren we in het losloopgebied, waar hij aardig wat honden heeft ontmoet (grotendeels oude bekenden van ons). Dat vond hij erg (in-)spannend, dus na een poosje verschool hij zich achter mij - 'laat me met rust, honden' (ik heb ze dus vriendelijk weggejaagd).
Knuffelig is meneer ook, dat zul je direct op de foto's kunnen zien. Het liefst zou hij bij ons in bed slapen (daar wachten we nog even mee, maar we hebben wel 's ochtends al uitgebreid in bed geknuffeld).
Maar laten we bij het begin beginnen. Vrijdag zijn we naar Dresden gereden, zodat zaterdag de weg naar Tsjechië niet al te lang meer was. Daar hebben we in het Mexicaanse thema-hotel
Mezcalero in de 'bruiloftssuite' geslapen (toeval overigens, maar wel leuk).
Op onze laatste vrije avond hebben we het mooie centrum van de stad bekeken (Semperoper, Zwinger, ...) en in een vegetarisch restaurant (
Brennnessel) heerlijk gegeten.
De volgende dag zijn we via een 'smokkelaarsroute' (we hadden in de TomTom 'vermijd tolwegen' ingesteld) in Mimon aangekomen en na wat zoeken belden we bij de fokster,
Katharina, en haar dochters aan. Gelukkig was er ook een huisvriend, die een beetje Engels en Duits sprak. Desondanks zijn we, na zo'n twee uur met de puppies te hebben gespeeld, vrij snel weer op pad gegaan - de communicatie was toch moeizaam en we hadden een lange terugreis voor de boeg.
Een rit van vijfeneenhalf uur met drie pauzes. Lytse heeft in het begin kort gejammerd, maar was daarna rustig en opgewekt. Zonder problemen dus.
Eenmaal thuisgekomen hebben we hem het hele huis en de tuin laten ontdekken, gevolgd door een speelpartij ...
... en een slaappartij.
De eerste nacht is Lytse drie maal wakker geworden. Z'n bench is drooggebleven en eenmaal buiten heeft hij meteen geplast. Overdag heeft hij, behalve twee ongelukjes, overigens ook niet binnen geplast. Hij is dus al zindelijk!
En de volgende ochtend mocht hij bij ons in bed, lekker knuffelen.
.
Zo, dat is in een notendop ons verslag van de afgelopen dagen. Lytse ligt nu op mijn schoot te slapen, moe van alle gebeurtenissen.