Vegatopia Forum

Turkse pizza vega?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Turkse pizza vega?
« Gepost op: 05 september 2011, 19:04:48 »
Gekke vraag misschien..maar weet iemand adresjes waar je Turkse pizza in Amsterdam kunt eten zonder vlees?
Het wordt ook wel lahmacun gezond genoemd geloof ik..een pizza met een turkse sambal/tomatensaus met sla, eventueel kaas en knoflooksaus..heerlijk!
Ik weet dat het bestaat want ik heb het laatst ergens nog gegeten (niet in Amsterdam) zonder vlees.
Maar de eerste beste Turk die ik binnenloop kijkt me nogal raar aan als ik om een vegetarische Turkse pizza vraag en zegt dan dat het niet bestaat. Help me out please ;-)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2011, 20:58:31 »
Je moet vragen om een met kaas en de rest maar zónder gehakt  :)
Op de Ferdinand Bol (naast of net iets voorbij die Turkse bakker die er ook zit) zit er 1 die er in elk geval vroeger geen probleem van maakte.
Is lekker trouwens. Ik maak het wel eens thuis maar dan maak ik het met Libanees platbrood en dan is het gezeur altijd dat die Libanese broden moeilijk oprolbaar zijn nadat je de kaas erop hebt gesmolten.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2011, 21:03:24 door Selly »
,,,,فلافل

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #2 Gepost op: 05 september 2011, 23:34:28 »
Toen er nog een c1000 zat op de Wibautstraat kocht ik daar wel eens een vegetarische turkse pizza (al weet ik niet of dat Lahmacun is)

En de eerste link die ik klik als ik google levert al een hit op: http://www.thuisbezorgd.nl/dapper-doner-pizza
Ik kan me niet voorstellen dat zij met hun lahmacun met kaas een grote uitzondering zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #3 Gepost op: 06 september 2011, 07:49:28 »

En de eerste link die ik klik als ik google levert al een hit op: http://www.thuisbezorgd.nl/dapper-doner-pizza
Ik kan me niet voorstellen dat zij met hun lahmacun met kaas een grote uitzondering zijn.


Check, ik heb dat ook wel eens vaker in foldertjes van pizzalui gezien.
,,,,فلافل

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2011, 10:11:58 »
Je moet vragen om een met kaas en de rest maar zónder gehakt  :)

De meesten gebruiken voorgebakken pizzas waar al gehakt op zit...

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #5 Gepost op: 06 september 2011, 10:54:52 »
Toen er nog een c1000 zat op de Wibautstraat kocht ik daar wel eens een vegetarische turkse pizza (al weet ik niet of dat Lahmacun is)

Gevonden! http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/9401-turkse-pizza

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #6 Gepost op: 06 september 2011, 20:10:17 »
Je moet vragen om een met kaas en de rest maar zónder gehakt  :)

De meesten gebruiken voorgebakken pizzas waar al gehakt op zit...

Neeeeeuuuuh! Echt? Dat zijn wel de hele slechte dan toch of van die halve snackbarren? Daar kan ik het me wel voorstellen.
,,,,فلافل

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2011, 12:32:05 »
Gisteren geslaagd, bij een bakker halverwege eerste oosterparkstraat. Die doen echter alleen gesmolten kaas op de pizza, sla tomaten en dan knoflook en sambalsaus. Er staat ook echt 'vegetarisch' op het menu. Ik miste die tomatensaus die al op de voorgebakken versie zitten. Maar zeker niet slecht! Schade 2 euro :)

Ak Hicret heette het geloof ik (wat is google maps live view toch handig).

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #8 Gepost op: 12 september 2011, 00:33:51 »
Wat erg, ik lijk wel op een soort vega-Turkse-pizza-queeste. Maar ook vandaag ben ik goed geslaagd in mijn missie: ergens aan het einde van de Javastraat zit Bakkerij Kardas. Deze meneer heeft speciaal voor mij een Turkse pizza gemaakt zonder vlees, maar met tomatensaus ;-) echt toppie dus, een aanrader. Lekker met sauzen (knoflook en sambal) en groenten (tomaten, sla). Super vriendelijk personeel en ze kijken er tenminste niet van op dat je dit vraagt, dus een tip!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2011, 08:55:05 »
In Maastricht bij Turquoise (onderin Mosa Forum) kun je ook een vegetarische Turkse pizza krijgen, in ieder geval met spinazie en ui.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #10 Gepost op: 16 september 2011, 21:13:46 »
Kardas heeft zowel een veggie lahmacun als eentje met spinazie en feta.
Beetje jammer dat ik ze wel een tijdje gegeten heb, maar dat ik nu geen eentje zo even kan opnoemen die ze ook op het menu heeft...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline niewied

  • *****
  • 1.911
  • Geslacht: Man
Vega met vraagteken
« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2011, 15:31:15 »
reactie op veggie lamacun

met kaas: panirli, zonder vlees: etsiz. Li is met, siz is zonder, vlees is et
Mmaar ik vertrouw de bodem niet; men stopt veelal schapenvet in brood en baksel net als de Chinese restaurants die met varkensvet bakken en dus ook veelal suspect zijn, zelfs in islamlanden!

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Turkse pizza vega?
« Reactie #12 Gepost op: 17 september 2011, 18:30:12 »
Maar olie/boter/eventueel margarine is echt veel goedkoper. Ik heb het idee dat de gewone losse broden ook zonder schaap zijn (ik heb het iig nog nooit geproefd in de broden van mijn bakker).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy