Vegatopia Forum

Het begint eindelijk te lukken..

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hega

  • ***
  • 131
  • Geslacht: Man
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #20 Gepost op: 01 juli 2011, 12:26:52 »
Goed topic!

Zelf ben ik nog steeds flexitarier (sinds mijn 2009).
Eigenlijk zou ik ook helemaal vegetarier willen worden.
Ik voel mij daar echter nogal alleen in staan (heb ik tevens over geschreven in topic 'In de minderheid zijn').
Toch heb ik zelfs niet meer zo'n behoefte aan biologisch vlees en/of vis van het MSC-keurmerk.
@Valkyrie; Veel succes verder.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #21 Gepost op: 01 juli 2011, 14:53:49 »
Zo, even reageren in mijn oude topic. :P

Inmiddels een jaar verder en nog steeds vega. :)
Het enige waar ik nog steeds, na een jaar, moeite mee heb, is vis.  :-X
Ik kom er alleen niet uit of ik wel weer vis ga eten en zo ja, hoe vaak dan..
Het probleem is dat het tegen mijn principes indruist om het te gaan eten, terwijl aan de andere kant ik ook weleens denk van ja, maar aangezien ik er zo'n moeite mee heb, moet ik het mezelf dan zo moeilijk maken?
Omdat ik er nog niet uit ben, heb ik het nog niet gegeten, maar hier kan ik wel echt wakker van liggen af en toe.  :-\


Moet je dan niet eens die visvervangers proberen? Van Redwood of die bij de vegaslager te vinden zijn.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #22 Gepost op: 08 juli 2011, 13:29:07 »
Ja, dat is me ook al eens gezegd, maar als ik dan richting het visschap kijk voel ik me alweer schuldig. xD
Ik voer mijn katten rauw vlees en vis volgens het BARF-principe en heb daardoor vaak zalm (vond ik lekker) in mijn handen en dan denk ik weleens ik kán een klein stukje doen een keer.. Maar doe het dan toch niet. Met het vlees heb ik totaal geen moeite. Ik walg ervan de slager binnen te lopen en kan de geur soms al niet eens meer uitstaan, lol.
Maar ik heb sowieso altijd al een voorkeur gehad voor alles wat uit de zee komt. Laatst heb ik nog zeewier gegeten, ook in de hoop dat het zou helpen geen trek te krijgen in vis, maar eigenlijk werd het erger. -_-
Ik ben mezelf inmiddels wel vegetariër gaan noemen ja, hoewel dat soms nog verwarring oproept bij anderen die me dan vragen of ik wel vis eet (en eieren en kaas enz.) en ik zeg dan ook gewoon dat ik geen vis eet. De rest wel.
Vis moeten blijven missen is voor mij zeer zwaar. Vlees kost me geen moeite, integendeel, bezorgt me afkeer.
Daar komt nog bij dat bv pollack maar 3€ de kilo kost, de meest hoogwaardige goedkoopste proteďnenbron.

Veganistische vervangproducten zijn 3 ŕ 6 keer duurder.
 :(


« Laatst bewerkt op: 08 juli 2011, 13:35:03 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Kiwi

Re:Het begint eindelijk te lukken..
« Reactie #23 Gepost op: 19 augustus 2011, 11:22:06 »
Lisette Kreischer heeft een nieuw kookboek met allerlei vissige recepten: Non*fish*a*li*cious.  Misschien helpt dat om je trek in vis te verminderen? Zelf maken is wellicht goedkoper dan visvervangers kopen.
Hier kun je de eerste vijftien pagina's bekijken (jammergenoeg zijn die het minst interessant, omdat er geen recepten opstaan).