Vegatopia Forum

Korea Zuid

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Korea Zuid
« Gepost op: 04 augustus 2011, 16:19:46 »
Mijn dochter is op training in Zuid-Korea:

"In het klooster waar we verbleven was het volkomen veganistisch, maar ook daarbuiten is het algemene eten voedzaam en veelzijdig. Ze kennen hier geen kaas en eten nauwlijk melkproducten, maar wel veel ei.
Enige vaste wat we altijd eten, zo ongeveer elke dag, is witte rijst en gefermenteerde groenten, genaamd Kimchi."
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

• 30.783
Re:Korea Zuid
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2011, 16:22:34 »
Wat leuk dat ze zo ver op trainin gis.
Maar in kimchi zit bijna altijd vissaus. Maar misschien eet ze wel vis?
,,,,فلافل

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2011, 16:24:07 »
Formeel niet. Ik zal vragen of daar rekening mee gehouden is.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2011, 16:35:30 »
Een van de beste en bekendste chefs ter wereld, David Chang, verbleef eerder dit jaar ook in een klooster aldaar. Hij heeft het niet zo op vegetarisch eten, maar is mede door de nonnetjes daar een beetje overstag gegaan.

http://www.vegatopia.com/vega/actueel/in-het-nieuws/11350-wat-lazen-we-deze-maand

Oh, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor training ze daar volgt! Is zij degene die tekent?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2011, 16:40:03 »
Maar in kimchi zit bijna altijd vissaus. Maar misschien eet ze wel vis?
Volgens mij vaker gedroogde vis dan vissaus. En dat kan je ook nauwelijks ontgaan, het spul ruikt vaak sterk naar vis.

Ik ben trouwens erg benieuwd waar ze geweest is, wat mij in Zuid-Korea vooral opviel is dat de meeste restaurants maar één (type) gerecht hebben. Je hebt bijvoorbeeld barbecuerestaurants, en daar hangt een emmer kolen in de tafel (uitkijken met je knieën...) met een rooster of een gietijzeren plaat erop, en dan kun je aan tafel je eigen eten barbecuen. Of stoofschotelrestaurants, en daar hebben ze dan drie varianten op het thema 'stoofschotel'.
Mensen eten er vaak in grotere groepen gezamenlijk, en gerechten worden meestal in een grote schaal geserveerd, waarbij iedereen alleen zijn eigen kommetje rijst (dat met een lepel gegeten wordt) heeft en verder uit de schaal eet.

En het meeste eten is er, ook voor de gevorderde pepereter, loeiheet.
En voedzaam inderdaad, maar vegetarisch is mij niet opgevallen.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2011, 16:43:26 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #5 Gepost op: 04 augustus 2011, 16:45:06 »

Oh, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor training ze daar volgt! Is zij degene die tekent?

Zij tekent inderdaad. Je wordt door haar lastig gevallen op websites middels banners.

Ze haalt een zwart bandje taekwando op in Zuid-Korea.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2011, 20:38:26 »
Mijn dochter heeft Zuid-Korea overleefd. Goed te eten gehad. En als mensen een keertje naar de plaatselijk "Burger King" gingen, kocht zij haar kostje bij de plaatselijke "Albert Heijn".

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2011, 20:45:55 »
Mijn dochter heeft Zuid-Korea overleefd. Goed te eten gehad. En als mensen een keertje naar de plaatselijk "Burger King" gingen, kocht zij haar kostje bij de plaatselijke "Albert Heijn".

Heet die daar net als in Japan ook Lawson?
,,,,فلافل

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2011, 21:39:47 »

Heet die daar net als in Japan ook Lawson?

Geen idee.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2011, 10:32:59 »
Lawson is toch niet met Albert Heijn te vergelijken? Hoogstens met de Albert Heijn Togo (wij noemen die Albert Heijn Benin, maar dat terzijde)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2011, 10:50:04 »
Lawson is toch niet met Albert Heijn te vergelijken? Hoogstens met de Albert Heijn Togo (wij noemen die Albert Heijn Benin, maar dat terzijde)

Nee dat klopt, ik had inderdaad AH to Go in gedachten. Zeker omdat er eten bij elkaar wordt gescharreld, dacht ik meer aan een Lawson (waar dat heel goed kan, kan Lawson niet naar NL komen?) of een AH to GO (waar dat minder goed kan).

Maar weet jij of er Lawsons in ZKorea zijn?
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2011, 11:06:34 »
Ja, die zijn er.