Vegatopia Forum

Eet Nu NL

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Eet Nu NL
« Reactie #20 Gepost op: 01 augustus 2011, 20:59:57 »
Hier hebben we toch ook dat we een grote in de maand kiezen en daar wat meer de schijnwerper op zetten?
Nee toch? We hebben nu net pas seizoensgroentedraden, eerst eens kijken hoe die uitpakken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #21 Gepost op: 02 augustus 2011, 10:50:17 »
Jij zit ook zonder groententas? Vreselijk, zelf steeds boodschappen doen i.p.v. dat het thuis wordt gebracht. :p

Luxedame, ik haal de tas wel altijd op. ;) Maar dat kan nu alleen in Lent, en daar heb ik geen zin in. Dus even een paar weken zonder.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #22 Gepost op: 02 augustus 2011, 16:07:51 »
Ik vind het overigens vooral hinderlijk dat veel groenten onder de kostprijs verkocht wordt. Dat is ook best ernstig eigenlijk.
Waarom?

Kijk, de supermarkt maakt weer ergens anders winst op.

Maar het is niet de supermarkt die er verlies op draait. Ze kopen veelal ook onder de kostprijs in.
Ik wil best geloven dat het voorkomt. Maar dat (nagenoeg) alle telers (nagenoeg) altijd onder de kostprijs verkopen, dat kan toch alleen maar als er subsidie is?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #23 Gepost op: 02 augustus 2011, 16:34:17 »
Maar dat is toch ook zo? Kort samengevat komt het er dacht ik op neer dat de meeste Nederlandse boeren enorm veel subsidie krijgen en desondanks (ver) onder het minimumloon zitten.
Maar dat gaat natuurlijk niet op voor Keniase sperziebonentelers.
This is between me and the vegetable!

« Reactie #24 Gepost op: 02 augustus 2011, 16:43:52 »

Sowieso kunnen de Kenianen die teveel geproduceerde boontjes beter aan AH verkopen dan ze aan de olifanten te voeren, dat levert tenslotte helemaal niets op.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #25 Gepost op: 02 augustus 2011, 16:52:16 »
Maar Kenia importeert weer geweldig veel bonen uit Frankrijk! Dat waren trouwens dacht ik wel peulvrucht-bonen, maar toch.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #26 Gepost op: 02 augustus 2011, 16:56:24 »

Sowieso kunnen de Kenianen die teveel geproduceerde boontjes beter aan AH verkopen dan ze aan de olifanten te voeren, dat levert tenslotte helemaal niets op
Ivoor, toch?

(Of: In die wildparken gaat genoeg geld om om toeristen te laten betalen voor bonen voor olifanten, toch?)

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #27 Gepost op: 02 augustus 2011, 23:03:38 »
Maar dat is toch ook zo? Kort samengevat komt het er dacht ik op neer dat de meeste Nederlandse boeren enorm veel subsidie krijgen en desondanks (ver) onder het minimumloon zitten.
Ja, maar pak je dat aan door in de supermarkt iets te kopen wat niet in de bonus/aanbieding is?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #28 Gepost op: 02 augustus 2011, 23:05:32 »

Sowieso kunnen de Kenianen die teveel geproduceerde boontjes beter aan AH verkopen dan ze aan de olifanten te voeren, dat levert tenslotte helemaal niets op
Ivoor, toch?

(Of: In die wildparken gaat genoeg geld om om toeristen te laten betalen voor bonen voor olifanten, toch?)
O ja, ze moeten wel bijgevoederd want anders liggen ze 's winters te kreperen, en dat vinden CDA-ers geen goed rentmeesterschap.

« Reactie #29 Gepost op: 02 augustus 2011, 23:20:20 »

Ivoor, toch?

Ik betwijfel het, zelfs dat wordt tegenwoordig al doorgedraaid door die Kenianen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 03 augustus 2011, 00:45:30 »
Jij zit ook zonder groententas? Vreselijk, zelf steeds boodschappen doen i.p.v. dat het thuis wordt gebracht. :p

Luxedame, ik haal de tas wel altijd op. ;) Maar dat kan nu alleen in Lent, en daar heb ik geen zin in. Dus even een paar weken zonder.
Net nu er een overload van seizoensgroenten is, worden die niet verdeeld/afgehaald? Wat gebeurt er dan mee? Ook naar Afrika verscheept?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #31 Gepost op: 03 augustus 2011, 01:09:27 »
De saamhorigheid speelt voor mij ook wel een rol. Het is gewoon leuk om samen betrokken te zijn bij een project. 

Ineens snap ik die Dettol reclame...

Maareh, de mensen die zo met eten bezig zijn dat ze erover bloggen, vloggen, chatten, posten, liken, twitteren en gewoon meelezen zijn toch stiekem al geobsedeerd door eten bewuste eters?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #32 Gepost op: 03 augustus 2011, 08:39:08 »
Ineens snap ik die Dettol reclame...
???

« Reactie #33 Gepost op: 03 augustus 2011, 08:48:26 »
Ik vind het ook enigmatisch. Maar da's niet zo verwonderlijk want reclame op tv (en anderszins) wordt hier zo krachtig mogelijk de kop ingedrukt.
William Shatner

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #34 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:32:35 »
En toch post je in deze draad.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #35 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:36:13 »
Leuke soap op twitter: eerst kon het al geen EetNL heten en nu hebben ze er EetNuNL van gemaakt, maar dat levert ook telefoontjes van advocaten op #niemandkanietstegeneenhashtagdoentoch

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #36 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:52:04 »
Ja, maar pak je dat aan door in de supermarkt iets te kopen wat niet in de bonus/aanbieding is?

Nee, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat je medetwitteraars dit weekeinde massaal naar een teler gaan fietsen om hem een eerlijke prijs voor zijn waar te betalen. Dat kost moeite, je laten voorschrijven wat je moet eten niet.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:36:00 »

Net nu er een overload van seizoensgroenten is, worden die niet verdeeld/afgehaald? Wat gebeurt er dan mee? Ook naar Afrika verscheept?

Ze hebben meerdere verkoop en verdeelpunten in de regio. Die bij de uni kan gewoon echt niet uit (er zijn dan te weinig studenten en medewerkers). En ze hebben ook een groentekraam. Dus ze hebben dit wel voorzien.

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #38 Gepost op: 18 augustus 2011, 18:37:13 »
Leuke soap op twitter: eerst kon het al geen EetNL heten en nu hebben ze er EetNuNL van gemaakt, maar dat levert ook telefoontjes van advocaten op #niemandkanietstegeneenhashtagdoentoch

Zit jij op Twitter?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #39 Gepost op: 18 augustus 2011, 19:23:01 »

Zit jij op Twitter?
Mwaaaaa...