Blijkbaar eten (andere?) mensen bepaalde groenten omdat ze in de bonus zijn en ze dan dus weten dat ze gezamenlijk met heel Nederland hetzelfde eten. Gezellig, allemaal aan de bloemkool, zeg maar. Alleen, dan dicteert de Albert Heijn dus wat ze eten. Nou, en nu gaan ze dus op een andere manier afspreken wat ze gaan eten zodat Albert Heijn minder invloed heeft maar ze nog wel dat gezellige van gemeenschappelijk hetzelfde eten hebben.
Misschien werkt het überhaupt wel zo: ik ben een stadskind, dus ik heb er geen verstand van, maar ik dacht altijd dat er seizoenen zijn waarin bepaalde groenten er meer zijn dan in andere seizoenen. Bijvoorbeeld het aspergeseizoen, ik dacht dus dat die dingen op een bepaald moment uit de grond komen en dan opgegeten moeten worden, en dat we ze dan dus maar massaal opeten (anders blijf je er ook zo mee zitten). Maar misschien is het andersom: in het aspergeseizoen krijgen we massaal trek in asperges, dus dan zijn ze er komen ze uit de grond.
Maar dat wil ik, want dat betekent dat, als ik over een maand genoeg mensen into asperges weet te krijgen, dat er dan ineens asperges uit de grond komen en ik ze dus schuldgevoelloos (wegens import uit Peru (=stelen van zielieg inca's)) kopen. Ik doe mee!