Vegatopia Forum

Skinny bitch

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Skinny bitch
« Reactie #80 Gepost op: 18 februari 2010, 15:10:58 »
Maar dat is minder leuk als er iets geamputeerd moet worden, toch?

Wie had je verteld dat kanker leuk was dan? ;)

parttime veggie

Wakker geworden door Skinny Bitch
« Reactie #81 Gepost op: 04 juli 2010, 21:11:20 »
Ik weet dat al over dit boek geschreven is maar toch heeft het voor mij een als wake up call gewerkt om weer een stapje verder te gaan met bewust eten.
Dat het boek op een bepaalde manier geschreven is, stoort mij niet, feit is dat er weer heel veel dingen in staan waarvan ik me niet bewust was. Inderdaad, kaas wordt van melk gemaakt en de koe moet haar leven lang maar zwanger zijn, en waarom...?
Om mij te voeden?
Dus ga ik vanaf heden ook kaas minderen of vervangers hiervoor zoeken alsmede voor melk. Helemaal veganistisch leven lijkt me moeilijk, maar ik ben nu al 13 jaar bezig met veranderen van eetpatroon en doordat ik het stapje voor stapje doe houd ik het wel vol.
Ook suiker wordt vanaf nu vervangen/geschrapt en ik voel me er heerlijk licht bij.
Kortom ik heb me ook weer op dit forum aangemeld, na een pauze, want informatie kan ik altijd gebruiken, zeker nu ik mijn eten weer ga aanpassen.
Zijn hier trouwens ook veganisten op dit forum?
En waarom eten jullie bv. wel kaas, drinken melk maar geen vlees/vis?
Ik moet zeggen dat hoofdstuk 6 van het boek vreselijk is maar uiteindelijk wel een eye opener voor mij.

Groetjes Parttime Veggie, die nu overtuigend Fulltime Veggie is  :)

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 08 juli 2010, 09:37:10 »
Ik heb hem geleend van een vriendin en ga hem toch maar lezen ;D
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Wakker geworden door Skinny Bitch
« Reactie #83 Gepost op: 10 juli 2010, 11:23:50 »
Ik ben ook minder zuivel (en eieren! er komt vast een dag dat je daarover informeert... ;) of misschien eet je die al niet) gaan eten toen ik meer informatie had over de betrokken industrie. Heb eerst een paar jaar vegan geleefd, maar inmiddels eet ik buiten de deur vaak vega (nl., werklunches enzo bleken een te grote uitdaging, maar ook wel bij andere mensen thuis die (denken dat ze) niet vegan kunnen koken). Thuis kook ik altijd vegan maar ik moet bekennen dat ik toch wel eens koekjes of chocola koop die niet vegan zijn. Dat laatste zou ik om meer dan één reden wel weer eens mogen stoppen. *kijkt treurig naar haar lurven*
Maar er zijn hier zeker wel een paar vegans op het forum hoor. Vegans zijn ook vegetariër natuurlijk.

Groetjes Parttime Veggie, die nu overtuigend Fulltime Veggie is  :)
Voor 't geval het je interesseert, de mogelijkheid bestaat om je eigen forumnaam aan te passen. Moet je even kijken bij, ehm, profile, ofzo.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Jippia

« Reactie #84 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:56:23 »
Ik ben één van die veganisten op het forum. Ik heb het boek ook geprobeerd te lezen, maar het is niet mijn boek. Ik houd niet van het taalgebruik en veel dingen weet ik al zonder dat ik het in detail hoef te lezen. Ik hoef niet overtuigd te worden om veganist te worden, dat ben ik al. Ik geloof niet dat scheldwoorden en dergelijke nodig zijn om mensen aan te spreken op hun gedrag als vleeseter of als vegetariër. Wie wil er nu op elke bladzijde dikke koe of iets dergelijks genoemd worden? Ik in ieder geval niet. Ik ben nu vier jaar veganist en had het veel eerder willen worden, maar dacht dat ik dan bijna niets meer zou kunnen eten en dat is heel erg meegevallen. Ook buiten de deur en in het buitenland. Ik kom vaak wel aan mijn eten. Ik zou niet terug kunnen al zou ik het willen. Overal kleeft veel dierenleed en menselijk leed aan. Als ik dat kan verminderen door zo veganistisch mogelijk te leven, dan doe ik dat en dan houd ik het ook vol.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #85 Gepost op: 04 november 2011, 17:33:50 »
Zo, eindelijk eens dit kookboekje in handen en ik moet zeggen dat ik me bij Djooois aan kan sluiten. Er wordt ontzettend makkelijk terug gegrepen op kant&klare dingen. Dat vind ik een beetje jammer, want jeetje ik kan zelf ook wel bedenken dat ik sojakaas in de eggplant parmesan zal moeten gebruiken dan. Het zal vast schelen dat ik niet pas net begin met op dat soort dingen te letten, maar wat me pas echt tegen staat is het taalgebruik. Dat zogenaamde hippe tongue-in-cheekgedoe slaat wat mij betreft echt de plank mis. Me refereren naar de gynaecoloog als ik niet na 3 happen kazige pasta kom?! Kom nou, dan moet je wel van betere huize komen met spannendere gerechten. Het verrast nergens echt qua smaken, het is meer een veganisering van standaardgerechten.

Misschien leuk als je net begint en nog bezig bent in je bewustwordingsproces (Oh jee, ik typ het echt) of als je nog in een puberale cq modieuze fase zit. Maar geef mij maar een boekje van mw Moskowitz.
Sin chile, no tiene chiste!