ja, dat boek, ja! wat een cool filmpje! Toen ik die bbc-serie keek, ging er echt een wereld voor me open. ik lust bijv. echt geen prei, maar in elk gerecht wat je bij een Chinees besteld (waar ik geweest ben, althans) zit prei, en daarnaast hou ik ook niet echt van t eten bij de Chinees. Of kijk je voor een snelle kant-en-klaar groentenzak in de super, overal zit prei in... Ik heb haar maar 1 keer prei zien gebruiken! natuurlijk flanste ik voor die tijd wel 'ns een nasi of zo in elkaar, maar veel verder kwam ik niet en ik gebruikte er een stuk of 3 pannen voor, ook nog 'ns
. Ching doet echt alles in die ene wok, zelfs voor 1 gerecht: pijnboompitjes roosteren, soep koken, aardappels frituren, toetjes maken, saus bereiden, wontons stomen, vis bakken (dat laatste op zichzelf niet om over te jubelen, maar toch). ik dacht, ja, dat wil ik ook en volgens mij is t nog te doen ook. dus heb een recept voor eend gepakt en vol goede moed t recept een tikkie verbouwd, met succes - dat verbouwen doet ze zelf ook met alle fusion, en dat nodigt ook uit tot zelf proberen.
enfin, ik zal stoppen met jubelen, begin een beetje op de epically positive Ching te lijken die kijkt naar de productie van tofu
bedankt voor t filmpje!