Vegatopia Forum

In de minderheid zijn

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Re:In de minderheid zijn
« Reactie #80 Gepost op: 16 december 2011, 06:14:44 »
Gelukt?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 16 december 2011, 07:38:14 »
Je moet gewoon regelmatig hier binnenvallen, anders/dan word je op den duur gek van alle email die je krijgt  ;)
« Laatst bewerkt op: 16 december 2011, 16:28:09 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #82 Gepost op: 16 december 2011, 15:55:28 »
Je moet gewoon regelmatig hier binnenvallen, anders/dan wordt je op den duur gek van alle email die je krijgt  ;)

Als je niet meer binnenvalt, krijg je ook geen email meer.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2011, 16:21:56 door @rno »

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #83 Gepost op: 16 december 2011, 16:12:51 »
Ssst, @rno, ik ben topiaanse zieltjes aan het winnen  :angel:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #84 Gepost op: 16 december 2011, 16:22:39 »
Ik heb de tekst aangepast.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #85 Gepost op: 16 december 2011, 16:30:08 »
Dank! En nou maar hopen dat Chick nog niet in de gaten heeft wat die kleine stipjes te betekenen hebben  ;)

En had ik echt een -t achter word geschreven?!??

« Reactie #86 Gepost op: 16 december 2011, 16:37:00 »

En had ik echt een -t achter word geschreven?!??

Ach, op nu.nl hebben ze het over bijdehante chicks. Niet dat ik nu.nl als maatstaf neem voor correcte spelling, maar toch...
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #87 Gepost op: 16 december 2011, 16:56:28 »
Ach, op nu.nl hebben ze het over bijdehante chicks. Niet dat ik nu.nl als maatstaf neem voor correcte spelling, maar toch...

Wat is er niet goed aan dan?

Lovelockertje aan het doen?

« Reactie #88 Gepost op: 17 december 2011, 12:32:12 »
Wat is er niet goed aan dan?

Bijdehante is gewoon een tenenkrommend foute verbuiging van bijdehand. Dat de taalpolitie daar oogluikend de voorkeur aan geeft, maakt het echt nog niet juist.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #89 Gepost op: 17 december 2011, 13:38:32 »
Dat de taalpolitie daar oogluikend de voorkeur aan geeft, maakt het echt nog niet juist.

Och, of die nou zo'n autoriteit heeft...
Mijn ageren tegen het werkwoord checken heeft ook nooit vruchten afgeworpen. Zelfs dreigen heeft niet geholpen. En dan begint die stomme NS er ook nog eens mee bij hun omroepen jezelf aan te melden en weer af te melden voor en na elke reis als je gebruik maakt van die stomme OV-chipkaart...!

« Reactie #90 Gepost op: 17 december 2011, 13:58:17 »

Wat had hij ook alweer ... ehm ... bij de hant?
William Shatner

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #91 Gepost op: 17 december 2011, 16:59:42 »
Het lijkt toch wel de correcte spelling te zijn.
Op de website van Van Dale kan ik het niet vinden, maar zowel het Nederlandse Onze Taal als de Vlaamse Taaltelefoon zeggen dat 'bijdehante' juist is en andere schrijfwijzen officieel niet. En volgens Van Dale is de vergrotende trap 'bijdehanter', dus het is behoorlijk aannemelijk dat 'bijdehante' dan ook juist is.
Ik vind het ook erg vreemd uitzien, en blijkbaar heb ik dit woord nog nooit willen schrijven, want dan had ik ongetwijfeld opgezocht hoe je het hoort te schrijven. Op de gok zou ik zelf denk ik 'bijdehandte' gebruikt hebben, omdat je 'bijdehand' met een 'd' schrijft, maar je het uitspreekt met een 't'. Dat ze er een 't' in zetten vind ik ook wel heel logisch, maar dat ze die 'd' dan zomaar laten verdwijnen, had ik niet verwacht.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #92 Gepost op: 18 december 2011, 15:38:34 »

Wat had hij ook alweer ... ehm ... bij de hant?

Iets vergelijkbaars:

Ik ga door het stof. Maar ik kan niet "hun" zeggen in zo'n zin. Het voelt niet goed, ook al vind de Dikke van wel.

Offline Hega

• 131
« Reactie #93 Gepost op: 28 januari 2012, 13:33:57 »
Momenteel ben ik ergens opgenomen ivm depressies, angsten etc.
Er is mij gevraagd of ik komende week wil gaan koken en ik heb dit ook toegezegd.
Ik vind het wel enorm eng, ook om voor zoveel mensen te gaan koken.
Aangezien ik ook weleens biologisch vlees eet, heb ik voorgesteld om biologisch vlees te gaan halen.
Daar werd erg negatief op gereageerd.
Er was één iemand in de groep die beweerde dat er nauwelijks verschil is tussen biologisch vlees en 'normaal' vlees (uit de bio-industrie dus).
Aangezien ze hierin door nog een ander groepslid werd gesteund, kon ik hier nauwelijks iets tegen inbrengen (zoals dat er in de bio-industrie vreselijke dingen gebeuren, dat er met vlees wordt gerommeld etc).
Ik voelde me hierin machteloos.
Eerder had ze al laten weten dat ze het niet erg vind dat dieren in de bio-industrie werden afgemaakt, omdat ze toch maar een rotleven hebben.
Voor dieren van biologisch vlees vind ze het wel weer zielig dat ze worden gedood, omdat die dieren een mooi leven hebben.
Ergens kan ik dit ook nog wel weer begrijpen ook; toch blijft het wel heel bizar om zoiets te zeggen.

Wie herkent zulke situaties eigenlijk?
En geeft dit jullie ook onmacht, frustraties oid?
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2012, 13:50:04 door Hega »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #94 Gepost op: 28 januari 2012, 14:55:03 »
Hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Vlees meegegeten of vega gegeten?

Voor mij zou het makkelijk zijn, ik kook geen vlees, en kan dat niet eens, dus als ik kook, dan eet iedereen vega.

Hoe dan ook, als jij kookt, maak jij de beslissingen, dan kan iemand anders biologisch vlees wel niet heel anders vinden dan bio-industrievlees, jíj vind dat wel, en jij gaat er dan over. Als de hogere kosten een probleem zijn, dan kook je toch gewoon lekker vega?

De enigen die er wel eens moeilijk over doen dat ik vega eet (oja, en dat ik geen dingen "wil'  eten waar ik allergisch voor ben) zijn mijn grootouders. Dan zeg ik gewoon dat ik het niet wil, maar blijf daar bij, ga geen discussie aan over mijn beweegredenen, we zijn niet zo close dat ze dat iets aangaat. Maar de rest van mijn familie vind dat mijn keuze gerespecteerd moet worden, dus die spreken mijn grootouders erop aan als ze dat niet doen.

Sowieso ga ik geen discussie aan met mensen die toch niet willen luisteren, zonde van mijn energie. Het is mijn keuze, ik sta erachter, en wat andere mensen doen kan ik jammer vinden, maar dat is aan hen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #95 Gepost op: 28 januari 2012, 15:05:57 »
Eens met Fem: jij kookt, jij beslist wat en zij beslissen maar voor zichzelf of ze het wel of niet willen opeten.
Je at ook wel eens vis, toch? Anders maak je dat, als ze perse iets dierlijks willen en misschien is daar minder gezeur over?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #96 Gepost op: 28 januari 2012, 15:40:33 »
Eens met beide dames.

Waarom voel jij je machteloos?
Als de ander de beslissing neemt om het niet eens met jou te zijn of zelfs niet naar je te luisteren, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Je draagt verantwoordelijkheid voor jouw keuzes om op een bepaalde manier te leven, dat doen de anderen ook. Net zoals dat jij vast ook liever niet wil dat iemand anders bepaalt wat goed is en wat je zou moeten doen, hebben zij dat omgekeerd net zo. Ongeacht wie er nou gelijk heeft, zul je elkaar toch die vrijheid moeten gunnen.
Probeer te kijken naar wat er wel goed gaat. Zoals dat jij wel bij je principes blijft en dat je in ieder geval geprobeerd hebt uit te leggen waarom je die keuzes maakt. Je had voor de lieve vrede ook je mond dicht kunnen houden natuurlijk of maar gewoon het 'normale vlees' kunnen nemen zonder te kijken naar wat er wel mogelijk is.

Wat trouwens een simpel en begrijpelijk argument is, wat ik nog weleens als uitleg geef: Het is bekend wat fastfood en niet bewegen met het menselijk lijf doen. Feitelijk gebeurt dat in de bio-industrie net zo. Ik heb liever een gebruinde sporter dan een bleke, pafferige papzak ;).
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hega

• 131
« Reactie #97 Gepost op: 29 januari 2012, 00:18:04 »
Hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Vlees meegegeten of vega gegeten?

Op de opname-afdeling eet ik altijd vegetarisch.

Voor mij zou het makkelijk zijn, ik kook geen vlees, en kan dat niet eens, dus als ik kook, dan eet iedereen vega.
Hoe dan ook, als jij kookt, maak jij de beslissingen, dan kan iemand anders biologisch vlees wel niet heel anders vinden dan bio-industrievlees, jíj vind dat wel, en jij gaat er dan over. Als de hogere kosten een probleem zijn, dan kook je toch gewoon lekker vega?

Ik ben bang dat de weerstand hiertegen toch te groot is.
Veel mensen willen perse altijd vlees eten.
En ik merk dat ik niet assertief genoeg ben om hiermee te kunnen omgaan.
Dat klinkt wellicht wat zwak.
Er zitten echter een paar behoorlijk felle type personen op de afdeling en ik heb gewoon niet zo’n zin om daar discussies mee aan te gaan.
Daarom zou ik voor biologisch vlees willen kiezen.

De enigen die er wel eens moeilijk over doen dat ik vega eet (oja, en dat ik geen dingen "wil'  eten waar ik allergisch voor ben) zijn mijn grootouders. Dan zeg ik gewoon dat ik het niet wil, maar blijf daar bij, ga geen discussie aan over mijn beweegredenen, we zijn niet zo close dat ze dat iets aangaat. Maar de rest van mijn familie vind dat mijn keuze gerespecteerd moet worden, dus die spreken mijn grootouders erop aan als ze dat niet doen.

Sowieso ga ik geen discussie aan met mensen die toch niet willen luisteren, zonde van mijn energie. Het is mijn keuze, ik sta erachter, en wat andere mensen doen kan ik jammer vinden, maar dat is aan hen.

Dat is erg goed geschreven, vooral de laatste twee zinnen.
Dat zou ik ook meer moeten hebben.
Toch kan het irritant en frustrerend zijn als bepaalde personen zo respectloos kunnen praten.

Offline Hega

• 131
« Reactie #98 Gepost op: 29 januari 2012, 00:19:36 »
Eens met Fem: jij kookt, jij beslist wat en zij beslissen maar voor zichzelf of ze het wel of niet willen opeten.
Je at ook wel eens vis, toch? Anders maak je dat, als ze perse iets dierlijks willen en misschien is daar minder gezeur over?

Vis zou ook nog kunnen inderdaad.
Maar sommige mensen blijven altijd maar zeuren.
En bij mij op de opname-afdeling zit een geval voor wie dit erg geldt.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #99 Gepost op: 29 januari 2012, 00:21:17 »
Lekker laten zeuren, hebben ze ook weer wat te doen ;).