Vegatopia Forum

In de minderheid zijn

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:In de minderheid zijn
« Reactie #60 Gepost op: 20 november 2011, 20:45:56 »
Maar jij bent helemaal niet raar? Of in ieder geval niet raarder dan ik? En ik ben heel normaal!

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 20 november 2011, 23:04:29 »
Ik ben best raar! Tenminste, ik vind dat iedereen heel raar is. Of heel normaal. Leuker dan 'heel normaal' vind ik om te denken dat we met z'n allen gewoon hartstikke gek zijn. ;)

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #62 Gepost op: 20 november 2011, 23:30:28 »
Gister op een feestje

Klinkt als een feestje van varkensboeren ofzo...

Offline Sedna

• 160
« Reactie #63 Gepost op: 21 november 2011, 08:56:57 »
De grote vraag: Wat is normaal?!
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

« Reactie #64 Gepost op: 21 november 2011, 08:59:24 »
Daar kan alleen de Grote Geert antwoord op geven, die schijnt dat te weten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

• 2.671
« Reactie #65 Gepost op: 21 november 2011, 09:53:49 »
Wie wil er nu normaal zijn?
Maar dat ze je aankijken alsof je in een rariteitenkabinet hoort omdat je geen dieren eet, is toch een beetje overdreven, denk ik zo.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #66 Gepost op: 21 november 2011, 09:57:03 »
Normaal is wat ik ben.
Ik ben vegetarier.
Vegetarier zijn is dus normaal.

Tenzij je 'normaal' definieert als 'wat de meerderheid doet', dan is het niet normaal.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #67 Gepost op: 21 november 2011, 10:54:48 »
Je kunt prima tegelijkertijd afwijkend en normaal zijn.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #68 Gepost op: 21 november 2011, 11:02:26 »
Je kunt prima tegelijkertijd afwijkend en normaal zijn.
Meer zelfs, het een kan niet zonder het ander. Het is normaal dat je een beetje van de norm afwijkt, en als je dat niet doet, dat is pas afwijkend, en dan heb je het alsnog samen  ;)
Geestige discutties.
Normaal is wat ik ben.
Dat is voor de meeste van ons ook zo.
Doet mij denken aan de uitspraak 'als iedereen zo reed als ik, de baan zou een stuk veiliger zijn' gedaan door heel heel veel mensen die ik ken in mij omgeving.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #69 Gepost op: 21 november 2011, 11:11:59 »
Haha! Zo ongeveer alles waar jijzelf en/ of je omgeving geen sterke last aan ondervinden kun je beschouwen als normaal, vind ik. En dat is natuurlijk per tijd en plaats verschillend. En bij twijfel nemen we Poek als ijkpunt. :D

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #70 Gepost op: 21 november 2011, 11:44:54 »
Doet mij denken aan de uitspraak 'als iedereen zo reed als ik, de baan zou een stuk veiliger zijn' gedaan door heel heel veel mensen die ik ken in mij omgeving.

Of de automobilist die zei na een melding op de radio van een spookrijder: "1 spookrijder? Ik zie er tientallen!"

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #71 Gepost op: 21 november 2011, 16:42:28 »
Ik vind mezelf wel normaal, maar ik weet dat het gros van de mensen die mening niet deelt, nog los van het feit dat ik vegetariër ben.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Chick

• *
  • 7
« Reactie #72 Gepost op: 07 december 2011, 22:56:25 »
Ik had 2 weken terug een feestje en daar zei iemand tegen mij dat ik wel leren schoenen koop, ik zei dat ik dat vooral probeer te vermijden, dat ik eerst kijk naar leuke die niet van leer zijn.
Toen werd er gezegd dat het heel slecht voor het millieu is dat ik dan kunststof draag, dus ik zei dat de bio industrie nummer 1 is van de millieu vervuilers, nou dat werd belachelijk gevonden....toen kreeg ik ineens van een ander het verwijt dat ik zo lang douche en dat dat ook slecht is. (nou jaaaaaa...) ik zei daarop 'nou voor jou biefstuk kan ik wel een maand lang douchen'. Later ben ik er op terug gekomen dat ik niet snap waarom ze zo doen...ze vonden dat ik hun om de oren sloeg met vegetarische praatjes en ze voelden zich daardoor opgelaten als of zei het fout doen.
Maar ik sla niemand om de oren met vegetarische praatjes:-S ik vond het echt oneerlijk...heb zelfs moeten huilen. Ja ik had op mijn verlanglijst van sinterklaas gezet dat ik geen producten wilde die op dieren zijn getest.
Ik heb best veel gezeur gekregen op het feit dat ik vegetarier ben, ik heb inderdaad ook een uitgepsroken mening maar hierover heb ik nooit wat gezegd! Net of weten ze wat ik denk en daar voelen zei zich op aangesproken?! weet ik het....
Ik voel me dan inderdaad wel eens heel machteloos...het is vermoeiend soms om vegetarier te zijn.

en ik heb er ook moeite mee als mensen gaan praten over hoe lekker vlees is, en hoe je het het beste kan bakken enz. en misschien heel fout van mij maar ik heb 1 collega die dat veel doet...en haar vriend kan niet 1 dag zonder vlees. en ik weet dat ze zwaar gelovig zijn en dan elke week in de kerk zitten. ik vind dat wat hypocriet....

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #73 Gepost op: 07 december 2011, 23:16:54 »
Hoi Chick,

Alle begin is moeilijk. Ik ben al een tijdje vegetariër en leer (niet van dieren) nog steeds.
Op dit forum zul je vast wel wat wijsheden aantreffen, die je kunt gebruiken in je discussies en plagerijtjes.
Weet je geen raad met een bepaalde discussie, plaats dan op dit forum je probleem. Er zijn hier veel wijsneuzen.

Vlees zal best lekker zijn, anders waren er veel meer vegetariërs. Mogelijk kan je eens vragen of ze datzelfde vlees ook zouden eten als het rauw en onbewerkt was en zonder plantaardige toevoegingen was bereid.

Voor de duidelijkheid, ik ben de humeurige zeur op dit forum.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #74 Gepost op: 07 december 2011, 23:33:33 »
Chick, had je deze pagina al gelezen?

ze vonden dat ik hun om de oren sloeg met vegetarische praatjes en ze voelden zich daardoor opgelaten als of zei het fout doen.

Puur het feit dat je vegetarisch eet kan voor sommige mensen al als een aanval voelen, en dan gaan ze jou aanvallen om hun eigen keuze (wel vlees eten) te verdedigen. Althans, ik denk dat dat de reden is dat ze zo doen, maar misschien kun je het de volgende keer vragen: "Waarom val je mij eigenlijk aan op mijn keuze, je hebt er toch verder geen last van? Sterker nog, meer vlees voor jou, daar zou je toch blij mee moeten zijn?"

Offline greet

• 2.671
« Reactie #75 Gepost op: 07 december 2011, 23:39:17 »
Je bent op je werk misschien in de minderheid, chick, maar hier niet hoor ;)
Het is echt vervelend als ze je 'aanvallen' op je veggie zijn. Bij mij geven ze soms ook plaagstootjes, maar ik heb geluk dat ik nogal assertief ben, en gewoon een enorm flauwe mop terug maak waar ze dan niet veel op kunnen zeggen. Poek zijn link is inderdaad fijn  :) En was er daar niet ergens een draad van hier? Replieken voor flauwe vleeseteraanvallen ofzo? Anyways, welkom op het forum!

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #76 Gepost op: 08 december 2011, 00:11:30 »
En was er daar niet ergens een draad van hier? Replieken voor flauwe vleeseteraanvallen ofzo?

Ja, twee zelfs:

http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,15439.0.html
http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,552.0.html

Offline Chick

• *
  • 7
« Reactie #77 Gepost op: 15 december 2011, 05:47:33 »
Dank jullie wel:-) Ik had een mailtje verwacht dat ik reacties kreeg dus ik reageer wat laat...Goed dat jullie al zo assertief zijn! Ik moet dat ook worden...maar soms moeilijk. Net of schaam ik me dan wat, ben al snel bang dat ze me zo'n extreme dieren activist vinden waar mensen gelijk hun oordeel over hebben.Maar goed als anderen zo slecht denken is dat ook hun keus natuurlijk, ik moet ook mezelf blijven en me niet zo gedragen zoals hun willen.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #78 Gepost op: 15 december 2011, 21:36:34 »
Dank jullie wel:-) Ik had een mailtje verwacht dat ik reacties kreeg dus ik reageer wat laat...

In je profiel kan je dat aangeven. Heb je dat gedaan?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Chick

• *
  • 7
« Reactie #79 Gepost op: 16 december 2011, 03:08:25 »
Nee dus:-p ga ik ff uitzoeken! zit in de nachtdienst nu en het is vrij rustig ;D