Ik had 2 weken terug een feestje en daar zei iemand tegen mij dat ik wel leren schoenen koop, ik zei dat ik dat vooral probeer te vermijden, dat ik eerst kijk naar leuke die niet van leer zijn.
Toen werd er gezegd dat het heel slecht voor het millieu is dat ik dan kunststof draag, dus ik zei dat de bio industrie nummer 1 is van de millieu vervuilers, nou dat werd belachelijk gevonden....toen kreeg ik ineens van een ander het verwijt dat ik zo lang douche en dat dat ook slecht is. (nou jaaaaaa...) ik zei daarop 'nou voor jou biefstuk kan ik wel een maand lang douchen'. Later ben ik er op terug gekomen dat ik niet snap waarom ze zo doen...ze vonden dat ik hun om de oren sloeg met vegetarische praatjes en ze voelden zich daardoor opgelaten als of zei het fout doen.
Maar ik sla niemand om de oren met vegetarische praatjes:-S ik vond het echt oneerlijk...heb zelfs moeten huilen. Ja ik had op mijn verlanglijst van sinterklaas gezet dat ik geen producten wilde die op dieren zijn getest.
Ik heb best veel gezeur gekregen op het feit dat ik vegetarier ben, ik heb inderdaad ook een uitgepsroken mening maar hierover heb ik nooit wat gezegd! Net of weten ze wat ik denk en daar voelen zei zich op aangesproken?! weet ik het....
Ik voel me dan inderdaad wel eens heel machteloos...het is vermoeiend soms om vegetarier te zijn.
en ik heb er ook moeite mee als mensen gaan praten over hoe lekker vlees is, en hoe je het het beste kan bakken enz. en misschien heel fout van mij maar ik heb 1 collega die dat veel doet...en haar vriend kan niet 1 dag zonder vlees. en ik weet dat ze zwaar gelovig zijn en dan elke week in de kerk zitten. ik vind dat wat hypocriet....