Vegatopia Forum

In de minderheid zijn

Offline MaartenP

• 191
  • Geslacht: Man
Re:In de minderheid zijn
« Reactie #40 Gepost op: 06 september 2011, 16:26:47 »
Hoe reageren jullie eigenlijk op personen die niet bepaald respectvol reageren, als je laat weten vegetarier te zijn of vaak vegetarisch eet en zo weinig mogelijk vlees?
Dat ze het maar onzin vinden oid en dat ook laten merken en je hiermee in verlegenheid kunnen brengen oid.
Niet dat ik ze veel ben tegengekomen, maar ze kunnen er wel degelijk zijn (ook als ik IneN haar reactie zo lees, op pagina 1).

Ik heb wel af en toe dat mensen flauwe grappen maken, ik zeg dan altijd dat ik al tien jaar veganist ben, hun grappen al 100 keer eerder heb gehoord en dat ze me vervelen.
Als mensen echt vervelend en respectloos zijn zeg ik ze dat ook (hoewel het weinig voorkomt). Maar ik denk dat hoe dat overkomt helaas wel afhangt van hoe je verder bent. Ik ben een vrij grote man, mensen zijn dan toch een heel stuk eerder geneigd om hun mond te houden dan wanneer ik een klein meisje zou zijn denk ik.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #41 Gepost op: 06 september 2011, 16:53:44 »
Ik heb wel af en toe dat mensen flauwe grappen maken,

Op kantoor zat ik in een team van zeven. Er was altijd wel iemand, vaak dezelfde, die vrijwel dagelijks probeerde mij op de kast te krijgen.
In een ingelast kort werkoverleg heb ik eens aangegeven dat dit niet zinvol was. Daarna werden er zelden nog opmerkingen gemaakt over mijn leefwijze. En als ze gemaakt werden, waren deze goedmoedig. Bij teamuitjes werd er perfect rekening gehouden met mijn voedingswijze en had men zelfs oprechte belangstelling voor mijn konijnenvoer. :wortel: :wortel:

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 06 september 2011, 17:11:41 »
een klein meisje zijn kan ook in je voordeel werken! Mensen doen dan soms minder lomp tegen je.
Alhoewel het mij wel enkele keren gebeurd is. Het raakt me niet, dat scheelt. ik zei een keer zoiets als dat ik als ik gezond kan blijven ik geen dieren wil doden en het milieuprobleem groter wil maken alleen omdat ik bacon lekker vind, dus ieder doet wat hem beter lijkt. Jij neemt een lapje mishandeling en moord, dan kauw ik op m'n bio eitje. ik geloof dat ik zoiets zei. tis wel wat vijandig, denk ik nu. maar ja, dat was toen mijn reactie.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #43 Gepost op: 06 september 2011, 17:14:28 »
@ @rno: Ja hè, mensen kunnen echt enorm geïnteresseerd je bord bestuderen! Alsof ze naar een Salvador Dalí kijken.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #44 Gepost op: 06 september 2011, 18:22:28 »
Wat voor flauwe grappen kun je over vegetarisme of veganisme maken?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #45 Gepost op: 06 september 2011, 18:40:33 »
flauwe reacties ook. ik kreeg , nu ik eraan denk, een keer te horen dat ik een wereldvreemde hippie ben. mwah, wereldvreemd? Eerder van niet, want ik pas mijn gedrag aan aan de feiten die ik gepresenteerd krijg! Welke feiten dan? wilden ze weten, nou ja, echt weten wilden ze t niet, ze wilden me vooral voor t blok zetten, maar ik wist natuurlijk wel te benoemen waar ik 't over had.

Maar dingen als "konijnenvoer", "dat eet m'n cavia ook" en "neem nog een wortel, hahaha" heb ik wel meerdere keren gehoord, maar dat is lang geleden hoor, toen zat ik echt nog op de middelbare, volgens mij. Ik weet niet, 't deed mij niet zo veel. Ik nam dan inderdaad blij nog een hapje wortel. Als dat nu echt 't ergste is dat ze weten te verzinnen? Dan is dat toch echt niet zo erg. Maar ja, hoe iemand iets ervaart verschilt natuurlijk ook per persoon. Er is niks wat zo'n iemand mij kan zeggen dat mij kan aanzetten tot het stimuleren van en het deelnemen aan de vleesindustrie. Dus ja, klets maar door, denk ik dan. Kom eerst maar 's met goede redenen waarom 't niet oké is om vegetariër te zijn, dan praten we wel weer verder.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #47 Gepost op: 06 september 2011, 20:56:06 »
Wat voor flauwe grappen kun je over vegetarisme of veganisme maken?

Eén collega had vermoedelijk last van vergeetachtigheid.
Regelmatig moest hij mij er aan herinneren dat hij vegetariërs at.

:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:

Offline haantje

• 5.068
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #49 Gepost op: 06 september 2011, 22:00:26 »
Ik vermoed dat dat soort opmerkingen bedoeld worden.

Offline Hega

• 131
« Reactie #50 Gepost op: 07 september 2011, 00:19:05 »
flauwe reacties ook. ik kreeg , nu ik eraan denk, een keer te horen dat ik een wereldvreemde hippie ben. mwah, wereldvreemd? Eerder van niet, want ik pas mijn gedrag aan aan de feiten die ik gepresenteerd krijg! Welke feiten dan? wilden ze weten, nou ja, echt weten wilden ze t niet, ze wilden me vooral voor t blok zetten, maar ik wist natuurlijk wel te benoemen waar ik 't over had.

Maar dingen als "konijnenvoer", "dat eet m'n cavia ook" en "neem nog een wortel, hahaha" heb ik wel meerdere keren gehoord, maar dat is lang geleden hoor, toen zat ik echt nog op de middelbare, volgens mij. Ik weet niet, 't deed mij niet zo veel. Ik nam dan inderdaad blij nog een hapje wortel. Als dat nu echt 't ergste is dat ze weten te verzinnen? Dan is dat toch echt niet zo erg. Maar ja, hoe iemand iets ervaart verschilt natuurlijk ook per persoon. Er is niks wat zo'n iemand mij kan zeggen dat mij kan aanzetten tot het stimuleren van en het deelnemen aan de vleesindustrie. Dus ja, klets maar door, denk ik dan. Kom eerst maar 's met goede redenen waarom 't niet oké is om vegetariër te zijn, dan praten we wel weer verder.

Ook mij is weleens gezegt dat ik 'wereldvreemd' zou zijn.
Dat raakt mij eigenlijk best wel.
Wellicht sta ik wat dat betreft ook niet stevig genoeg in mij schoenen.

Trouwens; dat 'konijnenvoer' valt ook wel mee hoor.
Zowel bij de AH als bij de Aldi hebben ze echt uitstekende vleesvervangers, die er ook nog eens zeer goed uitzien.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #51 Gepost op: 07 september 2011, 07:37:30 »

Ik denk dat juist het tegenovergestelde van toepassing is.

« Reactie #52 Gepost op: 07 september 2011, 13:19:23 »

Dat raakt mij eigenlijk best wel.
Wellicht sta ik wat dat betreft ook niet stevig genoeg in mij schoenen.

Trouwens; dat 'konijnenvoer' valt ook wel mee hoor.
Zowel bij de AH als bij de Aldi hebben ze echt uitstekende vleesvervangers, die er ook nog eens zeer goed uitzien.

Volgens mij kan je je het best voor ogen houden dat de gemiddelde onnadenkende carnist dat soort vervelende grapjes voornamelijk maakt omdat die zich betrapt voelt en weet. En dat is terecht :)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #53 Gepost op: 09 september 2011, 11:08:34 »
Zolang mensen niet meer met de hitler vergelijking komen vind ik het al lang prima. Dan komt de mooie Eet Smake-lijk goed van pas ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Esther197301

« Reactie #54 Gepost op: 12 september 2011, 09:29:40 »
Ik ben nog niet zo gek lang vegetarier maar wordt het behoorlijk zat dat ik me moet verantwoorden over waarom ik geen vlees en vis eet. Zelfs tegen mijn beste vriendin. Ik kan wel 1001 redenen op tafel leggen waarom ik geen vlees eet maar zij kunnen maar 1 ding zeggen over het wel eten van vlees "om dat het lekker is".
 Die vriendin van me wil geen vlees eten wat herkenbaar is, dus geen botten of zo en ze wil niet weten doe zo'n dier aan zijn eind is gekomen want kom niet aan haar vlees. Sorry maar ben ik nou gek als ik die scheinheilig vindt?

Volgens haar moet je iedereen in hun waarde laten.....nou daar ben ik dus achter gekomen!

Sorry...moest er ff uit  :)

Offline Gabs

• 796
« Reactie #55 Gepost op: 12 september 2011, 12:00:49 »
Dat vegetarisch eten 'konijnenvoer' is, is natuurlijk een heel stom argument. Ten eerste zijn er wel meer dieren die vegetarisch eten, ten tweede eten we meer dan alleen rauwkost en ten derde kunnen vegetariers meestal best goed koken, wat ik mijn konijnen nog nooit heb zien doen...

« Reactie #56 Gepost op: 19 september 2011, 22:38:30 »
Ik heb wel het gevoel in de minderheid te zijn, althans dat ben ik ook zolang er nog veel minder vegetariers zijn dan omni;s. Maar ik heb er geen last van. Ik vond die boedhisme stelling dan ook er goed die hier stond. je plaatst jezelf echt in de minderheid als je er ook naar gaat handelen, dus gelijk in de verdediging schieten en zo. Ik wacht gewoon rustig de vraag af ...en dan krijgt men antwoord. Had laatst zelfs een kok 'om' die echt niks om dieren geeft en rustig staat te vertellen dat het hem geen f*ck interesseert hoe die kikkerbillen op je bord komen. Heb ik gewoon gezegd dat dat tenminste een eerlijke mening is die ik respecteer. En toen werd hij nieuwsgieriger toen ik ging vertellen over wat er nog meer redenen zijn dan dierenleed... over de belachelijke hoeveelheden en dat die dieren gevoerd moeten worden, oerwouden, affijn jullie hoef ik niks te vertellen. En toen werd het toch iets stiller....goh, als je het zo bekijkt...tja. En dat is voor mij op dat moment dan even goed.

Waren we maar niet inde minderheid...dan zag het er allemaal rooskleuriger uit.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline Edda

• 159
« Reactie #57 Gepost op: 27 oktober 2011, 12:12:08 »
ik heb geen last van me een minderheid voelen, ook niet toen ik strikt vegetarisch at ,
bij oprecht geïnteresseerde vragen etc ging ik gewoon het gesprek aan
de rest parkeer ik ergens en ze zoeken het maar uit, ik ben aan niemand verantwoording schuldig wat betreft mijn eetpatroon

Offline Sedna

• 160
« Reactie #58 Gepost op: 27 oktober 2011, 12:36:44 »
Het komt wel steeds meer dan niet echt vegetariërs maar de flexitariër groeien wel enorm. Er zijn steeds meer Nederlanders die bewust een dag geen vlees eten.  Maar ja om mijn heen ken ik er zelf ook 1 en in mijn familie 0. Nu denk ik ook vooral dat het aan ligt hoe je bent groot gebracht. Vroeger wat het niet anders dan een pan aardappelen op tafel met een pan groenten en een stuk vlees erbij. Of stampot met klapstuk etc. Dat was altijd de Hollandse pot. Denk dat je dat vooral bij oudere er moeilijk uit krijgt.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #59 Gepost op: 20 november 2011, 14:27:42 »
Gister op een feestje (waar ik maar twee mensen kende - niet belangrijk, maar dat maakte het wel wat ongemakkelijker) riep de gastheer ineens vanaf de andere kant van de kamer: "Kijk, die daar is nou een vegetarische, H.!" Een jongen uit 't groepje waarmee ik stond te praten zei: "Wat zeg je, A? Zijn er hier rare vegetariërs?" Waarop ik "ja" antwoordde, want "wij vegetariërs grijpen nu eenmaal elke gelegenheid aan om het Woord te verspreiden en feestjes zijn daar uitermate geschikt voor, natuurlijk!" ::)) En ik nam nog maar een slokje vodka jus, want ik wist het even ook niet meer.
Die jongen keek me wat apart aan, om het woord 'vies' maar even te vermijden, voordat-ie z'n vragenvuur begon: "Waarom? Ja maar, dan krijg je toch een overschot aan koeien? Lust je het dan niet? Maar je moet toch gezond blijven! Wat eet je dan?" En toen keek-ie naar m'n schoenen. "En die leuke hakken die jaar daar aan hebt, dan?" –"Nope, imitatie!" (Ik heb wel leren schoenen, trouwens, want als mijn dagelijkse schoenen niet heel stevig zijn, dan krijg ik echt van m'n voeten tot m'n nek overal pijn. En ik heb nog geen (op de juiste plek) stevige niet-leren schoenen gevonden. Maar nu had ik hakken aan, ook nog van het soort die je sowieso geen hele dag aan wilt en die zijn dan dus echt absoluut niet van leer - vond ik stiekem wel even makkelijk, in dit geval ;))
"En dan mag je ook geen leren handtas, vrouwen moeten toch altijd leren handtassen, anders zijn die niet leuk en mooi genoeg, toch?" Mijn voorspelbare tegenvraag: "Wil je soms zeggen dat je m'n handtas niet leuk vindt?"

Verder heb ik me wel prima vermaakt, hoor!