Edit Eelco: antwoorden kun je via PB aan Mirjam sturen - of klik op haar profiel voor haar emailadres.
Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Mirjam en ben voor mijn opleiding bezig bij het UMCG, met een werkstuk over veganisme en daarin de richting "krijg je genoeg voedingsstoffen binnen bij Veganisme". Ik heb via de mail contact gehad met Eelco en ik mocht mijn vragenlijst hier neer zetten.
Als je tijd hebt zou je mij daar enorm mee helpen om de vragen te beantwoorden. Ik heb alleen je naam en leeftijd nodig.
De vragen gaan over voeding, maar ook algemeen waar je mee te maken krijgt als veganist. Ik hoop op jullie medewerking. In elk geval alvast bedankt dat je mijn verhaaltje hebt willen lezen en als je nieuwsgierig bent: hier komt de vragenlijst.
Vragenlijst veganisme
1 Wat is je naam en leeftijd, ben je al lang veganist?
2 Waarom heb je de keuze gemaakt om veganistisch te gaan eten? Werd je bij deze keuze beïnvloed door bijvoorbeeld documentaires, familieleden en/of het internet?
3 Hoe reageerde vrienden, familie en collega's op jouw keus om veganistisch te eten?
4 Ondervind je veel ongemak bij het eten in restaurants die ook vlees serveren?
5 Hoe ga je om met mogelijke kritieken op jouw levensstijl van de buitenwereld?
6 Hoe zorg je ervoor dat je genoeg eet, en bovenal zorgt dat je alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt?
7 Slik je nog extra supplementen naast je normale voeding?
8 Hoe doe je boodschappen anders dan een vleeseter? En hoe bepaal je wat je eet?
9 Hoe ga je om met een dag weggaan waar je niet zeker weet dat ze daar iets hebben voor jou om te eten? (De maatschappij is nou eenmaal gericht op vlees consumptie)
10 Er zijn een heleboel vervelende en te vaak gestelde vragen over veganisme, wat is de meest vervelende?
11 Het is redelijk bekend dat veel veganisten het niet eens zijn met vegetariërs. Wat is jouw mening hierover?
12 Wat vind je ervan dat veel mensen niet kunnen geloven dat je prima, en misschien wel gezonder leeft, als je een veganist bent?
13 Ben je wel eens een product in de supermarkt tegengekomen waarvan je niet wist, of niet had verwacht dat er een dierlijk product in zat? Of misschien wel andersom, een product waarvan je verwachtte dat het niet veganistisch was toch veganistisch bleek te zijn?
14 Wat vind je van het feit dat op de etiketten van producten niet alle ingrediënten genoemd hoeven te worden?
15 Merk je lichamelijke veranderingen sinds je veganistisch bent gaan eten en zie je jezelf als wereldverbeteraar?
16 Mis je nog een vraag of wil je zelf nog iets toevoegen?
Met vriendelijke groet Mirjam