Sorry hoor maar ik kan niet begrijpen waarom je iemand die puzzelwoordenboekomschrijvingen tot serieuze definities rekent verder serieus kan nemen. Een puzzelwoordenboek is fundamenteel anders dan een verklarend woordenboek, en die laatste heeft al niets te maken met deugdelijke definities.
Ik stel voor om verder geen voer meer in deze draad te gooien.
Het puzzlewoordenboek is interessant om de algemene acceptatie van een lemma te peilen onder de bevolking
ik heb het niet opgenomen in het overzicht van de definities, want natuurlijk heeft het niet de autoriteit van een woordenboek
sorry hoor, maar met mensen die woordenboekdefinities onbelangrijk vinden of er geen autoriteit aan toekennen , daar valt natuurlijk over woordbetekenissen niet mee te discussiëren en nog minder over definities, zoals deze van de dikke van dale online:
veganisme:
1. leer, levenswijze van vegetariërs die geen dierlijke voedingsmiddelen consumeren en ook andere dierlijke producten (als leer, wol, zijde e.d.), voor zover praktisch haalbaar, niet gebruiken
de dikke van dale geef je ook een schop onder zijn kont daarmee
surreëel totaal.....
je behandelt mij al vanaf het begin als een trol maar
kan zelf niet stoppen met "de trollen voer toe te gooien"
Verslaafd aan dit draadje soms?
Je hebt geluk dat mijn bloq mayùs niet spontaan opgesprongen is van alteratie
alteratie
al·te·ra·tie/ɑltəra(t)si/, /ɑltera(t)si/zelfstandig naamwoord; de (v)(1494-1512 ‘verwarring’) ontleend aan Frans altération
1. verandering
2. (muziek) chromatische verhoging of verlaging van een akkoordtoon
3. (met hoofdletter) verandering in de regering van Amsterdam door de calvinisten op 26 mei 1578 4. (verouderd) ontsteltenis, opschudding, consternatie
4. (verouderd) ontsteltenis, opschudding, consternatie