Ik kook ook niet anders voor vegetariers die komen eten dan voor vleeseters die komen eten. Voor mezelf zet ik wel een stamppot of simpele pasta op tafel, voor visite niet, die krijgen altijd iets lekkers, ongeacht of ze gewoonlijk vlees eten of niet.
Op dit moment mijn favorieten voor in de winter:
Shepherd's Pie, makkelijk van te voren te maken, erg voedzaam. Ziet er het leukst uit als je het in individuele ovenschaaltjes maakt, anders wordt het een beetje een bende en ziet het er niet aantrekkelijk uit op het bord. Koolsalade met zure room ernaast (rode kool, witte kool, knolselderij, wortel). Een lekker engels toetje om het af te maken.
Tortilla's (of lekkerder: Mexicaans vouwbrood uit Veg!) met bonenvulling, koriander-citroenguacamole, zure room, blokjes rauwe rode paprika, blokjes komkommer, jalapenopepers. Beetje een variatie op chili maar leuker aan te kleden.
Paddestoelen risotto met truffel en een lekkere salade erbij. Beetje leuk presenteren met een deel van de paddestoelen er doorheen en een deel van de paddestoelen eroverheen geserveerd. Hierbij vind ik het lekker om een voorgerechtje te doen als een tomaten- of paprikasoepje met reepjes geroosterd brood met olijfolie en knoflook vooraf.