Vegatopia Forum

Kookpincet

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ineke

Kookpincet
« Gepost op: 23 januari 2011, 15:00:27 »
Voor mijn verjaardag kreeg ik een kookpincet, van iemand die dacht, dat heeft ze vast nog niet. Klopt, maar uhhh  wat moet / kun je er mee? Is er iemand hier die zegt: onmisbaar!? Het enige dat ik kan bedenken is het mooi opmaken van gerechtjes, iemand anders nog meer handige toepassingen?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Kookpincet
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2011, 15:01:52 »
Graatjes uit vis pulken, maar dat doe je misschien niet zo vaak ;)
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookpincet
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2011, 15:09:14 »
Voor een vegetarische keuken is een dergelijk ding idd niet zo van belang. Volgens mij worden die dingen ook alleen maar gebruikt om losse graten mee uit de vis te peuteren. Ik heb er ook geen en ook geen nodig. Ik zou niet weten wat je er nog meer mee zou moeten.
Een magimix, daar zou je wel wat aan hebben.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Ineke

Re:Kookpincet
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2011, 15:18:09 »
Voor een vegetarische keuken is een dergelijk ding idd niet zo van belang. Volgens mij worden die dingen ook alleen maar gebruikt om losse graten mee uit de vis te peuteren. Ik heb er ook geen en ook geen nodig. Ik zou niet weten wat je er nog meer mee zou moeten.
Een magimix, daar zou je wel wat aan hebben.
Ik zie het verband niet tussen een magimix en een kookpincet?

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookpincet
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2011, 15:42:34 »
Koekje grijp graag elke gelegenheid aan om aan te geven wat een functioneel apparaat die Magimix toch is...! En als je die cadeau krijgt, dan heb je er zeker wat aan...
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Re:Kookpincet
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2011, 08:31:47 »
Ik zie de merknaam Magimix wel vaker langskomen de laatste tijd. Maar gaat het nu om hun Nespresso machines, waterkokers, ijsmachines, broodroosters, stoomkokers of frituurpannen?  ???
Kookpincetten kom ik zo gauw niet tegen in hun assortiment.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookpincet
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2011, 10:31:44 »
Dat hele verhaal slaat niet heel veel als je denk dat een magimix een soort van kruidenmix is, voor door de macaroni saus ofzo..
Zo.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Kookpincet
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2011, 16:46:25 »
Ik zie de merknaam Magimix wel vaker langskomen de laatste tijd. Maar gaat het nu om hun Nespresso machines, waterkokers, ijsmachines, broodroosters, stoomkokers of frituurpannen?  ???
Kookpincetten kom ik zo gauw niet tegen in hun assortiment.
Om hun keukenmachines natuurlijk  :D

* Sam kijkt nog even na of hij al van de status "verlanglijstje" naar "heb ik al" is gegaan, maar helaas nog niet. Hmm, dat gaat niet vanzelf dus, jammer!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

omakoka

Re:Kookpincet
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2011, 10:22:00 »
hallo,
al tijden ben ik op zoek naar een kookpincet, ik vind hem reuze handig om dingen om te draaien in de pan.
hoe lang is hij. mocht je hem kwijt willen? wat wil je er dan voor hebben,

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Kookpincet
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2011, 11:12:10 »
De Ikea heeft ze zelfs.

Ik heb er dus een van de Ikea, en hij is best handig om groenten in de grillpan mee om te draaien. Op werk hebben we er meerdere, om briefgeld uit airboxen mee te peuteren, maar ze blijken ook nuttig voor het vissen naar bonuskaarten en het lostrekken van moeilijk bereikbare stukjes bon in zelfscanbetaalpalen. Oh, en ik heb er ook wel eens 1 mee naar huis genomen toen er iets achter de kast gevallen was en ik er net niet bij kon, dat was voordat ik er zelf een had dus.

Best handig die dingen.
Supercalifragilisticexpialidocious!