Vegatopia Forum

Toetje

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniekVega

Toetje
« Gepost op: 09 september 2015, 12:09:46 »
Ik ben gek op toetjes, nou was mijn vraag welke toetjes smaken vinden jullie lekker?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Toetje
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2015, 13:27:25 »
Bedoel je als in vanille, aardbei, peer, sinaasappel?

(die vind ik wel lekker)

Wel jammer dat er vaak veel suiker in toetjes zit.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toetje
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2015, 15:08:28 »
Ik neem bijna nooit een toetje, meestal een espresso. In een dolle bui doen we er een bol vanilleijs in.

Re: Toetje
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2015, 18:12:43 »
Ik eet zelden toetjes. In de zomer Beluga ijsjes. En nu eet ik af en toe Coyo, maar vooral als tussendoortje. Ik ben een kokosjunkie.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Toetje
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2015, 23:27:39 »
Ik eet haast nooit toetjes want ik eet 's avonds niet zo veel, ik heb er al snel geen ruimte meer voor. Soms als ik uit eet hou ik er rekening mee wanneer ik weet dat er lekkere toetjes op de kaart staan en heel soms prop ik me vol om diezelfde reden.
Als ik toetjes eet houd ik vooral van bekverziekend zoet met wat fruitigs of chocola, hele pure chocola.
Gewoon een portie fruit na het eten vind ik ook heel lekker, maar fruit vind ik altijd lekker, ook voor het eten  ;D

Maar meestal neem ik koffie toe, soms met liquor 43 of limoncello.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toetje
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2015, 07:45:28 »
Ik neem ook vrijwel nooit een toetje. Vooral omdat ik dat van huis uit niet zo gewend ben, denk ik. Wij kregen vroeger gewoon yoghurt of een mandarijn. Toetjes waren voor feestdagen.
Mijn favorieten: crème brulee, sticky tofeepudding of ouderwetse griesmeelpudding met bessensap.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.592
Re: Toetje
« Reactie #6 Gepost op: 15 september 2015, 11:02:46 »
Wij eten vrijwel nooit een toetje na het eten, ook geen fruit. Bij mijn vriend thuis is het na de warme maaltijd standaard een bakje vla of yoghurt in allerlei fancy smaakjes. Soms ijs als er een gelegenheid is. Mijn ouders eten altijd fruit toe, vaak iets als een sinaasappel.

Ik denk dat we er zelf mee zijn gestopt toen we student waren. Daar moet je weer extra geld aan besteden en aan denken enzo.
Daarnaast vind ik avondeten altijd erg lekker, en eet liever een extra bord dan ik nog ruimte voor een toetje overlaat. Ook vallen toetjes vaak een beetje zwaar, en fruit voelt altijd alsof mijn darmen ruzie hebben.

Dus ik eet dingen als soyayoghurt bij mijn ontbijt, of als tussendoortje. Net als fruit.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toetje
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2015, 18:04:57 »
Ik ben opgegroeid met toetje en heb periodes gehad waarin ik veel yoghurt at, gevolgd door vla-periodes. Ook Mona-toetjes gingen er als koek in, voordat ik ook op producten met gelatine begon te letten.

Tegenwoordig ben ik echt verslaafd aan de sojatoetjes van Alpro, en dan met name de karamelsmaak. Ik vind ze zelfs beter dan de 'echte' vla (die van melk gemaakt is).